Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
F.SvM schreef:Marktplaats staat er vol mee.
VgF
9 van de 10 keer betreft het dan ouwe meuk, ongekeurd en niet meer te vullen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je moet natuurlijk wel opletten.
Net gekeken ,staat nu niks fatsoenlijks op.
Vorige week wel.
Mijn voorkeur is grote fles (goedkoper vullen).
En een goede set op mp met grote flessen is net zo duur als een klein setje van HBM.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
camemBert schreef:waterman schreef:Die wegwerpsetjes zijn snel leeg en worden vaak net niet heet genoeg. Als je toch een hele auto gaat aanpakken dan kun je beter even iets goeds kopen:
Ik heb ook zo’n set en dat werkt prima.
Dan ga je al snel richting de 630 Euro.
Alleen lijkt mij de gasfles erg klein in verhouding tot de zuurstof fles (1:4). Of gebruik je echt 4x zo veel zuurstof t.o.v. gas?
Klopt
VgF VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Maar uhm, nog een afweging om een niet te grote set aan te schaffen:
Ik heb de DS nu redelijk ver uit elkaar gehaald (zie foto’s).
Volgens mij zijn er eigenlijk maar een paar plekken waar ik wat koper hardsoldeer zag zitten.
Als ik me goed herinner bij A- en C-stijl en bij de hoeken van de rubberhouders van de achterbak om kieren af te dichten.
En bovenop de deuren om scheuren tegen te gaan
Klopt dat?
In mijn beleving wel en heb je aan de HBM-set van 8 tientjes voldoeden. Hij is teven s lekker compact: je pakt hem er zo bij om iets heet te stoken en de 99% van de tijd dat je hem niet gebruikt staat hij niet in de weg. Tenzij je onbeperkt d eruimte hebt zou dat mijn overweging zijn.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
@IDealist,
Dat compacte spreekt me inderdaad wel aan.
Hierna moet ik ook nog plek vinden voor een fatsoenlijke compressor en ontvetter…
Gebruik je deze messing staven?
https://www.hbm-machines.com/producten/lassen/rothenberger/rothenberger-rolet-602-messing-hardsoldeer
Ja, die heb ik gebruikt.
En neem van mij aan: als je keuzes moet maken qua ruimte dan hebben een (grote!) compressor en een behoorlijke spoelbak zwaar voorrang. En een straalkast zou ik in dat verband ook aanraden, als je nog wat gaat restaureren. De meeste uren hebben bij mij ontvetterpomp (+bak), compressor en straalkast gemaakt tijdens de restauratie van mijn break. Op de voet gevolgd door het lasapparaat. En qua handgereedschap: slijptollen… in div soorten en maten…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Bonjour,
Lange tijd niet heel erg voortgang maar laatste paar weken flinke inhaalslag kunnen maken.
Tijd voor een update:
Laswerk van het chassis is inmiddels klaar.
De delen die in het zicht komen staan in de epoxy primer
https://myalbum.com/album/jupw87bVlHUy
Even proberen of ik de foto’s direct vanuit my-album met de Ipad hier kan plaatsen.
Mooi werk Maart, voor mij is het even terug in de tijd gaan. Bij de eerste foto’s heb ik nog zoiets van…pfff… maar als ik dan de slechte stukken eruit zie en de eerste verse stukken plaatstaal er weer in krijg ik er al bijna weer zin in…
Succes, benieuwd naar het vervolg!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er al weer goed uit
Net wat idealist schrijft..
Ik krijg er ook zo weer zin in.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Heel mooi werk!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Hé, bedankt allemaal!
Ik moet zeggen ik pik veel kennes & tips op uit de andere projecten in dit forum.
Ik wilde nog wat meer foto’s plaatsen maar lijkt erop dat ik geen linkjes van losse foto’s meer kan plaatsen via Myalbum (ging eerder we met m’n gratis basic account).
Heeft iemand tips via welk programma ik het beste een fotoserie kan aanmaken en losse foto’s delen op ‘t forum?
Ben gedurende mijn IDylle ook 2x tegen de beperkingen van gratis albums aangelopen. Moest gaan dokken. Houd ik niet van. Nu gebruik ik Imgur. Is net een wat ander mdium. Bevalt goed qua gebruikersgemak. Foto’s maken en sorteren op smartphone. Linkjes genereren in browser op desktop en hup het forum op mikken.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik heb een xs4all account. daar kan je ook perfect hosten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>