Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Top, de lexia heeft zich al terug verdiend
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
hallo allen..
ik heb pas een c4 1.6vti uit 2009 aangeschaft ...maar wat een ellende zeg die zuipt olie als een gek!
1 liter op 1000km . heb spijt dat ik dit slurpende monster heb gekocht ..
heb een en ander gelezen maar geen ervaring gelezen met flushen en daarna over te stappen naar 10w60 ..iemand ervaring ondertussen?
mijn 35 jaar oude citroen cx verbruikt 0,0 liter olie whaaaaa
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Shalom74 schreef:over te stappen naar 10w60
Als je de kop stuk wilt hebben dit vooral doen.
Maar Joost, berichten over jouw olieboot horen toch gewoon hier thuis?
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/238795
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
en 5w40? of ook niet doen maar gewoon om de 1000km een liter erbij kappen
olieboot hahaha grrrrr wat een ruk motor!!
en dan zeggen ze de motor is zo afgesteld dat dit aan mileu emissie voldoet en ondertussen 1 liter verstoken in de 1000km whaaaa
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Er waren weer 15.000 km achter de wielen, dus tijd voor een schoon filter en verse olie.
En op naar de 150.000 km.
Voor het overige geen bijzonderheden, behalve dat het een notoire oliezuiper blijft, gemiddeld 1 l op ca. 2500 km.
Over een maand weer de jaarlijkse APK, binnenkort maar even kijken of daarvoor nog iets dient te gebeuren.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Van dat kijken kwam dus niets terecht, dus onbekeken ter keuring gebracht.
Met een positief resultaat.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
top, weer een jaar tuffen
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
René Jongejan schreef:Met een positief resultaat.
Wel na het dicht smeren van een klein lekje in het uitlaatsysteem vernam ik bij het ophalen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Sorry René, ik zal ‘m voor de laatste keer kapen.
Na 8 jaar trouwe dienst, van de week de Picasso 1.6 ingeruild voor een C4 cactus, van 2 jaar oud. Ook een “voiture” met wat probleempjes, heb ik kunnen lezen. Die heeft wel het voordeel dat je wat meer plek hebt om aan het motorblok te sleutelen.
In de 8 jaar was alleen het vervangen vd waterpomp door de dealer een dure klus. De rest heb ik met een obd leesapparaat en dit forum, zelf kunnen oplossen. Storend aan de C3 Picasso vind ik het olieverbruik en dat steeds iets koelvloeistof moest worden bijgevuld.
Ik wil jullie nog bedanken en wens jullie vele storingsvrije km toe. groet Jo
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gister, exact 2916 km na de laatste olieverversing:
SERVICE! “Controleer motorolieniveau”.
Maar weer een liter erbij gekieperd.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
sievert68 schreef:Even een update
Sins ik 5w40 gebruik is het olieverbruik gestabiliseerd tot zo’n 1 L op 3000 km.
Op zich tevreden maar het blijft toch een te hoge verbruik. Had al eens gelezen dat er dealers zijn die 10w60 gebruiken in een 1.6 vti maar dat durf ik niet aan . Heb na een tijdje piekeren toch de stoute schoenen aangetrokken en de olie na de vakantie vervangen door 5w50 volsyntheet van het merk eurol.
Heb nu ruim 1200 km gereden en nog geen meetbaar gebruik op de oliepijlstok te zien . Merk geen verschil in benzine verbruik en de motor loopt goed en rustig op deze olie . Dus tot nu toe zeer tevreden
Zal deze olie dan zoveel invloed hebben op het olieverbruik? Tot nu toe lijkt het van wel.
De auto heeft nu 173000 gelopen en rijdt verder perfect dus als het olieverbruik met deze 5w50 olie onder controle is ben ik tevreden we wachten af.
Mijn vraag is nu wat is het olieverbruik nu met 5W50, mijn 16 VTI verbruikt 1L op 3500 km met 5W30
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zie PM.
En nu van dit topic afblijven, stelletjes kapers!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
kleine update zit tegenwoordig op 2500 km wanneer er 1 liter olie is verstookt . ik rijdt nu 3/4 jaar met 5w40 net als bmw/mini voorschrijft voor deze zelfde motor . elke 10k motor fluschen en verse olie er in werkt prima!
heb een c4 coupe 1.6vti uit 2009
Toen ik de auto kocht 1 lter olie op 800 km met 0w30 nu dus met fluschen en 5w40 stukken beter.
groet, joost
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Joost
Ook aan jou het verzoek om niet het topic over mijn Picasso vol te spammen.
Dit gaat over de mijne.
Waarom niet gewoon hier verder over de jouwe? https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2087044/
Alvast bedankt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
René Jongejan schreef:Gisteravond heel even bezig geweest, 3 stekers eraf getrokken, 2 op de regelmodule en 1 op de ventilator zelf.
Geen enkel spoor van corrosie, slecht contact of vocht.Daarna de module zelf even losgenomen en bekeken.
Gezien de uiterlijke staat ervan, met name de hoeveelheid koperoxide, besloten deze maar te vervangen.
Al besteld en morgen in huis.
waar heb je die besteld? mijne is waarschijnlijk ook stuk