nog en aanvulling; onze 2cv uit 1962 kan ook maar max 70 en is vooral op snelwegen een schrik op de weg. De 100 km/uur grens is daarvoor wel een verbetering.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Daar is wel wat aan te doen. De ami 6 uit 63 loopt 100 +.
De ami one mag 40 en dat is op een N weg waar je 80 mag echt levensgevaarlijk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
dat is waar, maar hij mag 45 en is daar strak op afgesteld. In de bergen naar beneden wil hij wel harder, hij remt niet automatisch bij bergafwaarts.
Ga je nog foto’s delen van je unieke bezit op Nederlands grondgebied?
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
plaats van de vooruit en achteruit die niet direct werd gevonden. net als het chassisnummer. uiteindelijk gevonden op achterste balk van dak constructie rechterzijde. even je hoofd naar binnen en op leeshoogte het nummer. kan niet beter. toch een uur gezocht in garage en met 3 man 15 minuten bij rdw.
in Parijs worden door free2move zowel deze c zero als de AMI als deelauto aangeboden. Met de C zero mag je wel op de peripherique, met de AMI niet. In Parijs was het met ophalen een hele klus om er te komen. Parijs heeft veel straten 1 richting gemaakt om fietsen meer ruimte te geven. Meer fietsen en meer deelauto’s moet de manier worden de stad stil, schoon en mobiel te houden
Hoe ben je dan naar Nederland gereden? En hoe lang heb je daar over gedaan? (of opgehaald met een trailer?)
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
met een trailer opgehaald bij DS garage in Parijs. Daarna meegenomen naar de Ardeche en daar in de bergen gereden 25 km per uur omhoog en 45 plus naar beneden met weer opgeladen accu. Prachtige uitzicht op de bergen door glazen dak. Daarna op trailer weer naar Nederland. Als je terug zou rijden kan je 75 km ver komen per acculading. In de praktijk haal je deze afstand ook wel als je vol “gas"45 rijdt. Daarna weer 3 tot 4 uur opladen aan gewoon stopcontact. Dit kan dus overal. Misschien volgend voorjaar een mooie uitdaging.
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Ik heb de Ami E bekeken op het 100 jaar feest in Frankrijk. Natuurlijk ff slikken maar dat was (waarschijnlijk) destijds met de Ami6 ook een eerste reactie. Tweede reactie: vernieuwend, intelligent en zijn tijd vooruit. Derde reactie:deze is leuk voor stedelingen en waarschijnlijk is mijn 4de reactie dat ik er een aanschaf (dan als pensionado: tijd zat, lokaal een beetje rondkarren en daarna opladen op het zelfde stopcontact als mijn E-rollator, Miele en Philishave. Met een 4-stekker verlengsnoer, alles in 1 keer zonder dat de stoppen er uit knallen. Naast mijn Ami8, die dan ingezet wordt op lange afstandsreizen, naar Reims, Madine, Spanje enzo
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Wat leuk dat je zo’n ding opgehaald hebt! Ben je nu de eerste in Nederland met zo’n Ami?
Foto’s kan je uploaden als bijlage, maar het gaat makkelijker door ze te hosten op een externe site, zoals bijvoorbeeld Flickr.
Heel plezier ermee, ik kan me voorstellen dat zoiets in een grote stad echt hilarisch is om te rijden (en parkeren).
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Rijdt je nog op Franse platen?
Er is er inmiddels 1 gespot in Leiden, staat op Facebook.
Grijze auto, zwart dak en zwarte velgen, is geen toeval toch?
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
En toch ben ik wel gecharmeerd van dit autootje en ben ik oprecht geïnteresseerd er eentje aan ons wagenpark toe te voegen. En alle verschillende meningen (uiteenlopend van uiterst positief tot werkelijke afschuw) zorgen ervoor dat hij naar mijn mening volledig in de Citroën traditie past.
Wij hebben momenteel een C5 Aircross en een C1 Airscape voor de deur staan. Beide zijn een jaar oud. Mijn vrouw werkt inmiddels op 8km afstand (binnen de eigen gemeente) en mijn C5 staat vanwege het thuiswerken al 8 maanden stil. De noodzaak om de C1 te behouden is eigenlijk pure luxe. Voor woon-werk is hij niet echt meer nodig (voorheen wel) en alle gezinsaangelegenheden doen we met de C5 Aircross.
Maar ja, de C1 is ook wel handig. Voor die keer dat je even boodschappen wil doen (1,5 km van huis) als het regent. Of als je een van de kinderen even naar het sportveld moet brengen in de regen (2 km van huis). Of als je vanwege de regen niet op de fiets naar je werk wilt (8km van huis). En zo beagrumenteer je waarom die tweede auto voor de deur echt ‘noodzakelijk’ is. Tegen beter weten in.
En dat lijkt zo’n e-Ami (of Ami One) wel een goede optie die tegemoet komt aan deze wensen. Tegen aanzienlijk lagere kosten.
Maar ja, ik wil hem wel eens een keer in het echt zien. Citroën Nederland is nog niet heel scheutig met informatie en kan ook nog niets roepen over een introductie in Nederland.
Wordt vervolgd…
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik weet ‘t niet hoor, maar iets in mij zegt dat ik m’n gezin toch liever per C1 vervoer dan per ami/biro/brommobiel
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste