C3 pluriel 1.4 foutcode P0140 enP0134
marc.ambagts
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 12-04-2012

- HY kampeerauto
- GS/GSA Pallas
- Xantia 1.8 ie
- C3 Pluriel 1.4
Gepost: 02 januari 2021 04:41 PM

Mijn Pluriel geeft twee foutcodes: P0134 en P0140. Beide met de indicatie dat er een onderbreking in het circuit van de lambdasondes is. P0134 voor de lambdasonde voot de katalysator en P0140 voor die na de Katalysator. Het ligt niet aan de sondes zelf, want die heb ik vervangen door andere waarvan ik weet dat ze goed zijn. Is er iemand die een idee heeft waar de oorzaak van het probleem kan zitten?

Profiel  
 
barchetta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 16-01-2012

- C3 Pluriel Soleil
Gepost: 02 januari 2021 07:07 PM
  [ # 1 ]

een fles injectorcleaner op halve tank en 1 (of 2) tank V-Power o.i.d. erin. Doordat injectiesysteem vervuild is geeft hij een signaal naar Lamdasonde dat verbranding niet optimaal is.

Monseigneur:Fiat barchetta (2004), Renaul Grand Scenic (2018), 2CV AZU 250 (1977)
Madame: Pluriel Soleil (2009)

Profiel  
 
marc.ambagts
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 12-04-2012

- HY kampeerauto
- GS/GSA Pallas
- Xantia 1.8 ie
- C3 Pluriel 1.4
Gepost: 05 januari 2021 06:39 PM
  [ # 2 ]

Heb vandaag nog eens verder gezocht en ben er nog niet aan uit. Er komt ook een melding: Communicatiestoring tussen BSI en computers in het netwerk VAN COMFORT. Ik vermoed dat dit een probleem is tussen de BSI en de ECU. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 januari 2021 06:55 PM
  [ # 3 ]

VAN Comfort zijn volgens mij nu net de zaken als airco, electrische ruiten enzovoort. En niet de ECU.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 05 januari 2021 09:47 PM
  [ # 4 ]

VAN Comfort zijn de elektronische zaken die in het interieur zitten.
Je Lambda sondes zitten rechtstreeks aangesloten op het motor-management. 
Omdat je beide lambda sondes geen goede meting geven en je ze al verwisseld hebt zou je ten eerste kunnen kijken of je geen storing hebt in de voeding ( ze hebben allebei een verwarmingselement, als dat niet werkt komen er geen goede waardes uit). Het kan ook een probleem in de bekabeling zijn: Kijk de kabel van de sondes naar de ECU van de motor eens goed na?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
marc.ambagts
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 12-04-2012

- HY kampeerauto
- GS/GSA Pallas
- Xantia 1.8 ie
- C3 Pluriel 1.4
Gepost: 06 januari 2021 10:13 AM
  [ # 5 ]

De gemeten waardes zijn 0.722V bij de voorste sonde, en 0.468 bij de achterste, bij warme motor. Weet niet of dat helemaal goed is?

Afbeelding Bijlagen
meting_lambda.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook