Stefan_Xsara schreef:En als je wilt trap je um door tot de 6000 toeren, dan is ie zeker wel snel en brult ie als een 106 rallye! En door de korte eerste versnelling ben ik juist altijd heel snel weg bij het stoplicht! (Zondag een Golf VR6 de eerste 200 meter zoekgereden)
Zo’n VR6 trekt idd weer nauwelijks onderin.
Maatje van me met zn DS Super 5 uit ‘69 komt misschien ook!
Mn pa ( met een 4 dagen oude C8 ) kan helaas niet, en nee ik mag zijn C8 niet mee… Ik mag er niet eens in rijden…
De 8 klepper is misschien ook niet zozeer snel, maar wel vlot. Zeker in het verkeer kan je zeer goed meekomen/voorbijkomen. Rotondes in z’n 3 i.c.m. meesturende achteras is super!
Mijn opa heeft een Renault Megane 16V uit 2001 en die is onderin ook iet meer futloos en bovenin komt ie lekker los.
Mijn sleutels zijn ook beschikbaar zaterdag!
Vandaar die lekke koppakking…..
Ik ben nogal ouderwets; lekker rustig warmdraaien en als ie warm is ook niet te veel toeren. Blijft ie lang heel.
Stefan_Xsara schreef:En als je wilt trap je um door tot de 6000 toeren, dan is ie zeker wel snel en brult ie als een 106 rallye! En door de korte eerste versnelling ben ik juist altijd heel snel weg bij het stoplicht! (Zondag een Golf VR6 de eerste 200 meter zoekgereden)
C1 Ambiance 2006
Altijd lekker rustig warmdraaien!! En als ie goed warm is af en toe eens flink op z’n donder geven! Citroen Sport!!
mpostma schreef:Stefan_Xsara schreef:En als je wilt trap je um door tot de 6000 toeren, dan is ie zeker wel snel en brult ie als een 106 rallye! En door de korte eerste versnelling ben ik juist altijd heel snel weg bij het stoplicht! (Zondag een Golf VR6 de eerste 200 meter zoekgereden)
Zo’n VR6 trekt idd weer nauwelijks onderin.
‘k dacht van wel. VR6 is super, jammer dat die niet in een Xsara zijn te lepelen.
C1 Ambiance 2006
Beter een 2 liter VTS 169 pk ipv een lomp zware VR6 die alleen maar gewicht, verbruik, onderhoud, en onderstuur veroorzaakt!
Maar het geluid van zo’n ding is niet te versmaden!!
Had misschien met zijn hoeveelheid wielspin te maken dat ik eerder weg kwam
René de Winter schreef:
‘k dacht van wel. VR6 is super, jammer dat die niet in een Xsara zijn te lepelen.
Nou, niet in de VW Sharan in elk geval. Die moest je flink op toeren houden voor een beetje actie. Trouwens, ik denk niet dat je partij bent voor een Golf VR6 die serieus zijn best doet. En da’s ook geen schande want er is nu eenmaal een flink vermogensverschil.
Stefan_Xsara schreef:Beter een 2 liter VTS 169 pk ipv een lomp zware VR6 die alleen maar gewicht, verbruik, onderhoud, en onderstuur veroorzaakt!
Maar het geluid van zo’n ding is niet te versmaden!!
Had misschien met zijn hoeveelheid wielspin te maken dat ik eerder weg kwam
Ik ben behoorlijk Citroën minded, maar heb ook een VR6 gereden….
VR6 is echt veel sneller (geloof 7,9 tot 100 km/h) dan een Xsara 2.0 VTS.
VR6 blijft langer heel en is minder storingsgevoelig. Wat je met zo’n VR6 kunt doen is echt niet normaal. Maar liever een Citroën voor mij.
C1 Ambiance 2006
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos;=&id=7505&cache=no&add=1
efkes ter vergelijking (check ook het prijsverschil)
Stefan_Xsara schreef:http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos;=&id=7505&cache=no&add=1
efkes ter vergelijking (check ook het prijsverschil)
Zo te zien iets zwaarder dan de Xsara VTS en iets sneller. Hij heeft natuurlijk een gunstigere koppelverdeling dan de VTS.
Xantia is een heel andere klasse. Veel zwaarder, comfotabeler, maar voor zover ik kan overzien ook trager.
Maar goed, als ik mocht kiezen tussen de VR6 of de VTS, dan wordt t toch echt de VTS. Ik weet niet hoe die VR6 rijdt, maar die VTS was een superfijne auto.
Jah sorrie…
Maar het was bedoeld om Citroen te promoten:lol:
Enne laat de grijze saaie massa maar in een Golf rijden
(p.s. check mijn myreview op autoweek.nl waarin ik VW afkraak:
http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?cache=no&ID=12440&merk=Citroen&serietotaal;=&bouwjaar;=)
Heb net je myreview gelezen en ben het met de meeste dingen helemaal eens. Vooral dat achteruitrijden vindt ik een gemis Zit er zelf over te denken om sensoren in de bumper te plaatsen…
Die bediening van de ramen went vanzelf wel. Ik ben wel benieuwd hoe zo’n velours interieur zit. Zelf heb ik een VTR en dus sportstoelen. Deze geven wel lekker veel zijdelingse steun…
Xsara_Coupe
Xsara_Coupe schreef:Heb net je myreview gelezen en ben het met de meeste dingen helemaal eens. Vooral dat achteruitrijden vindt ik een gemis Zit er zelf over te denken om sensoren in de bumper te plaatsen…
Die bediening van de ramen went vanzelf wel. Ik ben wel benieuwd hoe zo’n velours interieur zit. Zelf heb ik een VTR en dus sportstoelen. Deze geven wel lekker veel zijdelingse steun…Xsara_Coupe
Zie je zaterdag Kan je meteen zien hoe het zit. Sportstoel zijn wel super trouwens! Alhoewel mijn stoelen naar mijn mening ook goede zijdelingse steun geven. Verder heb ik een houten strip en een houten/alu pookje (origineel uitraard)
Jammer genoeg heb ik niet het VTS sport interieur. Tot nu toe heb ik dat alleen aangetroffen zonder zij-airbags. Dus dat was geen optie. Dat zit helemaal super
Xsara_Coupe
Xsara_Coupe schreef:Jammer genoeg heb ik niet het VTS sport interieur. Tot nu toe heb ik dat alleen aangetroffen zonder zij-airbags. Dus dat was geen optie. Dat zit helemaal super
Xsara_Coupe
Ik heb er een Scheel stoel ingemonteerd. Dat zit helemaal super.
C1 Ambiance 2006