Re: Lat hoog leggen!
Jules Unlimited schreef:Nu moet ik de keerring er wel goed inkrijgen! Heb geen zin om een nieuwe te bestellen en voor kneus uitgemaakt te worden
jullie horen wel of het lukt
Ik zal je nooit een kneus noemen.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
keerring erin geklopt
De keerring zit erin, en nog heel ook.
Ik heb een PVC pijp gepakt van rond 110mm en die aan beide kanten netjes recht afgezaagd en vervolgens gevlakt op een groot stuk schuurpapier.
Vuisthamertje erbij en flink wat vet en de keerring liet zich redelijk makelijk over de as tikken. :photo
Zal nog wel eens een foto maken van mijn “krukaskeerring-Tool”® en deze is natuurlijk te huur voor andere kneuzen
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Re: nog even dit weet niet of het al gezegt is maar bij deze
Dat geintje kende ik idd met lagers. Met keerringen moet je wel uitkijken dat je ze niet molt lijkt me, vanwege het bros worden van het kunststof. Lijkt wel een goede tip.
bauer schreef:Keering in de vriezer dan krimpt hij of verwarmen van de motor of allebei
Das ook met lagers Scheelt veel geram
Oh ja voor keeringen en lagers gebruik ik altijd een dop met verlenging dat omdat de dop een mooie rode rand heeft.
Plezier met je keering mooi dat het gelukt is
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 3194
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Er bestaat wel een Citroen tool voor stukje dat je op de krukas vastzet met daarop een draadstuk waar een bus over past zodat je de dichting er rustig in kan schroeven .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
ik doe het altijd met een opengeknipt colablikje,
deze zet ik met een ty’rap vast op de krukaswel eerst de keering er opschuifen anders wil hij niet over de tyrap.
heb er zo al diverse vervangen, en nog nooit een gesloopt…