Bedankt voor de tips, de contactspray is inderdaad een goed idee, dat ga ik proberen.
Ik heb de snelheidssensor van de sensodrive gevonden, deze heb ik besteld maar er is niet makkelijk aan te komen, dus dat duurt een paar dagen.
Ik heb de weerstand gemeten van de ABS sensoren op de achteras:
Links 17,03 M ohm
Rechts 16,94 M ohm
Qua weerstand dus nagenoeg gelijk. Weet iemand of dit de correcte waardes zijn?
Ik ken niet de exacte Ohm waarden voor ABS sensoren van deze auto. Door de bank voor verreweg de meeste autos tussen 900 tot ca. 1800 Ohm of 0.9 M Ohm resp 1,8 M Ohm.Er zijn uitzonderingen nl. rond 3000 Ohm = 3.0 M Ohm.
Ik ga van een schrijffout uit en zijn de sensoren in orde.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
3000Ohm = 3kiloOhm. Mega=miljoen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hallo Janje 1948 : als het zo laat is, moet in bed ipv achter de computer.
Je hebt gelijk.
Een aanvulling op mijn reactie van gisteren: de genoemde waarden gelden voor passive = induktieve sensoren.
Bij dit type sensoren is er een impulsring ( ring met nokken ) gemonteerd en boven op deze ring staat de induktieve sensor.
Hallo allemaal,
Even een update:
Ik heb de snelheidssensor van de sensodrive vervangen, dit maakt geen verschil.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
René Jongejan schreef:Ook nog iets gedaan aan de steker van de wielsensor RA?
En dit?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
De stekker zag er goed uit, geen corrosie.
Hallo vrienden,
De oorzaak van alle ellende was uiteraard iets simpels! De accu was slecht, na het vervangen hiervan bleef de storing 1 rit aanwezig, waarna deze als sneeuw voor de zon verdween!
Ze rijd weer heerlijk, bedankt voor het mee denken allemaal!
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bijzonder, want met name de Sensodrive-ECU is erg gevoelig voor een te lage spanning.
Dan ziet hij niet meer of de bak vrij staat en krijg je de motor niet gestart.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986