Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ja, het lijkt verdacht veel op hetzelfde als die van jou
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/230983/P270/#2065993
Waar heb jij een dergelijk busje vandaag gehaald?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bij mij zat het in de schakelstangen, die zijn toen vervangen. De schakelstangen kun je van bovenaf zien zitten. Dat is toch iets anders dan de kogel die jij op de foto zet? Of bedoel je niet die kogel die vanaf onder met een moer vast zit? Ik zie zowel die kogel als de kunstof bus waar die in klikt op de site van CX Basis via de link die je plaatste.
[Edit - ik lees nu mijn eigen topic iets beter ] Je hebt gelijk, exact hetzelfde probleem. Ben teruggegaan naar Tres Beau en die heeft het opgelost, nieuwe kunstof ring er in geperst. Of misschien heeft ie de boel gewoon gewisseld met eentje die nog goed was. Geen idee eigenlijk.
Beau heeft ze gewoon nieuw, reproductie, liggen.
Zit ook in de mijne, werkt prima.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ik ben nog steeds mijn weg onder de auto naar voren aan het werken.
En dan breekt er wel eens iets af…. Een afgebroken bout en een die verknoeit is. Met geen mogelijkheid eruit te krijgen. Dat wordt boren ....
Durf het spruitstuk niet van de kop af te halen als je zo naar de bouten kijkt ....
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Moer op het restje draad draaien, aan elkaar vast lassen en direct los draaien.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
indd rene zo moet t
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Moer op het restje draad draaien, aan elkaar vast lassen en direct los draaien.
Vandaag geprobeerd. Breekt de bout gewoon op een ander punt af….
vrees toch dat het uitboren wordt.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
ja dan klein beginnen met cobalt boortje en telkens groter tot dat je het laatste stuk je uit de draad kunt peuteren. ff een tap er door heen met wd40 en monteren met copaslib en klaar.
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wel eerst goed centeren.
Ik heb goede ervaringen met Piranha HI-TECH bullet boren.
Daarmee eens de kop van de hardstalen bouten van een BX-voorbumper eraf geboord.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Shalom74 schreef:ff een tap er door heen met wd40
Beter nog is snijolie gebruiken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik zou er eest nog een keer een M10 moer oplassen. Maar dit is wachten op problemen. Ik zou het spruitstuk uitbouwen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik ook. zorg dat de boel lekker heet wordt bij het oplassen. Grote kans dat het gaat lukken en minder kans op schade dan bij uitboren.
Ik zou ook alvast kruipolie op het spruitstuk bij de kop doen
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ik ben zo bang dat als ik het spruitstuk van de kop losmaak daar ook bouten gaan afbreken en dan ben ik nog verder van huis. Het zijn acht moeren die ik dan los moet krijgen. En als ik daar zo naar kijk zitten die ook lekker vastgeroest.
Ik heb hier inmiddels nog een bout aan de uitlaatkant van het spruitstuk losgekregen nadat drie keer een moer erop gelast had. Hou ik er nog een over ....
Ik heb nog wel een reserve uitlaatspruitstuk liggen Dus mocht het uitboren mislukken dan ik ik alsnog proberen het spruitstuk van de kop af te krijgen.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
maartens schreef:Ik ben zo bang dat als ik het spruitstuk van de kop losmaak daar ook bouten gaan afbreken.
Die moeren, dus geen bouten, gaan in mijn ervaring over het algemeen redelijk goed los.
Het doorstekende deel draad van het tapeind goed schoon maken met een staalborstel, een dag laten weken in de IMAL, dan lekker heet stoken en losdraaien.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
en ik zou sowieso de radiator eruit pakken want je kan nu nergens bij…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>