Mijn C2 die ik opzich erg prettig vind heeft helaas geen cruise control en airco. Die airco mis ik niet maar die cruice control wel. Nu zag ik net op marktplaats een C2 met schade die in onderdelen verkocht wordt. Is het mogelijk om de cc eruit te halen en die over te zetten?
Welke onderdelen moet ik er dan allemaal uithalen en is het technisch wel mogelijk?
Ik heb zelf een C2 1.1 VTR uit 2005. De cruisecontrol waar ik hem uit wil halen is een 1.4 uit 2003.
Ik hoop dat hier iemand is die me daar meer over kan vertellen.
ps. ik ben geen auto monteur maar ook niet onhandig, is dit voor een amateur te doen?
Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Cruise control moet aangemeld worden, als je een lexia hebt is dat zelf te doen.
d-super schreef:Cruise control moet aangemeld worden, als je een lexia hebt is dat zelf te doen.
Nee, die heb ik dus niet
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
dit is zeker mogelijk, meerderen hebben dit al gedaan. Bij mij kostte het wat moeite omdat er een fout in mijn BSI configuratie zat. Meestal is het een kwestie van de bediening monteren en aanmelden.
Ik kan dat laatste eventueel wel voor je doen. Heb dat laatst ook bij een C2 gedaan voor iemand. Ik woon bij Roosendaal in Noord Brabant.
Ik vraag me wel af of jij deze uitvoering moet hebben met de knopjes op het stuur. Dan heb je het hele stuur nodig om over te zetten. En wellicht de remlichtschakelaar en de schakelaar voor het koppelingspedaal hoewel je die niet gaat vinden in deze sloper omdat dat zo te zien een C2 met sensodrive is.
Maar het zou ook kunnen dat je een extra stengel moet monteren voor de bediening aan de linkerkant van het stuur. Ik weet niet precies in welk jaar die overgang is geweest van knopjes op het stuur naar de standaard bediening via zo’n stengel.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Die overgang van CAN/VAN naar volledig CAN was per september 2005.
De auto van TS is van 2005, maar is het een vroege of late?
Te zien aan de tellerpartij, zit er links nog een koelwatertemperatuurmeter dan is het een vroege en is het stuur met knoppen nodig.
In het andere geval een extra stengel aan de linkerkant van de stuurkolom.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
furriegurrie schreef:dit is zeker mogelijk, meerderen hebben dit al gedaan. Bij mij kostte het wat moeite omdat er een fout in mijn BSI configuratie zat. Meestal is het een kwestie van de bediening monteren en aanmelden.
Ik kan dat laatste eventueel wel voor je doen. Heb dat laatst ook bij een C2 gedaan voor iemand. Ik woon bij Roosendaal in Noord Brabant.
Ik vraag me wel af of jij deze uitvoering moet hebben met de knopjes op het stuur. Dan heb je het hele stuur nodig om over te zetten. En wellicht de remlichtschakelaar en de schakelaar voor het koppelingspedaal hoewel je die niet gaat vinden in deze sloper omdat dat zo te zien een C2 met sensodrive is.
Maar het zou ook kunnen dat je een extra stengel moet monteren voor de bediening aan de linkerkant van het stuur. Ik weet niet precies in welk jaar die overgang is geweest van knopjes op het stuur naar de standaard bediening via zo’n stengel.
Met dat stuur had ik al rekening mee gehouden maar niet dat die andere een automaat is.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Sensodrive is geen automaat, maar een door 2 servomotoren geschakelde en gekoppelde handbak.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Maar die mist dus ook de koppelingspedaalschakelaar.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Klopt.
In mijn Pluriel met Sensodrive heb ik cruise control werkend weten te krijgen door montage van het juiste stuur en het m.b.v. een Lexia op een aantal plekken in de BSI en de motor-ECU zaken te activeren.
De remlichtschakelaar heeft in deze auto al een dubbel contact en voldeed dus al.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
ik kwam bij mijn geworstel tegen dat je een schakelaar voor de koppeling op aanwezig en afwezig kunt zetten.
Bij de sensodrive staat deze uiteraard op afwezig. Geen idee of je dat ook bij een handbak kunt doen en of je dat moet willen.
Wellicht zit die schakelaar ook wel gewoon standaard in een handgeschakelde wagen?
René Jongejan schreef:Die overgang van CAN/VAN naar volledig CAN was per september 2005.
De auto van TS is van 2005, maar is het een vroege of late?
Te zien aan de tellerpartij, zit er links nog een koelwatertemperatuurmeter dan is het een vroege en is het stuur met knoppen nodig.
In het andere geval een extra stengel aan de linkerkant van de stuurkolom.
Ik denk dat het de oude is, het kenteken is 48-RR-KK
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Plaats eens een foto van de tellerpartij.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
René Jongejan schreef:Sensodrive is geen automaat, maar een door 2 servomotoren geschakelde en gekoppelde handbak.
Dat weet ik, het is een gerobotiseerde versnellingsbak en geen echte automaat.
René Jongejan schreef:Plaats eens een foto van de tellerpartij.
Hierbij een foto van de tellerpartij en ik vrijwel zeker dat het het oude type is uit 2005 want als ik naar nieuwere C2’s kijk ziet dat er anders uit. Ik heb inderdaad links op de tellerpartij de koelwater temperatuur meter en rechts de brandstof meter.
René Jongejan schreef:Plaats eens een foto van de tellerpartij.
Het is me niet duidelijk hoe ik die foto hier plaats, via de bijlage lukt het niet. De tenaamstelling was op 16-07-2005. Dit is een link naar een C2 die hetzelfde tellertype heeft als de mijne.