Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ontzettend leuk om te zien hoevel werk je in deze AK400 steekt.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Ja, prima bezig man; keep up the good work!
Ik vind het altijd bijzonder dat iemand zoiets kan.
Een AK400 was ooit mijn eerste autootje. Mooie herinneringen.
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
afgelopen week is de koets op het chassis gezet. Paste niet direkt, dus een paar keer de koets erop en eraf. Tot alle gaten in de koets correspondeerden met die in het chassis.
Ook de motor en de bak erin gezet, dat was zo gepiept.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Mooi werk! foto’s??
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Nadat de onderkant is schoongemaakt heb ik hem in een laag RX5 gezet, gevolgd door RX10 op kleur gemengd. Naden waar nodig afgekit en tenslotte nog en laag RX10.
2020.ak400.image1 by m blom, on Flickr
Beide bodemplaten erin gelast. Behoorlijk lastig om dit op maat te doen
De koets heeft ooit een ander front gekregen die vervolgens linksvoor flink geraakt is bij een aanrijding. Eea is wel weer recht geklopt maar stond twee centimeter naar rechts. Ook had ik de voetenbak een cm teveel naar voren vastgezet.
2020.ak400.IMG_0329 by m blom, on Flickr
2020.ak400.image0 by m blom, on Flickr
2020.ak400.IMG_0457 by m blom, on Flickr
2020.ak400.IMG_0458 by m blom, on Flickr
Voor alle gesjouw met de koets zijn een paar vrienden goud waard en onmisbaar.
AZU Toyota luchtfoto by m blom, on Flickr
2020.ak 400.20201102_161037 by m blom, on Flickr
een mooie foto van definitief op het chassis volgt als alle bouten vstzitten.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Top!
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
2020.ak400.chassis.20201123_124939 by m blom, on Flickr
2020.ak400.chassis.20201123_125126 (1) by m blom, on Flickr
2020.ak400.chassis.20201123_124953 (1) by m blom, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009
- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Leuk project zeg, succes ermee!
Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Prachtig om te zien. Heel interessante auto.
Om even terug te komen op het begin, als ik het goed begrijp krijgt de eend nu het kenteken van de AMI. Het mooie grijs kenteken 36-71-SB ben je dus kwijt? Zou wel jammer zijn.
Inspirerend beeldverslag, mooi fotomateriaal, fijn dat je de moeite neemt on erin mee te nemen. Ook leuk die luchtfoto. Wat mij opvalt is dat de AK op de foto een stuk korter is dan een gewone eend. Dat wist ik niet!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
GS1970 schreef:Prachtig om te zien. Heel interessante auto.
Om even terug te komen op het begin, als ik het goed begrijp krijgt de eend nu het kenteken van de AMI. Het mooie grijs kenteken 36-71-SB ben je dus kwijt? Zou wel jammer zijn.
De AK400 houdt zijn eigen kenteken.
Als hij klaar is wordt de wagen opnieuw geschouwd bij de RDW m vervolgens het Chassisnummer van de AK in het aan een AK400 aangepaste chassis te laten zetten.
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
IDealist schreef:Inspirerend beeldverslag, mooi fotomateriaal, fijn dat je de moeite neemt on erin mee te nemen. Ook leuk die luchtfoto. Wat mij opvalt is dat de AK op de foto een stuk korter is dan een gewone eend. Dat wist ik niet!
Inderdaad is dat goed te zien.
Een AZU/250 zijn ongeveer 20 cm korter dan een gewone eend. Zelfde chassis maar gewoon een stuk eraf.
De AK 350 en een AK400 zijn weer even lang als een gewone eend.
Ik vond de eenden opvallend kleiner dan de Toyota Corrola, wat helemaal geen grote auto is.
Een vriend van mij heeft naast zijn AZ ook veel plezier in dit soort opnames. Hopelijk volgen er meer.
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Dank voor alle complimenten. Altijd fijn.
Jullie weten wat voor monnikenwerk het soms kan zijn.
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Van het oude chassis had ik het deel bewaard waar de gaten van de stoelen inzitten.
Leek mij makkelijk om deze op het nieuwe chassis af te tekenen.
eerst nog even op de stoelgaten van het vervangende plaatwerk gelegd voor de zekerheid.
Niet voor niets, ze komen niet overeen.
De stoel gepast en het achterste gat zit te ver naar achteren.
In het chassis heb ik twee gaatjes per stoel geboord.
Meer is niet nodig omdat alleen hele kleine Franse mensen de stoel in de voorste gaten plaatsen.
Het achterste gat in het chassis correspondeert met het twee gat in de bodemplaat.
Wel heb ik de plek van voorste gaten gemerkt met een center pons.