In Frankrijk willen ze bij het tolhuisje het raam kunnen opendoen als de electronica niet goed werkt. Je moet daar behoorlijk krap langs de betaalautomaat rijden en dan kan je deur niet open
Ik weet niet of er in de Diagbox een “actuator” test stand is voor de raammodule, zo ja zou je die eens kunnen proberen. Ben nog niet zover gekomen met de Diagbox.
To err is human, not to err is divine.






























Totaal aantal Berichten: 11812
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo soortig is ‘t ook begonnen. Of althans, op die manier heb ik ‘t gemerkt. Je moet drie keer de BSI ervan overtuigen dat het raam open moet voordat-ie dat in de regen toestaat. Die witte vlag verdwijnt normaal gesproken als je het contact uit zet, maar ergens op een gegeven moment na een melding bij een slagboom heeft-ie het helemaal opgegeven.
Maar goed, als ik weet dat ‘t verder geen kwaad kan is het voorlopig ook best zo. Op sommige momenten is ‘t namelijk eigenlijk stiekem vervelend dat de auto dat raam op eigen houtje dicht draait.
In ander nieuws: hij doet ‘t verder dus alweer een week zonder echte problemen. Vreemde zaak weer…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





























Totaal aantal Berichten: 10459
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Aangezien de BSI de juiste signalen wel naar de andere ramen stuurt zou ik het in de bedrading naar de deur zoeken, te beginnen met de stekker in de A-stijl.
Maar ik denk zo, dat zulks al bij je opgekomen was.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






























Totaal aantal Berichten: 11812
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
He gelukkig, er is weer wat stuk. De remklauw rechtsvoor is nu toch echt aan vervanging toe. Het handremmechaniek zit inmiddels veel vaker wel vast dan niet, dus tijd om een klauw te gaan scoren…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Phew, was al even bang dat het saai zou worden
Citroen C3 Aircross






























Totaal aantal Berichten: 11812
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, ach, je kan met kerst net zo goed iets te doen hebben…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














Totaal aantal Berichten: 1407
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Het lukt bij mijn C5 om met kruipolie de handrem gangbaar te maken en te houden. Kabel los, inspuiten en de hevel op en neer bewegen tot die lekker gangbaar is. Doe ik. 2 keer per jaar (bij de bandenwissel) en gaat al jaren goed.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
EW schreef:JanSr schreef:
De serieuze storing was toen weg. Maar nog steeds is er één over: het linkervoorraam wil alleen stukje bij beetje open. Na tig keer drukken is het ding beneden. Omhoog gaat wel in één keer.
Er zal vast wel weer een list zijn om dit op te lossen. Maar ik moet wel steeds aan je denken als ik op dat knopje druk… Misschien helpt dat medeleven.
Raamrubber eens goed schoon/glad maken?
Schakelaar in de deur vervangen





























Totaal aantal Berichten: 10459
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb een aantal malen de hevel gangbaar gemaakt met kruipolie en hamer. Net zo lang heen en weer totdat hij weer normaal gangbaar is. Na de laatste keer heeft de keurmeester de zaak aan beide kanten goed met vet ingespoten en sindsdien geen trammelant meer gehad.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






























Totaal aantal Berichten: 11812
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo probeer ik ‘t al een tijdje om dat handremgebeuren vrij te krijgen, met kruipolie etc., maar elke keer gaat-ie na een paar dagen weer klemmen. Ik kan er nog eens een keer extra uitgebreid aan gaan zitten jutteren totdat-ie vrij is, maar ik weet beslist niet zeker of dat redelijk blijvend helpt. Maar goed. Als ik morgen/overmorgen daar tijd voor vind zal ik ‘t voor de grap nog eens proberen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





























Totaal aantal Berichten: 10459
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hij moet zo vaak heen en weer dat uiteindelijk de veer hem weer tegen het nokje aandrukt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






























Totaal aantal Berichten: 11812
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, zover was ik er al eens mee geweest en dat heeft toen een week, veertien dagen stand gehouden… Hoe dan ook, ik heb de boel opnieuw los gemasseerd met IMAL en een 400gr. overtuiger, deze keer twee kanten op zodat-ie ook z’n eindpunt loswerkt, daarna de boel opnieuw gesmeerd, er uitgebreid vet rond gesmeerd omdat het stofkapje natuurlijk niet (meer) geweldig sluit en dan wachten we ‘t opnieuw af. Maar ik weet ook nu al dat ik de handrem er niet al te vast op moet trekken, want dan mag ik alsnog eerst naar buiten om ‘m zelf weer los te drukken.
Kan zijn dat dit gewoon nog een tijdlang vaak moet, maar dat is wel knap irritant. Daarbij moet die klauw er uiteindelijk toch wel aan geloven, want de zuiger terugstellen ging ook al niet lekker soepel toen er laatst nieuwe schijven en blokken onder gekomen zijn.
Ik zag ook dat de handremkabel er aan zit te komen: de binnenkabel begint te vervellen. Daar gaat het loskomen van de handrem ook al niet makkelijker van.
In ieder geval heb je het dan over reparaties die zichzelf betalen, want als er één remklauw op de handrem blijft hangen gaat zo’n C5 behoorlijk zuipen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





























Totaal aantal Berichten: 10459
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Rijdt dat ding nu al ruim 2 weken ongestoord?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.














Totaal aantal Berichten: 1407
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Derk: Iedereen gaat zuipen als zijn remklauw blijft hangen. Wat dat betreft is je C5 dus ook best menselijk
Dat van die handrem is best irritant. Ik heb een automaat die ik altijd in P parkeer. Een handremkabel kwam niet door de APK. Serieuze kosten waar ik in de praktijk echt niets aan heb.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn






























Totaal aantal Berichten: 11812
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Hij doet het al een poosje vrijwel storingsvrij. Dat gedoe met het raam ben ik niet naar wezen kijken, want het ding kan open & dicht en dat is voorlopig meer dan goed genoeg. Die rem, die doet het nogsteeds. Maar: je merkt al wel weer dat-ie er weer tegenaan gaat hangen. Hij komt nu telkens met een schok los. Dat is voorlopig ook goed genoeg overigens en dát kan eventueel nog een kwestie van een sleetse kabel zijn (de kunststoflaag op de binnenkabel is aan het afbladderen). Maar goed, dat houd ik nog wel even in de gaten. Als het niet erger wordt schuif ik dat lekker naar het voorjaar.
Voor het overige mag ik momenteel vaststellen dat het verbruik met gemakkelijk 1:13 prima is, het comfort is voor elkaar, er zijn geen belangwekkende lekstromen en alle functies op de airco en dus die zijraamperikeltjes na werken zoals het hoort. Er is niks meer in een belangwekkende vorm lek (de koeling niet meer, het hydraulisch systeem niet meer, er komt nergens regenwater binnen en zelfs wegdooiende sneeuw is geen probleem). Op de belangrijkste punten lijkt het me dat die C5 het nu wel heel aardig doet, dus
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!