Beste Citroen liefhebbers,
Een week geleden mocht ik de trotse eigenaar zijn van een Citroen C4 helaas was dat maar voor een hele korte duur.
Op de terugweg kreeg ik opeens de melding: Emissie Storing. En was de auto niet meer vooruit te branden alsof deze op 3 cilinders loopt.
Vorige eigenaar opgebeld en jullie zullen het antwoord wel weten:
Ow wat gek dat heeft de auto bij mij nooit gedaan.
Dus meteen aan de slag gegaan en de auto uitgelezen. Hier kwam de melding P1337 uit.
Na wat onderzoek op het internet zou dit dus een Misfire op Cilinder 1 zijn.
Daarop hebben wij geanticipeerd en hebben wij direct de bougies en bobine blok vervangen.
Helaas zonder resultaat. Hij gaat nog altijd in de MIL status en de foutmelding blijft na resetten terugkomen.
Heeft een mede citroen eigenaar hier toevallig ervaring mee? Want ik kan wel alles blijven vervangen maar dan had ik net zo goed een nieuwe auto kunnen kopen ^^
Indien kan ik morgen nog even wat foto’s maken van alle waardes die uitgelezen kunnen worden.
De auto staat momenteel helaas niet voor de deur.
Auto informatie:
Bouwjaar: 2006
Motor: 1.6 16V
Alvast hartelijk dank voor de mensen die mee willen denken !
En helemaal off topic zou dit probleem plots zijn ontstaan? Omdat bij het test rijden ik niets gemerkt heb, enkel pas na 50+ km te hebben gereden kwam deze melding plots naar boven. Dit omdat ik uiteindelijk wil proberen middels juridische weg om de kosten op de vorige eigenaar te verhalen.
MvG,
Manuel
Totaal aantal Berichten: 10318
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Welke motor en welk bouwjaar gaat het om?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Excuses ik zag inderdaad dat ik deze informatie niet erbij had geschreven. Origineel bericht gewijzigd.
Maar bij deze nog even in een reply:
Bouwjaar: 2006
Motor: 1.6 16V
Totaal aantal Berichten: 10318
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Tja, misfire betekent inderdaad geen of onregelmatige vonk. Met bougies en bobineblok heb je dat in ieder geval nu uitgesloten. Ik zou eens goed naar de stekkerverbindingen kijken op het bobineblok en de drie grote stekkers op de ECU.
Die zit achter de accu dacht ik.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dankjewel dat laat ik morgen meteen controleren. Ikzelf heb helaas 0,0 verstand van auto’s.
Maar ik weet wel dat het een duur grapje zou kunnen worden als ik dit door een garage laat nakijken.
Alvast harstikke bedankt !
Totaal aantal Berichten: 10318
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het laatste bericht niet quoten! Dat is nergens voor nodig want dat staat er vlak boven.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Die melding P1337 zegt alleen dat je slechte verbranding hebt in cilinder 1: Dat kan verschillende redenen hebben: Natuurlijk zoekt je eerst in de ontsteking, maar het kan ook in de brandstof injectie of zelfs de klepspeling zijn.
Hoeveel heeft je motor al gelopen ? Ik neem aan dat je tijdens de proefrit rustig gereden hebt, kwam het probleem naar boven toen je eens meer gas gaf ?
To err is human, not to err is divine.
Hallo.
Ik heb begin dit jaar ook die storing gehad en opgelost.
Mijn verslag staat onder Paul.M. met de datum 19-03-2020
Groet Paul.M.
Mijn vorige C4 uit 2005 met dezelfde motor had deze storing na verloop van tijd. Als eerste ook bougies en bobine blok vervangen, zonder resultaat. Probleem bleek in de computer bij/achter de accu te zitten (ECU?). Het is een bekend probleem dat daar door de slechte paravan water op komt, met dit als gevolg.
Als dit het probleem is, zorg dan dat je de paravan ook goed vastzet en eventueel dichtkit, anders ben je zo weer aan de beurt.
Geen Citroën meer