Beste forumleden,
Zie onderaan de post. Wel 2 foto’s kunnen uploaden, sorry
Maar nu toch eerst vervolgende:
De achterdeuren van mijn witte limousine zijn aan de onderkant rot. Dat hadden jullie ms helemaal niet verwacht maar ja, helaas.
1. De achterdeuren van een CX Limousine zijn precies hetzelfde als de achterdeuren van een CX Prestige.
Eens of oneens?
2. Een aanbieder van plaatwerk geeft aan dat hij ze kan repareren. Kosten nog onbekend. Ik heb geen idee wat hiervoor de kosten zouden moeten zijn. Hebben julllie een idee?
3. Ik kan 2 Prestige achterdeuren kopen voor € 300,00. Ik denk dat dit een goeie deal is, maar heb eigenlijk geen idee.
Ter verdere info: de gehele carrosserie zal op enig moment opnieuw gespoten moeten worden. In mijn ogen maakt het dan niet uit of de huidige deuren worden gerepareerd of dat er een ander kleur deuren in komt. Maar misschien denken jullie hier anders over?
Ik ga nu (nee over 10 minuten ) mijn laptop pakken en proberen te uploaden.
Update: al een half uur bezig maar laptop heeft kuren. Ik heb 1 foto kunnen uploaden naar Flickr, oh nee, 2.
Nu moet mijn laptop updaten . Ik heb hierboven de link naar het album gezet, maar de rest volgt dus later deze week.
Groetjes
Groetjes, Vanessa
_______________________________________________________________________________________
Nieuw in de CX-Wereld—> CX 2.0 Athene 1981—> CX 2500 Limousine 1980
Ik denk dat ik een cursus handboeken lezen, elektraschema’s lezen, auto’s en lassen nodig heb
Prestige en limousine achterportieren zijn hetzelfde, wel zit er een verschil tussen portieren van de 1e serie en de 2e serie: aan de onderrand voor serie 1 portieren zitten draadeindjes om rubber flappen te monteren, serie 2 heeft die niet. Ook de bevestigingsgaten van de deurpanelen zijn anders maar dit is relatief makkelijk aan te passen.
Als je voor 150 E per portier goede roestvrije serie 1 portieren kunt kopen lijkt me dat niet te duur. Plaatwerk laten herstellen kost meer.
Misschien een idee om alles betreffende je limousine in 1 draadje te plaatsen? Je kunt de titel van het draadje in de 1e post aanpassen naar wat er op dat moment speelt.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Twee nette deuren kopen lijkt mij een aantrekkelijk plan. Van de andere kant, als iemand het netjes kan is er ook niks mis met reparatie. Bij de DS-club doen ze niet anders, maar die deuren zijn natuurlijk niet meer te koop. En inderdaad - Limousine of Prestige, de carosserie is dezelfde.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Vermits het 2 nette en harde deuren betreft, is dat niet duur! Behoud van origineel is natuurlijk altijd leuk, maar aan het einde van de dag zul je toch moeten spuiten (uiteindelijk), dus kostentechnisch is reparatie duurder, of je moet iemand kennen die voor een paar flesjes wijn voor je aan de slag wil gaan, maar helaas zijn dat soort mensen schaars
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mijn voorkeur gaat uit naar reparatie /restauratie.
Dan weet je wat je hebt.
Zal duurder zijn.
Maar 100% roestvrij.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.