Lucas schreef:. Ik heb alleen nog een ander koplampglas nodig voor de linker koplamp.
Geen idee waar je woont, maar volgens mij heb ik bij VenYard een XM zien staan met koplampen er nog in.
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004
- C5 2.0 16V Exclusive Break
Geweldig Lucas, hoop dattie snel weer in volle glorie rijdt! Is de stalling in ieder geval niet voor niets geweest.
Destallert
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
maestro12 schreef:Lucas schreef:. Ik heb alleen nog een ander koplampglas nodig voor de linker koplamp.
Geen idee waar je woont, maar volgens mij heb ik bij VenYard een XM zien staan met koplampen er nog in.
Die heb ik gezien, maar helaas ook een pit in het linker glas. Ik woon overigens in Aalsmeer.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Afgelopen zaterdag hebben we de tank er nog onder vandaan gehaald. Na verwijderen van de eind- en middendemper en de reservewielhouder kon ik er aardig bij. Ik heb nooit eerder een brandstoftank onder een XM vandaan gehaald dus het was even zoeken naar een handige volgorde en werkwijze. Het is gelukt en ik verwacht dat montage soepeler gaat dan demontage.
De tank was er dus onder vandaan. Van binnen is hij goed schoon, gelukkig geen vergomde benzine!
De achterste drie bollen ook maar even losgedraaid. Dit zijn helaas immitatiebollen dus ik acht de kans dat deze nog net zo goed op druk zijn als de dubbelmembraans bollen aan de voorkant een stuk kleiner, maar meten is weten…...
Van achter ziet het er nu dus zo uit:
En van de zijkant. In de rode cirkel is het ophangpunt te zien waar het allemaal om te doen is.
Ik heb nog wel een dingetje over dat op de grond viel bij het schoonmaken van de tank. Waar dat nu weer van is!?
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is het geen Bosch nummer?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik denk het niet, als je HIER kijkt is nummer 5 96065771, dat is het zelfde nummer maar dan zonder de laatste twee cijfers. Dit is een flap in de overgang van vulpijp naar rubber vulbuis naar de tank.
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Terugslagklep vulpijp.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ja, zo zal het wel heten. Moet dus die rubber bocht er ook nog even onder vandaan. Dat is te overzien.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Inmiddels heb ik een blindkap binnen om het ongebruikte tuutje op de radiateur af te doppen. En natuurlijk een reserve voor in het dashboardkastje. Daarmee koop je af dat je ‘m onderweg nodig hebt.
Vervolgens was de tanksteun aan de beurt.Eerst de laag strijkkit er maar eens afgeborsteld.
Puntlassen uitgeboord en losgeslepen:
Nog even een close-up van de oude verfrommelde steun onder de auto.
En hier inmiddels weg:
En de donor er op gelast. Drie proplassen op de plek waar oorspronkelijk de puntlassen zaten, langs de zijkanten en de onderkant doorgelast. Het is niet mijn meest fraaie laswerkje, maar het zit vast als een huis en voor zo liggend onder de auto vind ik het nog best aardig gelukt. Ik heb het ingespoten met de geliefde Dinitrol RC900. Daar gaat er komende week nog een laag van overheen, dan strijkkit en als finisching touch nog wat bodyschutz.
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
In het hydractiefblok zitten twee demperplaatjes, achter de dikke leidingen naar de veerbollen.
Als je het oppervlak van de gaatjes daar in 10-15% opboort wordt de auto achter een stuk comfortabeler, zeker als je ook die voorraadbol 10-15 % meer vuldruk geeft.
Je komt dan aardig bij het DS gevoel, terwijl hydractief er voor zorgt dat de vering op stijf gaat als het nodig is.
Omdat je er zo slecht bij kan is dit een klus die maar zelden werd toegepast.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ja, die ingreep ken ik Jan, maar ik ga dat niet doen op deze auto. Een XM met goede liefst originele bollen en goed werkend hydractief is voor mij al comfortabel zat. Ik ben ook geen liefhebber van comfortbollen bijvoorbeeld.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Weet iemand trouwens of Citroën nog bollen levert voor de XM?
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Originele bollen lijken nog leverbaar voor achter. Wel duur, maar altijd beter dan niet te koop. Voor de middenbol neem ik wel een nepper.
De steun is na twee lagen Dinitrol RC900…..
.....strijkkit…..
.....en bodyschutz klaar voor de volgende 27 jaar.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Dan de brandstofslang, 7mm, wat een rare diameter. Eens kijken of de automaterialenzaak die heeft. Ik heb wel wat meters 8mm liggen nog.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Originele Citroën veerbollen kan de dealer niet meer leveren. Wel zijn Eurorepar bollen leverbaar, wat goedkoper dan de originele en vermoedelijk identiek, maar in een ander doosje. De wielbollen laat ik voor nu maar vullen en voor de hydractiefbol probeer ik zo’n Eurorepar bol, dan kunnen we die ook visueel vergelijken met een originele bol.