Heeft iemand een idee hoe ik bij die lampjes kom?? of die dingen eruit krijg??
Ik wil een van de lampen uitschakelen, en ik moet een draad maken voor de aanhanger ( per 1 juni verplicht)
groeten,
Jeroen
ZX-1,9D avantage ‘92 (RIP)
ZX 1.9D break Tentation ‘97
Mijn eerste gedachte komt neer op: RTFM (excuses).
Maar staat het niet gewoon in je handleiding? (ik moet er trouwens ook nog mee aan de gang).
Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Ha Jeroen en EW,
Ik heb vanmiddag toevallig even het instructieboekie die in mijn auto zit, erbij gepakt en gelijk even gekeken naar de kwestie mistlampen achter.
Helaas staat in die handleiding geen uitleg over hoe je ze zou moeten vervangen….
...ik blijk gewoon een instructieboekje van een berline in mijn kastje te hebben liggen
‘T was goed bedoeld maar helaas helpt het niets.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Ik had ook al in het instructieboekje gekeken.
Daarin is inderdaad niks over te vinden.
Daarom had ik de vraag op dit forum gesteld.
Het moet haast wel iets met een kliksysteem zijn anders hadden er wel schroeven gezeten of zo.
Jepyh schreef:Ik had ook al in het instructieboekje gekeken.
Daarin is inderdaad niks over te vinden.
Daarom had ik de vraag op dit forum gesteld.Het moet haast wel iets met een kliksysteem zijn anders hadden er wel schroeven gezeten of zo.
Zit die niet vanuit de binnenkant vast, even achter de bumper voelen en of gluren en je zal wat zien denk ik..
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Dat zou toch moeten opvallen als de auto op de brug staat.
Maar ik zal er eens naar kijken.
Jeroen
Jepyh schreef:Dat zou toch moeten opvallen als de auto op de brug staat.
Maar ik zal er eens naar kijken.
Jeroen
Het kan natuurlijk zijn dat er een soort van afdekplaat voor zit..
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
ZX-Cruiser schreef:
Valt niet mee die lichtunit van de ZX
Je kan je kap er van de buitenkant zo afschroeven met 2 parkers. De hele unit kan er af vanuit de binnenkant, moet je wel een beetje de interieurbekleding wegslopen.
Dat is wel waar, maar ......
... de mistlampen zitten bij een break in de bumper!!! Dus dan gaat het niet op!
Deze Break lijkt wel erg veel op die van mij(zelfde velgen, zelfde kleur..), toch is het hem niet!!! Ik heb de foto geleend van internet!!!
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Tja, wij Break rijders rijden net even anders dan anderen.
Zeg maar een soort citroënrijders onder de citroënrijders :fijnsturen
ikzelf schreef:Mijn eerste gedachte komt neer op: RTFM (excuses).
Maar staat het niet gewoon in je handleiding? (ik moet er trouwens ook nog mee aan de gang).
Vandaag eindelijk eens een blik in mijn eigen handleiding geworpen.
En nu sluit ik mij aan bij de topicstarter.
Hoe moeten die dingen open? Mijn break-handleiding laat keurig zien waar ze zitten, maar niet hoe ik erbij kan.
ik heb bij mezelf ook de rechterlamp eruit gehaald, de bedoeling was bij mij dat je rustig met een kunststof koevoetje, desnoods een klein schroevendraaiertje van buitenaf het rode glaasje lospeutert zover ik me kan herrineren. oppassen dat je niet per ongeluk een koekje afbreekt ofzo…..
ZX Break Reflex 1.4i
Ik heb ook al zoiets geprobeerd, maar ik vond het plastic toch wel erg kraken.
Vandaar dit onderwerp.
Jeroen
De mistlampen VOOR bij een gewone zx zitten met 1 dikke bout vast die je achter de bumper kunt losdraaien. Nu hoeft dat natuurlijk niet voor het vervangen van een lampje, maar als ik de vergelijking leg met het mist achterlicht van de break, misschien zit die net zo bevestigd en als je die dan eruit kunt halen kun je misschien beter zien hoe het zit. Hoe dan ook, mij lijkt eigenlijk ook dat je op een of andere manier het glaasje er af moet kunnen wippen. Zitten er geen sleufjes aan de zijkant of zo waar je een schroevendraaier in kunt steken? Wellicht een kliksysteem. Misschien staat er iets over in de vraagbaak of haynes handleiding…
Succes ermee…
Greetz!
Xantia Break 1.8 16v LPG - 220Dkm
Peugeot Partner 1.8D combo - 230Dkm
Xsara 1.4i ‘98 - 110Dkm - Leer upgraded - ST-HP-55 - Sold
ZX 1.4i Allure ‘95 - 111Dkm - El. pakket upgraded - JZ-GG-88 - Sold
AX 1.1i TGE ‘92 - 114Dkm - DL-NL-85 - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 205Dkm - ZX-66-DG - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 20xDkm - DF-NF-94 - RIP
Dat van die mistlampen vòòr, dat wist ik.
Ik heb gisteren ook even onder de kont van de auto gekeken.
er is daar niks van een moer ofzo te zien.