René Jongejan schreef:De betreffende modificatie was bestemd voor alle Pluriels tot orga 10633, dus tot productiedatum 19-12-2005.
De hierna geproduceerde exemplaren kwamen al met de modificatie van de band rollen.Ik verwacht dan ook dat het merendeel van de modificaties destijds door een dealer is uitgevoerd.
Veel ervaring buiten het dealernetwerk zal er naar verwachting niet zijn.Het is mij onbekend of er hiervoor een terugroepactie is geweest.
Overigens zijn dus niet alle oudere Pluriels intussen gemodificeerd, waarschijnlijk alleen de exemplaren die lekkage vertoonden.
De mijne was bij aankoop in 2007 al gedaan.
Hoi René,
Ik zie nu ook pas dat de Pluriel van mijn ma uit 2010 is. Dat zou betekenen dat de modificatie tijdens de productie al meegenomen is dus. Dan is het toch vreemd dat de lekkages er nog zijn.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Volgens de foto in het eerste bericht is de modificatie niet gedaan.
Is het een import-auto?
Plaats anders eens een foto zonder de tissues.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Is het hier beter op te zien?
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Geoff
Eerst even een tip voor het gebruik van dit forum, gebruik de knop “plaats reactie” i.p.v. “quote”.
Je hebt ons overigens wel misleid met de eerst geplaatste foto.
Op de tweede foto is te zien dat het deurrubber, wat op de dakboog zit, bij de overgang naar het voorruitlijstrubber in een rubber lip ligt.
M.a.w. de Pluriel is uitgevoerd met het gemodificeerde rubber.
Dat is dus niet de oorzaak van de lekkage.
Wel mogelijk is een verstopping van de afvoergaatjes in dit rubber, zoals Jaaps al meldde.
Maar er zijn nog meer mogelijke oorzaken.
Er zijn nog 2 Info Rapides, waarin deze worden genoemd, inclusief de oplossing ervan.
Deze zal ik jou doen toekomen.
Jouw moeders Pluriel is wel één van de weinige exemplaren in de Charleston-uitvoering in NL zo te zien.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Thanks René, dat is alweer een stapje verder.
Ik ga met de nieuwe handleidingen aan de slag!
Mijn ma is er ook erg trots op