Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
met twee waterpomp tangen knijp ik ze er zo in.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bedankt voor de tips! Ik heb een vermoeden dat dit me niet zelf gaat lukken, dus laat ik er eerst even naar kijken door de specialist. Wellicht dat het met wat korte visuele aanwijzingen wel zal lukken.
Een korte update met betrekking tot het slecht starten met een warme motor: Na het vervangen van de oude Valeo bobine met voorschakelweerstand voor een Bosch zonder lijkt het probleem opgelost te zijn. Inmiddels ben ik 500km verder en heb ik het probleem niet meer ervaren. Hopen dat het zo blijft! Ook lijkt de motor een tikkeltje vloeiender te lopen, maar dat kan ook het placebo effect zijn.
Wat betreft de lage toeren tijdens de koude start en het willen uitvallen heb ik helaas nog geen oplossing. De bougies en bougiekabels heb ik vervangen, helaas zonder resultaat. Het eerstvolgende wat ik dus moet controleren is de extra luchtschuif die ook bij een koude motor nauwelijks lucht doorlaat. Ik denk dat het handig is als ik ergens even een werkplaatshandboek scoor zodat hier ook zelf mee aan de slag kan gaan.
In de tussentijd heb ik mijn derde video afgerond en staat die online: https://youtu.be/bSO1XGaHzWE
Ook ben ik gaan experimenteren met light painting. Ik ben op slag verliefd! Een tijdrovende maar erg indrukwekkende methode om objecten ‘s nachts vast te leggen.
Mooie beelden Sam.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Prachtige Beelden.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Bedankt!
Vandaag eindelijk langs kunnen gaan bij Janssen in Bennekom en met een grote glimlach op mijn gezicht weer vertrokken! Wat is er gedaan?
- deur afgesteld, recht gehangen: valt nu soepel dicht
- koppeling afgesteld: voorheen ging het schakelen naar (vooral) de achteruit erg moeizaam en niet zonder bijgeluiden.
- gasverdamper afgesteld: de auto loopt nu een stuk soepeler, stationair beter en trilt/ schokt nauwelijks meer tijdens het rijden
- raammechanisme vervangen: bestuurdersraam ging alleen omhoog bij het zetten van veel kracht
- kogeltje (weet de exacte naam niet meer) opengehaald gecontroleerd en ingevet: bij het opstijgen aan de achterkant klonk er altijd een klap. Dat lijkt nu opgelost zijn
- kwartel aangedraaid aan de drukregelaar: er lekte LHM uit
Vooral de koppeling die veel fijner oppakt in combinatie met de vloeiender lopende motor maakt echt een wereld van verschil. Verder waren er ook geen schokkende zaken aan het licht gekomen na een korte proefrit en inspectie. Nu kan ik met een gerust gevoel verder aan de slag gaan met het optische deel. Daarover meer in mijn aankomende video op YouTube.
Daar ben ik weer met mijn Youtube spam haha. Er staat weer een nieuwe video online!
In deze video deel ik wat de huidige staat van de auto is en wat ik er allemaal aan wil doen om de auto te perfectioneren. Als jullie tips hebben over eventuele verbeteringen die gedaan kunnen worden dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Enjoy!
Super mooi filmpje.
Je vroeg om feedback mbt punten die aangepast kunnen worden.
Ik zou andere, beter passende, ruitenwissers van RVS monteren.
Mogelijk moet je wel als je RVS wisserbladen hebt gevonden het rubber vernieuwen. Maar dat is goed te doen.
Los van het polijsten vd bumpers moet je ook de stand vd achter bumper aanpassen. De “punten” aan de zijkant wijzen nu omhoog. Check hiervoor de bumper steuen. Vaak helpt het al om gewoon de bumper in de juiste stand te duwen.
Succes met je mooie DS
Thanks voor je tips! Altijd welkom
De bumper wilde ik inderdaad rechtzetten tijdens het proces van polijsten. Scherp opgemerkt.
Wat betreft de ruitenwissers heb ik helemaal niet aan gedacht, ga ik naar kijken! Dat zijn vaak leuke en relatief goedkope aanpassingen. Net als de pedaalrubbers, staan ook op mijn lijstje.
De achter bumper zit in z’n geheel met 2 grote moeren vast aan de auto.
Als de bumper vd auto is haal je alle delen los van elkaar en dan polijsten. Voorbumper verwijderen is iets meer werk maar ook goed te doen. Dan ook de losse delen polijsten.
Succes.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
clignoteurs met RVS randen is ook een mooie upgrade!
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Frisse verlichting geeft echt een heel ander aanzicht.
Soms zie je een compleet gerestaureerde snoek met geheel doffe knipperlichten achterop in de trompetten…
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
nog een paar ‘miereneuk’ feedbackjes:
- achterklep lijkt scheef aan te sluiten op bumper, wordt misschien beter als bumper beter op zn plek zit, zie opmerking van ‘Super IDdee’
- velgrandjes een vers verfje geven
- rubber stootprofielen uitborstelen, of nieuw?
- motorkap neus lijkt te ver naar voren uit te steken t.o.v. spatborden.
Mooie bewegende beelden Sam90! Je ziet zo wel alle mooie invalshoeken, maar ook de ‘verbeter’ puntjes
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En er moet geel licht in natuurlijk!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee Boog. Een nieuw in NL geleverde Citroën hoort NIET van dat gele licht te zijn voorzien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Erg leuk om te volgen! Kleine optische verbeteringen kunnen veel voldoening geven
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)