4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Een nieuwe lente, een nieuwe uitdaging…..
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 02 april 2006 11:09 PM
  [ # 46 ]

Vergeet het aanzuigtraject van je HD pomp niet, een miniscuul lekje kan al voor lucht in je systeem zorgen, dus aanzuigslang controleren en bij twijfel vervangen, zuigbuis in je voorraadtank, misschien haarscheurtje. Verder moet je remsysteem niet vergeten, je centrifugaalregelaar krijgt ook remdruk van je voorklauwen, een slechte remknop kan ook al ellende veroorzaken. Dat slechte koppelen is dat in alle versnellingen of alleen in de 1 of 2?

Je hebt een pb trouwens.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 05 april 2006 02:03 AM
  [ # 47 ]

Morgen even een rondje ontluchten.
Staat hier wel op het forum hoe dat kan, en eens zien of dat verbetering oplevert.
In elk geval sloeg de dame vanavond direct af na het inschakelen van de eerste versnelling en de voet op de rem….......
Lucht/stikstof in het systeem zou heel goed kunnen, nu eens zien of we het eruit kunnen krijgen.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 april 2006 12:24 PM
  [ # 48 ]

Jongens, sluit de injectie niet uit! als de koudstart injector stopt houd je een tijd verhoogd toerental door de extra luchtklep. Daar wordt je mensel armer van en dat kan ook zagen tot gevolg hebben. Vooral als je temp sensor het niet goed doet en dat zou best eens kunnen want de lucht temp sensor is losgetrokken en als je die aansluit slaat de motor af!
dus… Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 05 april 2006 01:59 PM
  [ # 49 ]
bogaard77 schreef:

Jongens, sluit de injectie niet uit! als de koudstart injector stopt houd je een tijd verhoogd toerental door de extra luchtklep. Daar wordt je mensel armer van en dat kan ook zagen tot gevolg hebben. Vooral als je temp sensor het niet goed doet en dat zou best eens kunnen want de lucht temp sensor is losgetrokken en als je die aansluit slaat de motor af!
dus… Rolling Eyes

We zijn gisteravond telefonisch aan het brainstormen geweest, en we konden maar tot 1 conclusie komen : lucht vanuit het pompcircuit, waarschijnlijk aanzuigslang waar scheurtjes in zitten. Bij de vorige keer ontluchten op de centr.regelaar kwam na 5 minuten nog steeds luchtbellen en als de ontlastschroef open staat op de HDregelaar hoort peter regelmatig lucht voorbijkomen. En onlangs nog een geplofte bol dus ook nog stikstof in het systeem. Dus LHM vervangen, aanzuigslang vervangen en ontluchten tot er echt geen lucht meer komt uit de centr. regelaar.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 april 2006 02:02 PM
  [ # 50 ]

Check. Ik dacht dat ie dat allang had gedaan. Kleine moeite groot plezier!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 05 april 2006 03:18 PM
  [ # 51 ]
bogaard77 schreef:

Check. Ik dacht dat ie dat allang had gedaan. Kleine moeite groot plezier!

Niet dus.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 05 april 2006 06:21 PM
  [ # 52 ]

