Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Sam90 schreef:Top Jantje, ik heb ‘m gevonden. Hij is inderdaad lastig te bereiken, dus wacht ik nog even met demonteren.
Om te testen hoef je hem niet te demonteren.
Even de slangen volgen en bovenop de motor los maken.
Bij koud kan je er gemakkelijk doorheen blazen.
Bij warme motor moet die niets doorlaten als je erin blaast.
Je ziet het ook wel aan het gedrag van de motor, mijn injectie loopt met gemak rond de 1400 rpm de eerste paar minuten, daarna gaat het langzaam zakken.
Bedankt voor je gastvrijheid F.SvM! Het was ook gelijk een mooie rit.
Het zal even duren voordat het raam er in komt, maar dat geeft mij de kans om ‘m in de tussentijd zo netjes mogelijk te maken.
@Arjen toevallig dat je reageert. Ik heb een paar dagen terug nog uren door jouw topic heen zitten lezen en zag inderdaad dat je ook wat startproblemen hebt gehad. Ik begreep dat dit bij jou was opgelost met de Bosch bobine. Als de bougies en bougiekabels niet de oplossing bieden, dan controleer ik de luchtschuif. Als ook dat niet de oplossing is dan komt er een blauwe bosch bobine in.
Spreekt dat een beetje voor zich het aansluiten van de bobine? Kan je de aansluitingen zo 1 op 1 overnemen? Ik heb er nu namelijk ook 1 met voorschakelweerstand zoals jij had.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Altijd goed om te zien dat informatie op het forum wordt gebruikt!
Die blauwe Bosch zonder voorschakelweerstand heeft de voorkeur als je een 123 ontsteking heb.
Bij een originele ontsteking heb je de voorschakelweerstand wel nodig.
Zonder weerstand heb je alleen plus en min, zolang je dat niet omdraait kan er niet zoveel mis gaan dacht ik.
Ik denk dat het bij mij een combi is geweest het slechte starten, ik heb nu:
Rode bougicord kabels (andere merken worden vaak snel slecht)
Blauwe Bosch bobine
123 ontsteking
Juiste verdeelkap en rotor voor een injectie.
Die verdeelkap en rotor kan je ook even nakijken, soms is de rotor versleten of heeft de kap een scheurtje, dan wordt het ook niks.
Het zijn de kosten ook niet, oude spul in de achterbak want er valt gewoon prima mee thuis te komen in geval van nood
Vergeet ook echt niet de bougies, zoals Bogaard al aangaf.
Ik heb ooit een stotterende motor gehad als die warm was en ik moest optrekken. Als hij dan stil viel, kreeg ik hem ook nauwelijks gestart.
Bobine, kabels, bougies (eyquem) en ontstekingsregelaar vervangen. Geen resultaat.
Uiteindelijk de door Bogaard getipte NGK BPR6HS bougies erin gezet en het euvel was als sneeuw voor de zon verdwenen.
Top Arjen, bedankt voor de tips. Heb je toevallig een linkje of modelnummer van de verdeelkap en rotor die jij er in hebt zitten?
De bougies ben ik niet vergeten. Toevallig heb ik er nu ook eyquem bougies in zitten (5 maanden geleden vervangen), maar ze worden inderdaad voor de NGK’s (bpr6hs) vervangen.
Ik had niet de juiste (lengte) bougiesleutel dus heb een nieuwe besteld zoals die hier vaker op het forum voorbij is gekomen. Hopelijk kan ik er volgend weekend mee aan de slag gaan!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee heb ik helaas niet, die is bij mijn DS specialist uit het schap gekomen, maar op diverse webshops zijn ze te koop en wordt er vaak bijvermeld dat het voor een IE is.
Na een korte zoektocht heb ik er inderdaad een paar gevonden bij de specialisten. Bedankt!
De Youtube video is inmiddels volledig ge edit en de voice over is ingesproken. Dit is het resultaat:
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die video is hartstikke leuk man! Één tipje: veel fotografen vinden het leuk om zo’n kar in de laagste stand op beeld vast te leggen. Eigenlijk is dat een beetje zonde, de rijstand zit er echt beter uit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooie beelden, met een drone kan je leuke filmpjes maken!
Bedankt!
Goede tip Waterman. Persoonlijk vind ik ‘m ook in de laagste stand erg mooi (stilstaand), maar het lijkt me goed om voor de variatie ook de rijhoogte stand vast te leggen.
Mooi filmpje. Goed gedaan. Spiegels zijn fantastisch opgeknapt. Ik zie dat de rubber buitenrandjes beschadigd zijn. Die buitenrandjes zijn los te koop. Als je de randjes vervangt zijn de spiegels weer helemaal als nieuw.
Geweldig filmpje, leuk man!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
sorry bericht dat ik hier typte was voor ander topic bedoeld
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Dat is een goeie, super Idee Ondanks dat de spiegels er nu beter uit zien zijn ze verre van perfect (dof en een deukje). Ik vermoed dat de gehele spiegel in de toekomst vervangen gaat worden. Wellicht dat een tussentijdse oplossing met een nieuw randje ook een optie is.
Bedankt voor jullie berichten!
Bij de nieuwe spiegelrandjes zit ook nieuw glas. Spiegelglas is 2 zijdig. (2x verschillende vergroting). Kun je zelf bepalen welke vergroting je het prettigst vind.