


Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 12-06-2007
- C1 1.0 collection
Nu eens geen probleem (meer) maar wat informatie omdat ik me niet kan voorstellen dat ik de enige ben die hier last van heeft, maar ik kan er op het forum weinig tot niets over vinden.
We hadden al een poosje last van een minder goed werkende verwarming in de picasso, hiervoor heb ik eerst de thermostaat vervangen, leek eerst beter, maar met de kou van de afgelopen periode bleek het toch niet goed te zijn.
Hierna heb ik eigenlijk proefondervindelijk vastgesteld dat het niet anders kon zijn dan een verstopte kachelradiateur.
Hier kreeg ik wel een beetje schrik van omdat ik in het verleden auto’s heb gehad waarbij dan het hele dashboard eruit moest.
Maar niet bij deze Picasso dus aan de bestuurderskant afdekplaat bij de pedalen weghalen en dan kijk je er al tegen aan.
Ik heb de kachelslangen dicht geknepen met een paar leidingtangen en in de voetenruimte een klein bakje gezet, blaasmondje losschroeven van het kachelhuis (dopje 5,5!), beugeltjes van de leidingen loshalen, klemmen waarmee de leidingen aan de kachel radiateur zitten los halen, leidingen iets aan de kant en de kachelradiateur kan er zo uit geschoven worden.
Monteren in omgekeerde volgorde (vergeet niet het foam op de randen van de nieuwe kachelradiateur, anders blaast er lucht langs) leidingklemmen eraf, onluchtingsschroef op de verwarmingsleiding even los en koelvloeistof bijvullen.
Verwarming word weer lekker warm, al met al ongeveer 1,5 uur bezig geweest, kachel radiateur online besteld kostte €55 en max 0,25 liter koelvloeistof bijgevuld.
Kunnen we weer lekker door met ‘le voiture blue’
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
Onlangs ook 2 wagens gehad met hetzelfde probleem! Kachelradiateur helemaal verstopt…
Het ging om model C4 (B7), allebei met automatische versnellingsbak.


Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 17-04-2010
- C4 (2004-heden) C4 Coupé VTR+
- BX 16 TZI
- ZX avoriaz 1,6 i
- Xsara 1.6 berline
- C4 (2004-heden) Ligne Business
- Xsara Difference II
@Groove,
Mag ik vragen was het goed te doen om de kachelradiator te vervangen bij een C4 (II)B7.
Wij hebben een C4 die momenteel ook niet warm wordt, maar om “even” het hele dashboard er uit te halen heb ik eerlijk gezegd niet zo zin in.
Ben benieuwd
Mijn ex collega heeft dit toen uitgevoerd. Maar het was goed te doen, want volgens dat ik mij herinner zit de kachelradiator redelijk plat ongeveer onder het radiogedeelte helemaal onderin… Dashboard mag gewoon blijven zitten!


Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 17-04-2010
- C4 (2004-heden) C4 Coupé VTR+
- BX 16 TZI
- ZX avoriaz 1,6 i
- Xsara 1.6 berline
- C4 (2004-heden) Ligne Business
- Xsara Difference II
Ohh dat is wel te doen, dank je wel!
Wel de slangen afknijpen onder de motorkap achter het luchtfilterhuis. Kachelradiator kan je er normaal uit schuiven…