Hoi allemaal,

Om even met de injectie te beginnen, alle sensoren zitten inmiddels netjes aangesloten, ook die op het luchtfilter (voor niet ingewijden, die lag er vroeger af…)
Ontluchten Confused
Eerste even het topic over ontluchten hier op het forum bekeken. Daarna handboek er maar eens bijgepakt. Deel 1, 453-0. Daar begint het verschil al met het forum verhaal. Lage stadn, hoge stand is niet nodig volgens handboek (type na 67). En, om het even erger te maken, voor de IE versie zou ik alleen de achterste nippel op de centrifugaalregelaar kunnen gebruiken, hoewel ze het wel over twee slangen hebben, eentje voor de regelaar, eentje bij de .... dat staat er niet bij…. en ik kan ook niks vinden als ik eerlijk ben.
OK, laagste stand, rempedaal in met een hulpje (3 turven hoog), voorste nippel regelaar los (geen lucht te zien) nippel op rechter remschijf open (ook geen lucht).
hoogste stand, voet op de rem (hulpje wederom) starten, ontlastschroef nog even open tot het stil was, die dicht en de achterste nippel op regelaar open. Geen luchtbel te zien, helaas wel een hoop olie uit de slang….. kortm, tijd vor een betere ontluchtingsslang.
Ontlastschroef maar weer eens open, en daar kwam del ucht weer.
Helaas, het hulpje vertoonde uitputtingsverschijnselen, nippels dicht, motor uit.
Motor gestart, rijstand, voet op rem, hendel in 1, en daar was het zagen weer. Eerst in mindere mate, bak weer in de vrij, weer terug in 1 en het zagen nam weer toe. hoogste stand, ontlastschreof open en daar kwam de lucht weer. Dit eens een paar keer herhaald, totdat de schakel pook geen zagende motor meer opleverde. Helaas, de motor wordt dan ook steeds warmer, en dat heeft ook een positief resultaat op het zagen.
Dus nu is de dame zo te horen zaagvrij. Achterremmen zouden idd nog ontlucht moeten gaan worden.
Mijn plan is nu om de dame over een uurtje of wat nog eens te starten, om eens te kijken of het zagen er dan nog inzit (en in welke mate) eventueel nog eens verder te gaan met ontluchten van de achterremmen (het hulpje is net gereannimeerd, die doet het weer) en dan morgenochtend het starten en schakelen te herhalen.
Bedenk ik ondertussen nog een oplossing voor die ontluchtinggslang, want dat die lekt bevalt me ook al niet…..
En Joris, wellcith is een excuus ietwat op zijn plaats van mijn kant, ik was in de haast ff vergeten dat ik er al een telefonische sessie met Ds23man erop had zitten. Wat betreft het dor jou genoemde motorkarakter, dat ie hoog in de toeren klimt, herken ik wel, maar dat deed de motor vandaag niet. Starten, lopen, stationair gaat wel wat omhoog, maar niet dramatisch.
Tips, aanwijzingen blijven welkom natuurlijk, en misschien dat er vanavond nog even een berichtje van mij achteraan komt.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 05 april 2006 06:27 PM
  [ # 53 ]

Peter,

Gooi er nou eerst eens een nieuwe aanzuigslang op en verse LHM in. Er zitten haarscheurtjes in je slang, heb je zelf gezien. En er zit stikstof in je LHM. Alles wat je nu loopt te doen is tijdverspilling, je blijft lucht in het systeem pompen. En effe naar het tuincentrum om wat doorzichtige slang te halen.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 april 2006 06:41 PM
  [ # 54 ]
Ds23man schreef:

Peter,

Gooi er nou eerst eens een nieuwe aanzuigslang op en verse LHM in. Er zitten haarscheurtjes in je slang, heb je zelf gezien. En er zit stikstof in je LHM. Alles wat je nu loopt te doen is tijdverspilling, je blijft lucht in het systeem pompen. En effe naar het tuincentrum om wat doorzichtige slang te halen.

GRG

Check. De stikstof blijft een ontzettend lange tijd deels opgelost deels als belletjes in je LHM. Deze LHM eruit en in een open jerrycan een paar dagen minstens laten staan!
Nieuwe LHM erin. nieuwe aanzuigslang erop en ontluchten inclusief de remmen achter!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 06 april 2006 09:30 PM
  [ # 55 ]

Hallo allemaal,

Heb vandaag de grijnzende garagist bezocht. Hoe vaker ik kom, hoe breder de grijns Laughing
Volgende week een dag gepland om in een hoekje van de garage zelf de grote beurt aan te vangen, en alle te vervangen die vervangen moeten worden. Ik reken op twee dagen werk, ervan uitgaande dat alles toch tegen zit. Dus ook dan verse LHM, en een geheel nieuwe aanzuigslang. Kon vandaag wel eentje uit een CX krijgen, maar de garagist had zelf ook al zoiets van “da’s mooi voor even, maar je weet nooit hoe goed dat oouwe spul is..” Omdat hij morgen alle materialen gaat bestellen, gelijk maar die slang meegenomen.
Kortom, de dame gaat deze week niet meer de weg op.
Voor de leesbaarheid van het forum start ik zo even een nieuw topic, mbt vervangen aandrijfashoes.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 16 april 2006 12:26 AM
  [ # 56 ]

