Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Het wordt hoog tijd voor autonoom rijdende aanhangers en voor autonoom rijdende motoren.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik heb mij nergens uitgepraat. Gewoon gemeld, dat ik een bekeuring kreeg. En iets gevonden van kansen op drama’s.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Heb je die stekker er ooit zelf aan gemonteerd Jan?
Er zijn ook stekkers met vernikkelde pennen en bussen en ik deed altijd een hele klodder vet op de schroefjes na montage, want ze zijn niet zo lang waterdicht, als ze dat ooit al waren.
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Het is en blijft natuurlijk vreemd dat er stekkers worden verkocht die wel vocht naar binnen laten en nooit meer naar buiten. Een soort verkeerd-om-membraamstekkers dus ;-( . Goed vet houden en bij buitenstalling een zakje eromheen doen, afgeplakt met tape of een postbode-elastiek en de opening naar beneden richten.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Er zit een rubber tule om de draad en de ingang van de stekker en gewoonlijk steek je die in een rond stukje metaal op de dissel van de aanhanger, waardoor de draad in een korte bocht komt.
En dat rubber van die tule is net als de meeste rubbers niet meer de kwaliteit van 50 jaar geleden.
Maar waar vet zit heeft corrosie geen kans en ik ben daar heel kwistig mee, want het kost een drol en het werkt geweldig goed.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Jeroen Simons schreef:Het wordt hoog tijd voor autonoom rijdende aanhangers en voor autonoom rijdende motoren.
Zo iets?
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gewoon een stekker uit het rek van Brezan.
Ooit, jaren geleden gemonteerd om van weinig naar veel pennen te gaan. Iets minder vaak een adapter nodig.
En omdat ik nogal vaselineachtig ben, flink ingespoten met een vaseline spuitbus.
Die heb ik inmiddels weggedonder, omdat een lik vaseline uit een potje wel werkt.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ongeveer gelijktijdig met mijn bekeuring liep een kennis van mij tegen de lamp bij een “nationale aanhanger controle” bij het scheidingsstation te Baarn.
Alle aanhangers werden door een leger leerling agenten op alle ca 1371 voorwaarden, waaraan aanhangers moeten voldoen getoetst.
Een oponthoud van een uur en voor de pechvogels ook nog boetes en geen waarschuwingen. Want de leerlingen waren nog niet nog niet aan de waarschuwing procedure toe.
De verkeersveiligheid is weer met sprongen toegenomen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
JanSr schreef:
Welk percentage van de verkeersdeelnemers rijdt met een aanhangertje? 1%?
1% is niet veel, maar je zult maar in je auto zitten en een frontale aanrijding met een losgeraakte aanhanger hebben en de dissel tegen je hoofd krijgen. Dat heeft een moeder van een klasgenoot in het dorp waar ik opgegroeid ben meegemaakt en die kon het niet na vertellen.
Dat ding moet gewoon in orde zijn.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Precies. Geheel mee eens.
Maar:
Wij betalen ons met ons allen scheel aan APK gerelateerde zaken.
Ooit is die APK ons verkocht als methode om de verkeersveiligheid te verhogen.
NOOIT is iemand er in geslaagd om aan te tonen dat de verkeersveiligheid toenam door de APK.
Ongelukken worden veroorzaakt door bestuurders. De auto testen we jaarlijks (aanhangers nooit).
Maar de bestuurders kunnen tot hun 75-ste ongekeurd doorrijden.
En zelfs dan wordt niet gekeurd op kennis van de (steeds veranderende) regels, laat staan op rijvaardigheid, maar op gezondheid.
En dan is er nog iets: Wel eens gehoord van onschuld presumptie? Dat is de basis van ons rechtssysteem: Iemand is onschuldig tot het tegendeel voor de rechter is bewezen. Bij zo’n “vangnet verkeerscontrole” is dat dus gewoon even omgedraaid: Iedereen is daar schuldig tot het tegendeel is aangetoond, pas dan mag je doorrijden.
Verder: Naleving wordt bewerkstelligd door pakkans en strafmaat. Wij zijn nu zover afgedwaald, dat de pakkans dicht bij 0 zit en de strafmaat astronomisch. Bestuurlijke gemakzucht.
Tenslotte: Er is een probaat middel om de bestuurder van zijn verantwoordelijkheid te doordringen: De verzekering mag de veroorzaker alleen vergoeden als er geen technische gebreken waren. Moet je eens kijken, hoe snel iedereen dan zijn zaakjes op orde houdt. Kan je de APK gewoon weer afschaffen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het gaat weer lekker hè Jan? Tjonge jonge…
Je gaat weer helemaal los op de overheid, de handhaving enz enz… en dat terwijl je zelf je eigen spullen NIET voor elkaar hebt. Lampen van de aanhanger die het niet doen, rondrijden met een kapot achterlicht omdat het slecht weer is… je zou je eigenlijk moeten schamen. Nee, niet eigenlijk: Ga je schamen Jan!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
JanSr schreef:
Bij zo’n “vangnet verkeerscontrole” is dat dus gewoon even omgedraaid: Iedereen is daar schuldig tot het tegendeel is aangetoond, pas dan mag je doorrijden.
Dat zou betekenen dat iedereen die staande gehouden wordt een boete krijgt. Maar je krijgt pas een boete als blijkt dat er iets niet in de haak is. Is alles in orde, dan mag je zonder boete verder rijden.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon