In mijn DS hebben we een nieuwe voorruit met een nieuw rubber en goed kit onder gemonteerd (zie DS- TT film). We drukten de voorruit goed naar boven.
Waarschijnlijk heeft het frame niet overal de goede vorm heeft omdat het rubber bv bij de hoeken boven teveel speling heeft. hij lekt dan ook flink.
Een specialist probeerde al eens het rubber te plakken zonder resultaat. Hoe krijg je een voorruit waterdicht ?
Bestond er maar een pur-achtige kit of zoiets voor dit doel. Wie heeft een goed advies ?
Niet uithardende autoruiten kit
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Weet je zeker dat de voorruitstijl het probleem is? Is er een grote partij baggervoorruiten op de markt die voor geen meter passen. Daar valt nauwelijks tegenaan te kitten..
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De aftermarket rubbers zijn ook niet ok. Je ruit moet irritant strak in het rubber passen en het rubber weer strak op/in de sponning.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@rogier. Gezien de ervaringen: oude ruit (nos) en oude rubber (nos) of goed gebruikt gebruiken (Maar ja, nos en gebruikt is ook al oud). Niet uit wanhoop gaan purren want daar krijg je spijt van. Dan maar de tip van Egbert .
@all Of in de club/ Heritage/ een speciaalzaak een flinke batch te laten maken met maten die wel kloppen en met de juiste (originele) kwaliteit.
Maar dan moeten we niet gaan zeuren als de nieuwe ruiten en rubbers niet goedkoop zijn. Ik wil bijvoorbeeld best betalen voor kwaliteit, ik krijg jeuk van alle meuk.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jeuk van meuk, mooi gezegd en voor mij destijds een van de belangrijkste redenen om te nokken met klassieke Citroëns. Een originele ruit met rubber past altijd. De raamstijlen zijn nooit het probleem, het probleem is echt altijd, zoals al geschreven, een voorruit die niet klopt al dan niet in combinatie met een rubber wat net niet helemaal lekker nagemaakt is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik sluit aan bij jeuk van alle meuk, hou op schei uit….. en ik kan me Watermans’ argument om ermee te kappen het het bij onze Duitse buren te zoeken heel goed voorstellen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Het is toch schandalig dat mensen dergelijke troep maken.
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je kan vrij goed zien of een ruit ‘verkeerd’ is: leg hem zonder rubber in de sponning en kijk of het past.
verder zijn er nog ruiten zat te vinden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Han S schreef:Het is toch schandalig dat mensen dergelijke troep maken.
Dat ze het maken is tot daar aan toe. Dat er bedrijven zijn die het blijven verkopen terwijl ze weten dat het rommel is, dat vind ik schandalig..
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
ruit afdichting is al eens wat over geschreven, zie mijn plaatje:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/199222/P30
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Dank voor alle reacties !
Ik ga idd maar eerst een goede voorruit zien te krijgen. Die ook nog eens niet teveel “gepit” is.
Iemand een idee waar je dat kunt zoeken?
Inmiddels heeft natuurlijk een steentje van m’n voorganger een grote put in de verder nieuwe voorruit geslagen. Is niet meer te repareren.
Maakt de discussie makkelijker, toch balen.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@Rogier. Geloof het of niet. Als ik mijn kenteken als test intoets bij Carglass krijg ik: “goed nieuws, we kunnen u helpen met uw Citroen DS van 1967”. (Verder ben ik niet gegaan met mijn test).
De Club en DS-specialisten (bv Sanders (+31499422222)) hebben natuurlijk ook het nodige NOS of goed gebruikt liggen.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Sterker nog: drie maanden geleden had ik opeens een barst in de voorruit van mijn ‘67 Pallas. Die kan ik prima zelf vervangen, maar ik ben er voor verzekerd dus ben ik er deze keer mee naar Carglass in Zwaag gedaan. De ruit konden ze leveren, het onderrubber ook maar het raamrubber niet. Dat heb ik in overleg zelf besteld bij Citroworld en dat is verrekend met het eigen risico. Ter voorbereiding ben ik eerst persoonlijk langsgegaan en heb ik e.e.a. besproken met de monteur / bedrijfsleider. Daarna heb ik hem het filmpje van DSTT toegestuurd opdat hij zich even kon voorbereiden. Tenslotte heb ik actief meegeholpen.
Ik ben zeer tevreden: prima service, netjes gewerkt, vriendelijke mensen en ik heb nu een prima passende getinte ruit voor een zeer vriendelijk prijsje. Aanrader dus.
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik heb nog een originele voorruit liggen.
Gratis.
PB me maar als er interesse is.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Geen interesse meer…
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.