Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Leuke test van autozine, dank voor de linkjes. Eindelijk weer een test over het rijcomfort enzo. Bijna alle tests betreffen tegenwoordig elektrische auto’s en die tests gaan alleen over laadtijd en rijbereik in de zomer en laadtijd en rijbereik in de winter, rijbereik bergop en ... etc. etc. Supersaai dus.
Voorlopig rij ik met plezier in mijn C5 maar als de C4 (8 trapsautomaat) tweedehands betaalbaar wordt (ik heb geen leaseauto meer) is het een serieuze kandidaat als opvolger. Ik ben namelijk nogal van “het fijn en comfortabel rijden in bijzonder vormgegeven auto’s” (niet te verwarren met premium design, dat is echt wat anders).
Ik hoop dat de importeur nu eens enthousiast is en met volle overgave deze C4 in de markt gaat zetten. (Bijvoorbeeld bij iedere verkeersdrempel een bordje neerzetten dat het nekbelasting (whiplash) en bumperschrapen met een C4 niet meer aan de orde is. Rijscholen een mooi aanbod doen: rijden = kopen. Influenzen: Een good guy in een C4 (Schimanski, koningshuis), Etc.).
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Ik vind m prachtig. Omdat de huidige dame opeens allerlei gebreken vertoont vandaag besloten eens naar nieuw te gaan kijken , offertes aangevraagd voor de c5 aircross en deze C4. Ik vrees een beetje de aflopende daklijn achter en daarmee de beperkte hoofdruimte voor iemand die 1.98 is ... nu ja woensdag als het goed is proefrit ... spannend, vind het echt een zeer aantrekkelijke automobiel.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 25-12-2019
- C5 Aircross 1.2 Puretech eat8 130 Feel
- C4 (2004-heden) Ë-C4 Shine
Remco, ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. Zodra de Lock-down weer is opgeheven ga ik zelf ook eens even kijken in de showroom bij van Beek in Vlissingen. Ben benieuwd hoe de C4 voelt in vergelijking met de C5 Aircross.
Mon espoir et en pennes
BX 1.6 Chic
ZX 16v
Saxo 1.6 VTS 16V
XM 2.0 turbo ct
XM V6 3.0I Break
Xantia activa V6
C5 Tourer 2.0I 16V Ligne Business
C4 Cactus 1.2 PureTech 130 eat6 Shine
C5 Aircross 1.2 PureTech 130 Business plus
C5 Aircross 1.2 Puretech 130 eat8 Feel
ë-C4 Shine
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 25-12-2019
- C5 Aircross 1.2 Puretech eat8 130 Feel
- C4 (2004-heden) Ë-C4 Shine
Remco, nog een kleine tip. Mocht je gaan voor een C5 Aircross probeer dan zeker eens een versie met 18 inch in plaats van 19 inch velgen. Dit scheelt enorm qua comfort en rust in de voiture.
Mon espoir et en pennes
BX 1.6 Chic
ZX 16v
Saxo 1.6 VTS 16V
XM 2.0 turbo ct
XM V6 3.0I Break
Xantia activa V6
C5 Tourer 2.0I 16V Ligne Business
C4 Cactus 1.2 PureTech 130 eat6 Shine
C5 Aircross 1.2 PureTech 130 Business plus
C5 Aircross 1.2 Puretech 130 eat8 Feel
ë-C4 Shine
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005
- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Proefrit is wegens omstandigheden niet doorgegaan, wel in gezeten. Het schuifdak is een mooie optie maar beperkt de hoofdruimte wel enorm.
Achterin echt veel been ruimte, meer dan in de Cr aircross achterin.
Kofferbak C4 wel wat klein komende vanuit een C5, maar nog steeds ok, de Aircross heeft natuurlijk een veel grotere kofferbak.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 25-12-2019
- C5 Aircross 1.2 Puretech eat8 130 Feel
- C4 (2004-heden) Ë-C4 Shine
Remco, leuk je bevindingen te horen. Als je nog een proefrit maakt laat nog even weten hoe het was.
Mon espoir et en pennes
BX 1.6 Chic
ZX 16v
Saxo 1.6 VTS 16V
XM 2.0 turbo ct
XM V6 3.0I Break
Xantia activa V6
C5 Tourer 2.0I 16V Ligne Business
C4 Cactus 1.2 PureTech 130 eat6 Shine
C5 Aircross 1.2 PureTech 130 Business plus
C5 Aircross 1.2 Puretech 130 eat8 Feel
ë-C4 Shine
Wij zijn nu een maandje trotse eigenaars van de nieuwe C4.
Het is een geweldige auto om mee te rijden, met moderne snufjes.
Maar vooral het rijcomfort zal Citroën-liefhebbers vast bekoren.
De auto ziet er grotendeels uit als in de volgende brochure:
https://www.largus.fr/actualite-automobile/la-nouvelle-citroen-c4-2020-en-detail-10363396.html
Wij kozen voor de 18 inch Shine-velgen, deze tonen nog mooier vind ik.
De kleur is Elixer-red.
De uitvoering is Shine, benzine 130pk,8traps automaat.
Opties: schuif-kanteldak, Pack drive-assist, head-up display, verkeersbord- herkenning,
en dode hoek-waarschuwing( top!)
De Drive-assist is een openbaring voor mij, had niet gedacht dat ik dat zo zou waarderen. Ingeschakeld houdt deze de auto perfect op zijn plaats op de rijbaan, en loopt keurig de bochten door. Je voelt het stuur draaien, zacht dwingend, maar als je iets doorzet kun je ‘m makkelijk overrrulen als je dat wilt.
Ik heb nog geen file op mijn pad gevonden, maar filerijden kan de auto autonoom: dat betekent dat de auto zelfstandig kan remmen/stoppen ,optrekken en de baan volgen.
De automaat is de fijnste die ik ooit gehad heb. Van de schakelmomenten heb je totaal geen weet, je ziet de cijfers van de versnellingsbak in het display veranderen tot aan 8..
De auto is niet bijzonder snel. Op het moment van bestellen (oktober 2020) was deze de enige benzinemotor. Inmiddels is ook een 155pk motor te bestellen.
De comfort-stoelen zitten heerlijk. Wel mis ik de zachte hoofdkussentjes die we bij de GS,CX en ook de C5 tegenkwamen. In deze C4 zitten nogal stevige hoofdsteunen , die ook nog alleen in de hoogte verstelbaar zijn. Ik moest er even mijn weg mee vinden, de stoelleuning is met een onhandige draaiknop te verstellen. Als je wilt kun je kiezen voor de luxere uitvoering, met elektrische verstelling, en massagefuncties.
Het stuur is volledig verstelbaar, verder nog voorruitverwarming, stuurverwarming en stoelverwarming voor beide voorstoelen aanwezig.
Ook een afneembare trekhaak laten monteren.
Er zijn al aardig wat reviews te lezen, dus daar zal ik jullie niet mee vermoeien.
Zowel mijn vrouw als ik vonden onze vorige auto, een C4Cactus uit 2016, een heerlijke auto. Maar de nieuwe C4 heeft ons hart gestolen. Wat een heerlijke rijmachine!
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 25-12-2019
- C5 Aircross 1.2 Puretech eat8 130 Feel
- C4 (2004-heden) Ë-C4 Shine
Wat leuk om jullie eerste ervaringen te lezen. Ik wens jullie heel veel plezier en rijgenot met jullie prachtige voiture.
Mon espoir et en pennes
BX 1.6 Chic
ZX 16v
Saxo 1.6 VTS 16V
XM 2.0 turbo ct
XM V6 3.0I Break
Xantia activa V6
C5 Tourer 2.0I 16V Ligne Business
C4 Cactus 1.2 PureTech 130 eat6 Shine
C5 Aircross 1.2 PureTech 130 Business plus
C5 Aircross 1.2 Puretech 130 eat8 Feel
ë-C4 Shine
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Heb al een donker grijs metaalkleur gezien, bij de plaatselijke dealer in onze gemeente.
Maar dat rood is echt prachtig.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
rama schreef:En er staat ook een C4 aircross op het programma.
Ik denk nog altijd in sedans/berlines en stationcars. Toch wennen, een C4 SUV met schuine achterkant en een Aircross als ‘stationcar’ SUV. Ben heel benieuwd wat ik van de C4 vind als ik die in het echt ga tegenkomen. Vanuit de CX wordt dat in elk geval omhoog kijken.
Ik ben ook benieuwd wat jij van de C4 ” in het echt” gaat vinden. Daarbij gaat het niet zozeer om het uiterlijk maar vooral om de rijervaring. Mijn laatste CX is alweer 20 jaar geleden. Nog steeds een beetje heimwee naar deze bijzondere Citroën. Zou het verschil in PHC en hydropneumatische vering jou opvallen? PHC benadert het roemruchte systeem in ieder geval wel.
Met zo’n CX hoef je zeker niet naar de C4 op te kijken.Al is het maar omdat jij de dame nog een standje kunt laten rijzen…
Leuk dat je zo’n mooie auto op de weg kunt houden.
Ik ben zeker benieuwd naar de rijeigenschappen. Voor mij heeft de C4 wel een prachtige uitstraling voor een hatchback. Wel jammer dat het bedrijf na de GS geen succes meer boekte. Ik vind het wel voordelig dat de C4 in een volledig elektrische variant beschikbaar is, maar nogal vervelend dat volwassenen achterin zullen ondervinden dat er weinig plek is voor hun hoofd. De schuin aflopende achterzijde is een grote teleurstelling.
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Hoe bedoel je, “geen succes meer na de GS?”
De BX was wel degelijk een bestseller en meerdere andere latere modellen zoals de huidige C3
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
break23m schreef:rama schreef:En er staat ook een C4 aircross op het programma.
Ik denk nog altijd in sedans/berlines en stationcars. Toch wennen, een C4 SUV met schuine achterkant en een Aircross als ‘stationcar’ SUV. Ben heel benieuwd wat ik van de C4 vind als ik die in het echt ga tegenkomen. Vanuit de CX wordt dat in elk geval omhoog kijken.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.