Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat dit tegenwoordig allemaal kan - mooi hoor. En wie weet heb jij dan de enige break met een werkende achterruitverwarming
Reken maar dat deze achterruitverwarming het doet (in no time handwarme achterruit, heerlijk bij het aanduwen in de winter! )
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Bij mij werkt ie ook
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Intussen weer de nodige zaken op het resterende to do lijstje afgevinkt en middels diverse ritten de eerste 750 km’s ingereden. Met het afvinken vh lijstje is het een nog fijnere auto geworden, ook met het vorderen vd km’s.
Op de to do lijst stond ook het vernieuwen vd compressor vd luchthoorns. Nu kon ik voor 2 tientjes exra een complete Fiamm Tour-toeter bestellen en als wielrenneer en TdF-adept voor het laatste gekozen…
Nu is daar een luxere versie van, waarbij je middels een extra aansluiting op een magneetspoeltje de roterende verdeelschijf wegtrekt en een simultaantoon produceert. En toen dahct ik: i.c.m. de dubbele bediening op de handle kunnen we daar wat mee…
Deze aansluiting:
Ik hen de derde hoorn in de hoek net onder het voorscherm naast de andere kunnen wegwerkten, op een omgeboden oor vd orginele steun. De compressor idem, op een andere hoek vd steun en het originele relais gebruikt, vond ik mooier. Alles past op de mm precies!
Het werkt nu als volgt: op de eerste claxonstand werkt de TdF melodie, als je die kort aantrekt is het gewoon 1 toon. Doortrekken: de stuurstroom vd 2e claxon gaat naar de magneetspoel op de compressor en stuurt de elektrische claxon aan: dan heb je dus een 3 dubbele luchthoorn + elektrisch, ofwel: maximaal lawaai en de versie die op de weg is toegestaan. Ik heb de origineel kabelboom in origineel staat kunnen houden, alleen 1 draad met Citroenstekkers toegevoegd tbv de extra aansluiting op de compressor. Het werkt perfect!. Tbv APK kan ik naast het reservewiel 2 stekkers omdraaien en de boel werkt weer als origineel.
Ook wilde ik er net als bij vorige break een 3e remlicht op hebben, de bedrading daarvoor was al aangelegd. Geozen voor een flex LED licht van een meter:
Ik houd van zichtbaarheid tussen het geweld van alle moderne led remlichten:
Als je niet remt is hij amper zichtbaar.
En hieronder het bewijs dat je rondom de kortse dag ook prachtige tochten kan maken…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Tja, derde remlicht. Dat was ooit bedoeld om door de ruiten van je voorganger de remlichten van zijn voorganger te kunnen zien. Met al die SUV’s kun je dat vaak wel vergeten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Precies, dus dan maar meteen een remlicht van Panamerabreedte erin. Flaminio heeft het voorzien, een break leent zich er uitstekend voor. Hoewel je zo’n flex LED strip volgens mij ook keurig onder de dakrand van een berline kan wegmoffelen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
jantje1948 schreef:Tja, derde remlicht. Dat was ooit bedoeld om door de ruiten van je voorganger de remlichten van zijn voorganger te kunnen zien. Met al die SUV’s kun je dat vaak wel vergeten.
Eigenlijk is het een Amerikaans idee: daar hebben ze geen aparte remlichten, het hele lichtblok is remlicht òf knipperlichtook knipperlicht. Daardoor waren er veel kopstaart botsingen met linksafslaande auto’s: mensen zagen het rechter remlicht over het hoofd. Een derde remlicht dus, zodat je beter kunt zien dat een afslaan de auto afremt. En nu hebben wij het ook en de meerwaarde is door de huidige hoge auto’s inderdaad niet heel groot.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Voor 40 jaar terug had mijn vader al een ” derde” remlicht in zijn gsa.
Waren eigenlijk twee op voetjes staande remlichten wie je op de hoedenplank monteerde.
Maar dat werd toen verboden.
(Volgens mij ivm verblinden)
Vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hoe is het nu met het lawaai dat door het dak/imperiaal wordt veroorzaakt? Voor mij interessant om te weten omdat ik bij mijn break hetzelfde dempingsmateriaal heb gebruikt als bij jouw break.
Rinus
Achterlichten en remlichten zijn onderdeel geworden van een wedloop. Vroeger, toen we nog niet verplicht thuiswerkten, had je nog wel eens dat je in deze donkere maanden in een file terecht kwam.En dan zag je door de rode remlichten de file niet meer zeg maar (naar analogie van de bomen en het bos). Nu gaan ze bij veel auto’s vanaf een kritische remvertraging al knipperen…. what’s next?!? (om maar in de herkomsttaal van al deze onzin te blijven…). Gaan we er ook lawaai aan toevoegen? goed nieuws: ik heb 5 claxons…
Olga, dat getril bleek gewoon een niet goed vastgedraaide antennespriet te zijn. Nooit meer last van gehad. En zo is er nog een klein waslijstje van ongemakken verholpen waar je even naar moet zoeken maar vaak heel simpel zijn te verhelpen en ontzettend hoog scoren op de voldoeningsladder. Want ik heb een spuughekel aan rammeltjes en trillinkjes. En die zijn mijn break vreemd, op de synchro van de 4 na, maar dat was een bewust gelopen risico met een onbekende bak.. Onverstandig om een onbekende bak preventief te reviseren en testen kan alleen op een rijdende auto. Dit was dus de eerste test, ik weet nu wat ik heb, heb er nu 750 km op zitten. In januari lepelen we in Bennekom nog een keer het blok uit het vooronder en gaat de bak gericht onder handen. Is even werk, maar ik weet nu wat voor fijne rijmachine het is geworden en met die bak onder handen zetten we de laatste puntjes op de i. Herman Jansen heeft daar veel ervaring mee en de materialen liggen. Verder een fijn schekelende bak!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarom het blok er uit als alleen de bak een dingetje heeft…?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Omdat we er ook even een andere combi frictieplaat/ drukgroep in moeten kieperen, deze komt net niet voldoende vrij, ondanks test met lange hevel op het droge niet gemerkt bij montage. En ondanks 35 x 2 jaar DS-ervaring, en zorgvuldig bij elkaar gezochte revisie-onderdelen. Koud komt hij wel net vrij, warm niet meer.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, maar dan haal je toch niet de motor en de bak er uit? Dan sleutel je de bak er even los uit, 3 uurtjes werk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ok, wellicht heb ik het dan verkeerd begrepen van de heren in B’kom. Ik ben er een voorstander van er zo min mogelijk uit te halen als dat niet hoeft, want het motorisch (en hydraulisch) gedeelte zijn perfect. De bak was een bewust genomen risico, de koppeling gewoon pech.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Jansen uit Bennekom haalt bij voorkeur motor en bak als 1 unit er uit, ook voor een koppeling reparatie.
Zelf zou ik dat inderdaad nooit zo doen
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper