Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nog iets aardigs: er waren in de A-stijl wat plekken waar ik geen primer kon krijgen. Maar de firma Motip is zo handig geweest om op alle spuitbussen dezelfde aansluiting te gebruiken voor de nozzle. Dus paste de nozzle-met-sonde van een Motip ML-bus op de spuitbus primer. Nu zit er dus wél overal primer in die A-stijl. Het is wel verstandig om zo’n geintje uit te halen met handschoenen aan overigens: ML aan je handen spoel je er zo weer af maar etsprimer gaat een heel stuk moeilijker…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Inmiddels aan het voorbereiden om de achterkant van de dorpel aan te pakken, dus de zitting van de achterbank en de bekleding van de schopplaat daaronder er maar eens uit. In die schopplaat zijn ooit gaten gemaakt, waarschijnlijk voor luidsprekers. En da’s niet netjes gedaan. Dus maar weer actie ondernomen…
Die gaten zitten daar op een idiote plek. Het geuid wordt gedempt door de bekleding, dus je krijgt er nooit een fatsoenlijke klank uit. Daarbij, met zulke gaten erin is die schopplaat ook wel knap slapjes en dat is weer niet tof voor de achterbank en de bevestiging daarvan.
Na wat ravotten met stukjes blik zit de eerste er nu zo uit:
De tweede ligt al klaar; kwestie van dat gat op maat snijden en dan erin jassen. Is dat weer redelijk toonbaar en vooral scheelt het meer in sterkte dan je zou verwachten. Luidsprekers, dat zou heel anders moeten in zo’n 02. Dan kun je beter gaten in de hoedenplank maken. Die kan dat wél goed hebben en dan heb je ook een beetje klankkast onder je speakers. Met redelijk moderne 6x9’s in de hoedenplank (want die zaten er al in) en een 4-watt mono Delco-General (Philips) autoradio uit het jaar pannenkoek had ik best wel prima geluid in m’n 1502. That said, hier zit de originele opstelling in met een BMW-Bavaria gelabelde periode-correcte Philips met 5 voorkeuzes (1x LG, 1x MG, 3x FM) en een 4x6 speakertje in de middenconsole. En om nou te zeggen dat je er zoveel meer van moet verlangen, ach. Op deze manier is het ook echt weer 1974 als je met die kar op pad bent, dat heeft ook wel wat.
In ieder geval zijn die ranzig uitgehakte onzingaten straks verdwenen. Als je zo’n koets dan toch uitgebreid aan het uitstukken bent kun je dat net zo goed even meenemen, zoveel werk is dat niet.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 06-01-2019
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
“zoveel werk is dat niet”... zegt ie dapper XD
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Volhouder, die Derk. En terecht. Als je wat doet, doe het dan goed, of doe het niet.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@ Penny Lane, misschien zijn het geen speakergaten maar heb je twee ski-luikjes dichtgelast waar de vorige eigenaar nou net zo trots op was
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat zijn dan korte ski’s! Er staat een stalen wand tussen de kofferbak en de achterbank waar geen skiluikjes in zitten, dus ik verwacht dat dat meevalt, van die dichtgelaste skiluikjes
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Percheron schreef:“zoveel werk is dat niet”... zegt ie dapper XD
Nummer twee zit er ook in, maar daar was het oude plaatwerk er rond ondanks nul roest of dergelijks nogal van het wegbranden in plaats van te willen lassen. Maar ik heb al op meer plekken gezien dat je wat dat betreft geen peil kunt trekken op dat ouwe spul: zomaar ineens gaat er een heel eind perfect en dan kun je weer eerst ettelijke centimeters achter mekaar alleen maar achter je eigen heel voorzichtige laswerk aan knetteren om ‘t alsnog dicht te maken
Nou is die schopplaat ook erg dun, dus het is sowieso alsof je colablikjes aan elkaar aan het bakken bent, maar dat laatste stukje was wel opvallend ernstig van het doorbranden zeg…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
En dan nog. Die twee plaatjes erin zetten stelt geen bal voor bij de ellende die er komt kijken bij het herstellen van de achterste kriksteun. Ik heb die wond nou maar eens open gekrabd en dat is… Niet in orde:
Het goeie nieuws is dat de boel precies níet de montagepunten van het achterste subframe heeft bereikt. Pijnlijk nauwkeurig ook. Het slechte nieuws is dat er zó weinig over is van het inwendige van die dorpel daar ter plaatse dat ik géén idee heb wat ik er eigenlijk in moet zetten… Nou ja. Als het maar Sterk wordt dan dus. Kijken of ik morgen ergens een toko open vind die me een zooitje degelijk materiaal wil verkopen. En dan hopen dat ik er wat van kan maken zonder dat alsnog de achteras d’r onderuit moet.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ach Derk, het houdt je van de straat en stoute dingen doen.
Ik had iets soortgelijks met de MX5. Gewoon de slijptol en reciprozaag er op en bouwen met die hap, komt vanzelf weer goed.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Han S schreef:het houdt je van de straat en stoute dingen doen.
Het plan was eigenlijk om ervoor te zorgen dat je weer met dat ding op straat kunt om stoute dingen te doen. Overdwars over de rotonde bijvoorbeeld.
Maar je hebt gelijk, uiteraard, en zo gaan we dat ook doen. Weg met het oude en er weer iets degelijks van maken.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Da’s puur een kwestie van je rotondes goed kiezen. Daarbij, met zo’n BMW hoor je die techniek te beheersen want als een rotonde voorzichtig klam is ga je er standaard overdwars over
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Hoezo, zitten de bandjes uit ‘74 er ook nog onder?
Nu er weer een beetje verband in die auto komt, gaat ie vast als een kart over rotondes. Weg lol…
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Derk, ik blijf niet alleen onder de indruk van de netheid van je laswerk, maar ook van je werktempo.
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 06-01-2019
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
Penny Lane schreef:Da’s puur een kwestie van je rotondes goed kiezen. Daarbij, met zo’n BMW hoor je die techniek te beheersen want als een rotonde voorzichtig klam is ga je er standaard overdwars over
Derk
Daar weet ik alles van No problemo!!