Beste BX rijders,
Ik ben Danny 25 jaar, een heb sinds een jaar een BX waar ik met veel plezier in rondrij.
Het gaat om een BX14 Deauville.
Gedurende dat jaar heb ik een aantal probleempjes gehad (lekkage,niet willen starten, etc.)
Dit heb ik zelf met wat hulp van het internet weten op te lossen.
Echter heb ik nu een probleem waar ik niet uitkom.
Sinds een tijd valt de auto tijdens het rijden uit voor ongeveer 2 seconden en gaat het motormanagement lampje branden.
Tijdens dit uitvallen kan ik gasgeven wat ik wil alleen dit helpt niks.
en na die 2 seconden gaat het lampje uit en loopt hij weer normaal.
Maar sinds vandaag, als hij uitvalt tijdens het rijden start hij niet meer en rol ik tot stilstand.
Daarna wil hij soms wel en soms niet meer starten en dan kan ik varierend van 100 meter tot 5 km rijden voordat het weer gebeurt.
Ik hoop dat jullie enig idee hebben…
Is dat een carburateur of injectie?
klinkt als een elektrisch probleem…
Injectierelais of ontsteking
Het is een injectie.
Nou start hij sinds deze ochtend helemaal niet meer.
En ik hoor het geluid van wat ik denk dat de brandstofpomp is ,
ook niet meer als ik de auto op contact zet.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een TU3 met een Bosch A2.2 monopoint systeem.
Brandstofpomp of het relais ervan onbetrouwbaar?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Na een lange tijd hierbij een update voor als er anderen met hetzelde probleem een oplossing zoeken.
Tijdens mijn zoektocht ben ik vooral op het verkeerde pad gezet en ging ik daarbij er vanuit dat bepaalde componenten niet stuk konden zijn…
Ik ben een paar maanden terug gestrand met de BX in Drachten, daar heb ik een lokale garage opgezocht omdat ik geen mogelijk had vanaf daar naar huis te komen.
Zij hebben voor mij de bobine vervangen waarna ik weer verder kon rijden en thuis kon komen.
Daarmee waren mijn eerdere problemen ook opgelost!
Echter na +- 2 weken kwamen de zelfde problemen weer te voorschijn, hierbij dacht ik: misschien dat een andere schakel in de ontsteking niet goed meer is.
Dus ik heb het onstekings relais vervangen en ervoor gezorgd dat de massa vrij van corrosie was.
De problemen bleven aanhouden, dus ik dacht dat het de bobine wel weer zal zijn, deze heb ik terug gebracht naar de garage waar ik hem heb laten plaatsen om hem door te laten meten.
Zij vertelden mij dat deze goed was en dus ik ging ik verder zoeken…
Ik heb vervolgens de onstekings module, bougie kabels en de bougies vervangen.
Nog steeds hield het probleem aan…
Na veel zoeken en nadenken mij toch maar afgevraagd: ” is de bobine wel goed?”
Dus zelf een nieuwe besteld, geplaatst en voilah! Al mijn problemen waren verholpen
Conclusie en ook een leermoment voormij zelf: een nieuw onderdeel kan ook kapot gaan, en denk dus niet omdat het niet nieuw is dat het daar niet aan kan liggen.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Soms is het juist een nieuw onderdeel dat kapot gaat. Als voorbeeld: als je van een 2cv de oude, originele bobine vervangt door een nieuwe Valeo raak je vaak van de regen in de drup. Heel frustrerend.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn