Even resumeren: Bij draaiende motor en gesloten gasklep wordt het magneetklepje bekrachtigd, en is er daardoor geen vacuüm bij het vervroeger doosje.
Bij iets geopende gasklep wordt het magneetklepje niet bekrachtigd en is er vacuüm bij het vervroeger doosje.
Bij contact uit (geen bekrachtiging van het magneet klepje) moet het slangetje vanaf het injectorhuis in verbinding staan met het slangetje naar de vacuüm doos van het verdeler huis?
Als bovenstaande correct is zit bij mij het slangetje vanaf het injectorhuis i.d.d. op het verkeerde tuitje van het klepje.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het bovenstaande is correct.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hè, hè, eindelijk snapt deze sukkel het. Ik ben blij dat je zoveel geduld hebt kunnen opbrengen. Intussen slangetje op het juiste tuitje, en tot mijn verbazing bleef mijn tong hangen aan dat slangetje vanaf de vervroegerdoos!
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mazzel dus dat het doosje nog heel is.
Op pagina 13 staat omschreven dat in “Leerlaufbetrieb”, stationair dus, er alleen de vaste voorontsteking is van 6 gr. BDP.
Dus èn geen centrifugaalvervroeging èn geen onderdrukvervroeging.
Zodra er een klein beetje gas gegeven is er eigenlijk alleen onderdrukvervroeging.
Bij steeds hogere toerentallen wordt de rol van de centrifugaalvervroeging steeds groter en die van de onderdrukvervroeging steeds kleiner.
Tot zover de cursus Bosch Mono-Jetronic.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Omdat de slangetjes op het magneetklepje verkeerd aangesloten zijn geweest bestaat de kans dat het blok gedraaid heeft met de mogelijkheid van het aanzuigen van valse lucht.
Wellicht slim om nu de ECU nog even opnieuw in te leren.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Bedankt René, ik zal de ECU opnieuw laten in-leren. Eigenlijk heb ik nog geen grotere afstand met de auto gereden, dus ik kan nog niet zeggen of de motor nu anders reageert, maar even opnieuw in-leren kan geen kwaad lijkt mij.
Zodra ik een en ander heb uitgevoerd laat ik de uitkomst hier even weten.
Na de nieuwe in-leer van de ECU is alles weer tip top. Het torretje draait weer als nieuw. Wat ik ook nog heb gedaan is een (goede) gebruikte vacuümdoos gekocht. Dat, omdat René opmerkte dat een nieuwe niet meer te krijgen is, en ik denk dat aan de nu in mijn auto gemonteerde doos na bijna 30 jaar wel elk moment de geest kan geven.
Sorry voor deze late reactie.