1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Enkele vragen Xsara Coupe
Stefan_Xsara
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 05-04-2006

Gepost: 05 april 2006 01:08 PM

Goedendag!

Echt een superforum! Veel nieuwtjes voor mij!

Ik ben nu een maand in het bezit van een groene Citroen Xsara 1,6 (type 1/8 klepper) Coupe (plaisir) uit 2000.

De vraagbaak heb ik reeds aangeschaft!

Enkele vragen:
- De verklikker van het licht is defect, als ik het chauffeursportier open gaat de interieurverlichting niet aan en als het licht brand, doet de verklikker het niet.. Ik heb mijn portier bekleding losgehaald en de kabelboom gecontroleerd, echter was hier niets vreemds te vinden. Sad
Waar zou de schakelaar zitten? In het slot?

- De pakking ring (bovenste rubber) is op enkele plaatsen ingescheurd en hier onder zweet hij wat. Olieverbruik is echter nihil. Kan het kwaad om zo door te rijden?

- Werkt het abs ook op de handrem? Volgens mij namelijk wel.

- Hebben jullie ervaring met verschillende soorten benzine, ik ben nu bezig met een vergelijking op te stellen voor verschillende benzines. Vanwege de pingelsensor schijnt het verschil tussen Ron 95 en RON 98 amper merkbaar te zijn.

- Mijn uitlaat ‘plopt’ bij gas los en lagere toeren. Hoort dit, kan dit kwaad en wat zou het probleem kunnen zijn?

Gelukkig heb ik niet veel vragen Wink

Bij voorbaat dank!

ps Auto bevalt uitstekend, rijdt echt super! Ik heb een myrevieuw op autoweek.nl geplaatst.

Profiel  
 
jjbstolk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004

- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Gepost: 05 april 2006 03:16 PM
  [ # 1 ]

Volgens mij hebben abs en de handrem niks met elkaar te maken, abs is er toch voor dat bij hard remmen de wielen niet blokkeren?

Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)

Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 05 april 2006 03:35 PM
  [ # 2 ]

ABS en handrem heeft idd helemaal niets met elkaar te maken. Handrem erop is altijd blokkeren…
Ik heb zelf precies dezelfde auto. Over het zweten, de koppakking schijnt het enige zwakke punt van deze motoren te zijn…
Verklikker van het licht durf ik niets met zekerheid over te zeggen… Wel vervelend dat het licht niet werkt. Als ik zo is bij mijn xsara kijk, dan kan die verklikker eigenlijk alleen maar in het slot zitten…
Werkt de verklikker ook niet op de andere deuren? (achterklep en passagiersdeur)
Als dit wel zo is, lijkt het eerder in de schakelaar dan in je bedrading te zitten. Werkt het nergens, dan zal je het toch in de bedrading moeten zoeken…
Zelf tank ik altijd Vpower met de auto. Op 95 loopt ie ook prima, maar als ik mn gemaakte km’s relateer aan de brandstofkosten kom ik met vpower gewoon goedkoper uit. Maar over vpower zijn de meningen hier op het forum nogal verdeeld….

Het ploppen weet ik niet precies wat je bedoelt, maar houdt er rekening mee dat het een 8 klepper is. Die zal iets minder soepel lopen dan een 16 klepper.
Dat ploppen bij gas los is heel normaal volgens mij. Ik heb tot nu toe in geen enkele auto gezeten waarbij dit niet zo is…

Verder is de 8 klepper gewoon een heerlijke motor. Vooral bij lage toerentallen heb je lekker veel trekkracht. Mijn motor komt zelfs bij fel optrekken dan ook niet boven de 4000/4500 toeren uit. Dan is ie gewoon al over zn top heen, waar je met een 16 klepper juist lekker de toeren in kan jagen…

Xsara_Coupe

Profiel  
 
Stefan_Xsara
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 05-04-2006

Gepost: 05 april 2006 04:26 PM
  [ # 3 ]

Allereerst bedankt voor jullie reacties!

Bedankt voor het Vpower advies, ik ga dit proberen met mijn volgende tank.

De interieurverlichting werkt wel op het rechterportier en op de kofferbak, het zit um dus waarschijnlijk ergens in het linkerportier.

Als je de voetrem gebruikt, worden toch ook de kabels van de achter (trommel) remmen gebruikt? Maar ik zal het binnenkort eens proberen op een grasveldje o.i.d. Ik denk dat jullie gelijk hebben.

Uiteraard niets dan roem en lof over de geweldige 1,6i!!!
Echt fenomenaal hoe deze oppakt vanaf pakweg 1500 toeren! Ik heb veel auto’s gereden, maar de vermogensafgifte van deze auto is heel erg fijn (citroen eigen). Vanaf 3200 toeren klinkt hij ook heel goed vind ik zelf. Er is onderin altijd een prettige reactie! Zeker als je alleen rijdt en weinig gewicht in beweging moet brengen.

Wat de zwetende koppaking betreft, heeft jouw coupe dit ook? Heeft het nut om de koppaking te vervangen, en wat zouden ongeveer de kosten zijn?

Verder vind ik de coupe een mooie auto, en hij stuurt echt geweldig (meesturende achteras). Ik ben er aardig aan gewend, als er mensen met me meerijden verbazen ze zich erover hoe agiel je met deze auto kunt ‘gooien’ en ‘smijten’.

Nogmaals bedankt en met vriendelijke groet,

Stefan

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 05 april 2006 04:31 PM
  [ # 4 ]

Mijn koppakking is helemaak droog gelukkig. De auto heeft ook nog maar 80.000 km gereden en is 12000 km geleden bij de dealer aangeschaft.
Een beetje zweten kan voor zover ik weet geen kwaad. Ik zou pas vervangen als het echt flink gaat lekken. Wel belangrijk is om met een lekkende koppakking iets vaker je oliepijl te checken…
De kosten van vervangen durf ik niets over te zeggen…

Nog iets, kom je aanstaande zaterdag op de meeting ook nog de xsara populatie vergroten?

Xsara_Coupe

Profiel  
 
René de Winter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 05 april 2006 04:34 PM
  [ # 5 ]

Ik heb ook een Xsara 1.6 8v uit 2000 en vind hem helemaal niet snel….

C1 Ambiance 2006

Profiel  
 
Stefan_Xsara
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 05-04-2006

Gepost: 05 april 2006 04:35 PM
  [ # 6 ]

Mijn auto heeft nu 63.000 km gelopen Laughing

Het lijkt me supergezellig om zaterag ook te komen op de meeting!!

Waar is het?

Enne waar kan ik foto’s uploaden van mijn Xsara? Enne stuur ook eens wat foto’s van jouw Xsara!

Oliepijl zal ik idd wat vaker checken, er zit echter een digitale indicator in mn dashboard. Als ik contact maak, geeft ie digitaal OIL MAX aan, en geeft vervolgens de km stand aan.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 april 2006 04:36 PM
  [ # 7 ]
Stefan_Xsara schreef:

Als je de voetrem gebruikt, worden toch ook de kabels van de achter (trommel) remmen gebruikt? Maar ik zal het binnenkort eens proberen op een grasveldje o.i.d. Ik denk dat jullie gelijk hebben.

Absoluut niet! De achterremmen worden als je de voetrem bedient hydraulisch aangestuurd. De kabels zijn echt puur alleen voor de handrem. De ABS corrigeert via de hydraulische leidingen je remdruk (als deze te hoog wordt). Dus vandaar dat de ABS niets doet op de handrem.

Wat betreft koppakking. Zoek eens op koppaking en TU motor op dit forum en je krijgt een sloot aan info. Mijn idee: zolang het niet gaat lekken aan de buitenkant van de motor (dus zodanig dat de olie een bedreiging gaat vormen voor de dynamo) en zolang er niet teveel olie bij de koelvloeistof komt, zou ik er niks aan doen.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 05 april 2006 04:38 PM
  [ # 8 ]
René de Winter schreef:

Ik heb ook een Xsara 1.6 8v uit 2000 en vind hem helemaal niet snel….

Tis maar waar je hem mee vergelijkt. Als je er een 1.8 16v naast zet is ie niet snel nee, maar het is een prima auto om in het verkeer mee te komen en een van de weinige die bij zulke lage toeren zo lekker trekt…
Mn moeder heeft een cmax met 145 pk, maar dat komt voornamelijk vrij bij hoge toerentallen. Voordeel van de 1.6i vind ik juist dat je bij lage toeren zo lekker vlot op kan trekken. Ook in de stad is dit heerlijk…
Bij een 16v heb je in mijn ogen dan altijd dat je eerst op gang moet komen en dat ie dan bij hogere toeren ineens doorschiet…

Xsara_Coupe

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 05 april 2006 04:41 PM
  [ # 9 ]
Stefan_Xsara schreef:

Mijn auto heeft nu 63.000 km gelopen Laughing

Het lijkt me supergezellig om zaterag ook te komen op de meeting!!

Waar is het?

Enne waar kan ik foto’s uploaden van mijn Xsara? Enne stuur ook eens wat foto’s van jouw Xsara!

