Dat laat ik dan over aan de specialist om te controleren. Over een paar weken staat de afspraak gepland, dan kan dat ook aan het lijstje toegevoegd worden van zaken die gecontroleerd moeten worden.
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als de KM teller het nog doet, is de 5de versnelling niet losgelopen.
Het stangen stelsel lubbert uit, moeten lopen los enz.. kijk daar eerst naar.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De km teller doet het gelukkig nog.
Vandaag druk bezig geweest in de kou. Al het tapijt goed gereinigd, heerlijk gevoel.
Nu voel ik me heel stom, maar de 5e versnelling werkt gewoon.. Ik drukte ‘m ietwat te ver naar achter zoals bij het achteruit schakelen.
Ik ben in ieder geval blij dat dit de ‘oplossing’ was
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Klinkt bekend!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Zojuist weer een nieuwe video geüpload met wat DS voer!
Voor de gene die liever foto’s bekijken dan een video heb ik inmiddels ook al het een en ander verzameld op mijn Instagram:
http://www.instagram.com/mentamotive
Mijn persoonlijke favoriet tot nu toe:
Heel mooi! Op de blauwe golven!! (voor de niet-Ernummers onder ons: dat is een veel bediscussieerd architectonisch hoogstandje aan de voet van de Nelson Mandelabrug in Arnhem. Al jaren gedegradeerd tot parkeerterrein maar er zijn diverse ideeën voor een andere invulling, ken de laatste stand niet).
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Haha scherp! Inderdaad de blauwe golven. Ik kom daar zo regelmatig dat ik het er niet meer ‘bijzonder’ uit vind zien, maar van de week scheen de zon zo mooi tussen de pilaren door. Ik moest toch even een paar foto’s schieten.
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Mag ik opmerken dat de DS achter veel te laag staat?
Meestal het gevolg van ontbrekende aanslagrubbers.
Daardoor rekken de lekzakken teveel en dat leidt dan weer tot een klus.
Hoe je die aansagrubbers in hun cups krijgt heb ik nog nooit geleerd, laat ik meestal doen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dat mag zeker! Dat is me eigenlijk niet opgevallen, hij staat nu wel in de laagste (parkeer) stand. Is die zelfs daar te laag voor op de bovenstaande foto? Ik heb ‘m een beetje vergeleken met andere DS’en op het internet en zie daar niet gauw een opvallend verschil tussen.
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Zet hem ff in de hoogste stand, dan kan je het vrij goed zien.
Een zeer veel voorkomend euvel.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Of de gehele steun op het binnenscherm mist, willen wel eens wegrotten.
Dat is allemaal goed te zien als je het achterscherm eraf haalt.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
JanSr schreef:Mag ik opmerken dat de DS achter veel te laag staat?
Meestal het gevolg van ontbrekende aanslagrubbers.
Daardoor rekken de lekzakken teveel en dat leidt dan weer tot een klus.
Hoe je die aansagrubbers in hun cups krijgt heb ik nog nooit geleerd, laat ik meestal doen.
Na jaren van klooien en vloeken heb ik heb een paar maanden geleden op dit forum geleerd hoe je de aanslagrubbers makkelijk in hun cups krijgt; Slangenklem er strak om, en in de diepvries gooien. En, afhankelijk van de vervorming van de cup, de vlakke kant van het rubber een beetje uithollen (ik gebruik daar een goedkope ronde slijpsteen uit de 1 euro-bak voor in een boormachine)
Ik heb het 2 maanden geleden nog gedaan bij mijn DS; ze vallen er zo in; Je hebt een minuut of 10 de tijd om hem na de diepvries de slangenklem eraf te halen en hem in de cup te leggen. Terwijl hij ontdooit krijgt hij zijn originele vorm weer en klemt hij zich vast.
Wat vroeger vloeken, tieren en bloed was is nu een fluitje van een cent.
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Stef: Absoluut top!
Benieuwd wie dat verzonnen heeft.
Het gevloek en getier herken ik ten volle.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Hierbij oorsprong van rubber stop in de vriezer en bewijs van nut van dit forum; https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2079840/
en deze; https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/234782/