Zo, deel één van de operatie grote beurt en onderhoud zit erop. Nieuwe aanzuigslang geplaatst, LHM filter schoon, aanzuigbuis zelf is nu nog goed (maar de aansluigsalng met er nog een cm of 2 meer op en dan vast).
Er zit al 4 liter nieuwe LHM in, de rest komt later van de week omdat…..
Ik twijfelde aan de kwaliteit van de koppelingscilinder na hier eens wat topics bekeken te hebben (herkennen van symptomen) en overleg met DS23man. Dus nadat de dame weer op 4 wielen stond begeonnen met de bekijken van de koppelingscinder. Weinig te zien, behalve dat die erg smerig was, en erg nat eromheen. Ding eruit gesleuteld. Vreemd 1 Confused  er zit een minuscuul retourleidinkje aan….... die alleen een rafelig uiteinde heeft…... Iemand enig idee waar die naar toe moet? Wij konden er in de garage niks over vinden, misschien dat er hier ervaringsdeskundigen zijn die het wel weten…..
Vreemd 2 Sad  Toen de cilinder eruit was na enig gezeur (bereikbaarheid en andere bekende Citröen kwaaltjes) Heb ik het ding maar uit elkaar gehaald, je wilt dan toch weten of het goed is of niet…....
Nou, Citrotech heeft dinsdag weer een klant…...
De veer die erin zit ligt in twee stukken…...
Dus ik bestel een nieuwe, met lekhoes en retourleiding…..
Dus vraag 2, hoe kan zo’n veer stuk gaan? De inwendige constructie heb ik nu wel gezien, maar welke krachten er hier op werken daar heb ik geen idee van.
En, wat Citrotech er ook bij mag doen is een nieuw heveltje waar de veer inzit die de koppeling zelf bedient. Het oogje in de hevel was zodanig uitgesleten dat mijn oordeel (niet echt vertrouwenwekkend) door de garagist werd onderschreven. “Die kan elk moment afknappen, nu vervangen, want de andere rommel ligt er nu toch ook uit.”
Kortom, er zitten nu wat meer kosten aan, maar als de zaak straks in orde is, heb ik er op die punten waarschijnlijk weer jaren plezier van.
Aan de andere kant, mijn vingers beginnen al wel te jeuken bij het idee om de hele motor uit te bouwen, en da zaak eens op mijn eigen manier aan te pakken. Blok helemaal kaal maken, alle zaken die eraan hangen reviseren of vernieuwen en de boel weer terug hangen…..
Wat mij tegenhoud is dat de garage niet om de hoek ligt, maar anders…...

Reacties zijn welkom…..
Een verwijzing naar handboeken etc. is ook goed, maar…. die liggen in de DS…. en heb ik dus niet bij de hand.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 16 april 2006 01:11 AM
  [ # 57 ]

Heb je eindelijk wat gevonden wat kapot is. Zo’n veer heeft niet het eeuwige leven, na meer dan 30 jaar mag het wel eens kapot gaan! Nu nog het lucht uit het systeem en je zal dan hopelijk weer lekker schakelen.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 16 april 2006 02:11 PM
  [ # 58 ]

Dat hoop ik wel…..
Probleem is dat er een ruilmotor inhangt. Die is weliswaar gereviseerd, maar ik weet niet welke aanhangsels op dat moment overgezet of vernieuwd zijn.  Dus inderdaad, een deel van de hydraulica is 30 jaar oud, met name het spul aan de carroserrie, maar hoe dat onder de motorkap zit?
Verder is het voorraadvat ook lek, het pijpje dat bovenop het peilglas zit is losgescheurd van het vat. Zolang het vat niet boordevol zit geen problleem. Ik denk dat er bij mij wat teveel inzat.
Probleem is auto komt omhoog, voorkant zakt in, olie loopt uit het vat op de beschermplaat. Achterkant zakt, olie loopt van de onderplaat op de garage vloer.
Maar goed, volgende week kan ik hopelijk aan de slag met het monteren van wat nieuwe delen…..
Wordt nog vervolgd….
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 16 april 2006 02:31 PM
  [ # 59 ]

Je moet de auto in de hoogste stand zetten en dan het lhm peil tussen de twee strepen vullen.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 16 april 2006 02:32 PM
  [ # 60 ]

Volgens mij eindigt dat slangetje van de koppelingscilinder in het luchtledige.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook