Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Waarom draai je het niet om? De C3 achterop de fiets. Geen wet (nog) en verzekeringsmaatschappij (nog) die dat verbiedt
Nu ff serieus. Als je een (plat) karretje achter je C3 hangt met die 2 fietsen erop/erin ben je van het hele vraagstuk af. Misschien is dat een veilige, wenselijke en werkbare optie voor je? Het gewicht gaat dan op de wielen van de kar en niet op de trekhaak.
Ik heb een fietsendrager op mijn dissel. Dat gaat heel goed. En zoiets kun je ook heel goed op een aanhanger chassis bevestigen. Enfin, ter inspiratie:
https://www.obelink.nl/pro-user-disseladapter.html https://www.obelink.nl/pro-user-disseladapter.html
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb regelmatig een fietsendrager met twee tot drie mountainbikes achterop de Peugeot 308 SW. Die fietsen zijn niet zo zwaar, maar drie stuks plus de drager zelf die wel behoorlijk aan het gewicht is zullen samen toch ook wel boven de vijftig kilo uitkomen. Ik heb nog nooit iets gemerkt dat ook maar in de verste verte lijkt op veranderd weggedrag. Ik ben me heel bewust van de invloed van kogeldruk etcetera, rijd ook regelmatig met behoorlijke aanhangers en weet wat een verkeerd beladen combinatie kan doen. Niets van dat alles heb ik ooit ervaren met een volgeladen fietsendrager. Niet te snel panikeren dus.