Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:F.SvM schreef:
Donor voor de prestige gescoord?
Die staat allang bij de spuiter
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Leuk ding, lijkt me. Lekker onthaasten toch
Mooi kleurtje voor een CX! Dieseltje is altijd goed!
Ga je er een turbodiesel inhangen?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Het lijkt me een superleuke cx. Mooie kleur, mooie uitvoering, diesel en als ik het zo lees is ‘ie in een heel behoorlijke staat. Veel plezier ermee! Juist de diesel CXen konden wel eens heel schaars worden in Nederland omdat diesels zo verketterd worden. Daarom pleit ik ervoor om deze origineel te houden. Maar goed, ieder z’n mening. Het gaat erom dat er plezier aan beleefd wordt, behoud van de cx en dat er mee gereden wordt. En dat gaat vast goed komen.
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De bedoeling is om ze eerst optisch en technisch goed te maken.
Dan rdw…en rijden dit jaar.
Wintermaanden de trd2.
Dan loopt volgend voorjaar de apk af van de trd2…
Als ze makelijk door de apk komt doe ik dat anders onderdelen donor en zal het blok gereviceerd worden a fabrieksaf….
En in de blauwe komen…
Dat lijkt het plan te worden.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vandaag was de bedoeling om de remmerij aan de voorzijde te verfrissen…
Nieuwe schijven en blokken.
Maar toen ik alles los had kwam ik met de rubber hoesjes aan het kijken en de ashoes had droogte scheuren,nog niet kapot maar zal niet lang meer duren. Dus die moeten ook nieuw net zoals een paar hoesjes van de stuurkogel en dergelijke.
Dus de Assen er maar uit (Wijnant bedankt) en als de Assen eruit zijn is het ook maar even werk meer,.....
Dus morgen het blok eruit en voorzien van nieuwe keeringen/ pakkingen enz enz .
Deze had ik toch nog ,en als het blok eruit is kan de rest ook mooi opgefrist worden.
Laters
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat is nog eens doorpakken!
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vanavond de motor takel opgehaald
Kwart voor 8 begonnen en tien uur stond het blok ernaast.
Morgen maar eens wat onderdelen verzamelen.
Nieuwe motorsteunen.
En keeringen voor de versnellingsbak
Pakkingset voor de motor heb ik al
En het motor ruim maar een schoon maken.
Laterzz
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
ik zoek nog hulp om t 2.5 td blok van mijn XM er uit te takelen. Als je dat in 2 uur kunt doen….knap werk!
Jaap
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Helaas niet thuis in de XM wereld.
Succes in ieder geval
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vandaag eindelijk legaal de weg op.
Er is weer een cx erbij op de Nederlandse wegen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 10317
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De blauwe heeft er een ouder zusje bij.
Een 2200 diesel.uit 1977
Eerste eigenaar zo goed als roestvrij.
Er zit 1 gaatje in het binnenscherm.
Uitlaat lek en nog een paar kleine dingen.
Maar dat komt goed eerst zo snel mogelijk naar de rdw
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.