





























Totaal aantal Berichten: 11812
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
En het voordeel is dat het potentiele gedoe met de HD-leiding dan nu in ieder geval niet hoeft. Dan blijft die tenminste zeker weten heel. Da’s op zich wel fijn.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 06-01-2019
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
McGuyver zou trots op je zijn
maar idd, wat een gedoe toch elke keer!






























Totaal aantal Berichten: 11812
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Als ‘t een Austin 1100 was geweest had ik ‘m allang met een wilgentak te lijf gegaan ja. Maar dat is ‘t dus niet, dus tja.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


































Totaal aantal Berichten: 15728
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Maar dat was dan ook niet zomaar een Austin 1100…






























Totaal aantal Berichten: 11812
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nou, de hele rommel zit dermate vast gerot dat er iets aan manipuleren waardoor je er wat dan ook op of aan knoopt waardoor die puinhoop niet lekt een hopeloos karwei wordt. De leiding gaat stuk, de veercilinder gaat eraan of, waarschijnlijker nog, beide. En aangezien ik die rommel dus niet heb en niet vlot kan krijgen houdt ‘t lekker op.
‘t Ding krijgt de tering maar. Ik doe er geen zak meer aan zonder dat er lucifers aan te pas komen. Ik heb ‘t wel gezien met dat konijnehok. En dan heb je deze kant klaar, kun je met angst en beven op de andere kant gaan zitten wachten zeker. Nog een keer die hele hel. Lijkt me geen goed plan…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


































Totaal aantal Berichten: 15728
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special






























Totaal aantal Berichten: 11812
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik heb nog staan. En ik heb dorst. Dat komt goed uit…
Edit: en met een beetje geluk wil het branden, da’s ook behulpzaam bij het oplossen van het gezeik met die C5.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





























Totaal aantal Berichten: 10459
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je kan de C5 er mee flamberen….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.














Totaal aantal Berichten: 1407
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@penny lane. Ik heb met interesse en belangstelling je belevenissen gevolgd. Soms met verbazing: hoeveel energie en frustratie wil iemand in een auto stoppen? En veel vaker ook met respect: Niet opgeven, doorgaan en het licht aan het einde van de tunnel blijven bekijken. Technisch aan de gang blijven, de ene tegenslag na de andere pareren. Leren en verbeteren.
Daarom: Komop man, doorzetten nu, geef niet op. Maak het flesje van Graddus leeg en maak/hou de wartels gangbaar. Je bent er bijna (toch?).
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn






























Totaal aantal Berichten: 11812
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Morgen is er weer een dag, of maandag… ‘t Wordt nu tijd om vals te spelen, maar vandaag niet meer.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Mocht de moed je eerdaags weer uit je schoenen gevlogen zijn:
Op C5 forum kom ik dit bericht tegen, van feb dit jaar: (gaat over revisie setjes)
Re: gereviseerde veercilinders
Hier op de sloperij in Groningen verkopen ze de setjes voor 15 euro per kant
Ik heb de foto van die cilinder nog FF beter bekeken, maar die is wel te herstellen denk ik.
Het schroefdraad is zo te zien nog intact alleen de rand is vervormd. Met het juiste gereedschap is dat te omzeilen.
Praat es FF met hans of die daar iets mee kan. Ik denk van wel en dan heb je weer een probleem minder..
Gr.
Jan.D.


Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 01-07-2007
- C5 2,0-16v automaat Exclusive Break G3
- Xantia 1,8-16v automaat berline
Vorig jaar nog revisie setjes gekocht bij de dealer.En om die ringen te vervangen kunnen de veercylinders gewoon blijven zitten,alleen de zuiger eruit.
nu:xantia berline 1.8-16v automaat"99 hobby auto






























Totaal aantal Berichten: 11812
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Is allemaal waar, maar de revisiesetjes zijn thans in backorder en daar moet je mee kunnen zitten. Ik vind dat op zich niet erg maar het komt me beroerd uit om die hut nu eerst tot wie weet precies wanneer aan de kant te zetten. Dus dat moet anders.
Vijftien euro voor een veercilinder is leuk, maar is dat voor deze hydractief-versie? De 37mm cilinders met, wat was het, 10mm leiding? Want die worden blijkbaar echt al wel schaars. Die heb ik in Stad nergens gevonden voor 15 euro…
De wartelaansluiting op de wél passende cilinder heeft een paar ferme rossen met een hamer of iets dergelijks gehad. Daar zit een platte kant aan ongeveer met de draaddiepte als afwijking. Ik heb m’n leidingen eens bekeken en daar moet je niet meer mee gaan zitten stunten onder zo’n auto. Als daar iets verkeerd pakt ben je zomaar alsnog een leiding lichter. Maakt ook niet uit trouwens want ze willen toch niet van de veercilinder af. Ja, heetstoken. Maar dan moet eerst de bol eraf en het ziet er naar uit dat dát alleen met draad en al gaat, zo kruimig is dat aluminium. Misschien kan dat ook wel hoor, met meer/gemechaniseerd geweld, maar het is (althans voor mij) veel lekkerder werken/geweld plegen als je dat risico kunt nemen omdat er een goed passende reserve cilinder ligt. Ik was namelijk niet van plan om ‘m weken op bokjes weg te zetten, ‘t moet ook gewoon een keer klaar nu.
Maar goed. Ik kijk wel. Ergens op een gegeven moment trek ik die bende zover uit elkaar dat er iets van te maken is.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Met een slijpsteentje of een freesje in de boormachine is die rare kraag wel bij te slijpen zodat de nippel er weer in past..
Jan.D.