Oliepijl zal ik idd wat vaker checken, er zit echter een digitale indicator in mn dashboard. Als ik contact maak, geeft ie digitaal OIL MAX aan, en geeft vervolgens de km stand aan.

Foto’s kan je op sites als photobucket zetten. Maak er dan wel linkjes van, anders wordt het forum zo traag. Zal is kijken of ik nog een paar foto’s online heb en anders kan je hem zaterdag in het echie aanschouwen Wink

Die digitale meter heb ik ook in mn auto, maar ik vertrouw die dingen toch niet altijd…
Bij mn vader in de c5 zat dat zelfde ding, die gaf aan dat er te veel olie in zat, terwijl er bij peilen uit kwam dat de olie halverwege min en max stond…

Xsara_Coupe

Profiel  
 
René de Winter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 05 april 2006 04:45 PM
  [ # 10 ]
Xsara_Coupe schreef:
René de Winter schreef:

Ik heb ook een Xsara 1.6 8v uit 2000 en vind hem helemaal niet snel….

Tis maar waar je hem mee vergelijkt. Als je er een 1.8 16v naast zet is ie niet snel nee, maar het is een prima auto om in het verkeer mee te komen en een van de weinige die bij zulke lage toeren zo lekker trekt…
Mn moeder heeft een cmax met 145 pk, maar dat komt voornamelijk vrij bij hoge toerentallen. Voordeel van de 1.6i vind ik juist dat je bij lage toeren zo lekker vlot op kan trekken. Ook in de stad is dit heerlijk…
Bij een 16v heb je in mijn ogen dan altijd dat je eerst op gang moet komen en dat ie dan bij hogere toeren ineens doorschiet…

Xsara_Coupe

Als ik wegrij bij het verkeerslicht vind ik hem niet zo snel als vergelijkbaar gemotoriseerde auto’s. Het schakelen gaat ook niet erg soepel, zodat je daar wat mee kunt winnen t.o.v een andere auto, maar waarschijnlijk ligt het aan mij. Ik hou er helemaal niet van om ver door te trekken en kom meestal niet boven de 3200 rpm…

C1 Ambiance 2006

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 05 april 2006 04:47 PM
  [ # 11 ]
René de Winter schreef:

Als ik wegrij bij het verkeerslicht vind ik hem niet zo snel als vergelijkbaar gemotoriseerde auto’s. Het schakelen gaat ook niet erg soepel, zodat je daar wat mee kunt winnen t.o.v een andere auto, maar waarschijnlijk ligt het aan mij. Ik hou er helemaal niet van om ver door te trekken en kom meestal niet boven de 3200 rpm…

Dat lage toeren rijden is juist ideaal in een 8v. Zoals ik eerder schreef komt mijne ook maar zelden boven de 4000 toeren. Maar ieder zijn voorkeur…

Xsara_Coupe

Profiel  
 
René de Winter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 05 april 2006 04:49 PM
  [ # 12 ]
Xsara_Coupe schreef:

Dat lage toeren rijden is juist ideaal in een 8v. Zoals ik eerder schreef komt mijne ook maar zelden boven de 4000 toeren. Maar ieder zijn voorkeur…

Xsara_Coupe

Je bent welkom om zaterdag eens in mijn Xsara te rijden!

C1 Ambiance 2006

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 05 april 2006 04:53 PM
  [ # 13 ]

Zaterdag is de 1.6i coupe iig ruim vertegenwoordigd als ik het zo lees Cool
En die uitnodiging geldt andersom natuurlijk ook Smile

Xsara_Coupe

Profiel  
 
Stefan_Xsara
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 05-04-2006

Gepost: 05 april 2006 04:58 PM
  [ # 14 ]

En als je wilt trap je um door tot de 6000 toeren, dan is ie zeker wel snel en brult ie als een 106 rallye! En door de korte eerste versnelling ben ik juist altijd heel snel weg bij het stoplicht! (Zondag een Golf VR6 de eerste 200 meter zoekgereden)

Profiel  
 
René de Winter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 05 april 2006 05:00 PM
  [ # 15 ]
Xsara_Coupe schreef:

Zaterdag is de 1.6i coupe iig ruim vertegenwoordigd als ik het zo lees Cool
En die uitnodiging geldt andersom natuurlijk ook Smile

Xsara_Coupe

Ik ben er rond 11.30 uur denk ik. Ben benieuwd of iemand mij de gouden tip kan geven betreffende het probleem aan mijn Xsara.
Kijk even naar het probleem; koude start en dan, als je wilt.
Tot zaterdag.

C1 Ambiance 2006

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook