hello allemaal , heb een vraagje over die brandplaatjes , zelf ben ik aan sleutelen aan een citroen berlingo1.9d
dw8 motor 11/ 2000 , mijn vraag is die brandplaatjes zijn die wel nodig ik heb er liggen maar volgens mij gaan die daar los inliggen , die verstuiver komt toch niet zo diep of ben ik verkeerd alle hulp is welkom
Brandplaatjes zijn nodig als bescherming van de verstuiverkop tegen hitte en vlamfront. Die liggen los op de kop van de voorkamer en worden vastgedrukt door de verstuiverkop. Wel de goede kant naar boven leggen en als je er hebt vergelijken of het dezelfde zijn en dezelfde maten hebben. Verstuiver met 90Nm vastzetten,gloeikaarsen met 25Nm en de wartelmoeren van de inspuitleidingen met 20Nm.
Ik kan je per email wel een pagina sturen met afbeeldingen.
onmogelijk wat u zegt sorry , de dw8 heeft dikke verstuivers de kop komt nooit tot onderkant cilnnderkop, elektronise verstuivers zou ik nog willen geloven die zijn lange en veel dunner , je kunt me altijd email sturen hoe wat van die brandplaatjes
Totaal aantal Berichten: 10222
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Doe maar gewoon zoals het hoort. Zoals je ziet wordt de verstuiver een stukje boven de onderkant dikker. Die kraag dicht af samen met het brandplaatje. De neus van de verstuiver steekt dan verder door het kleinere gat.
Hier een plaatje met de onderdelen.
Brandplaatje is nummer 7.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hallo Jantje 1948 , je vergist je. Positie 7 is de koperenring onder de verstuiverhouder en 13 is het brandplaatje.
neen neen jongens dat is voor de verstuiver aftestellen elk verandering brengt 0.10bar in verhoging of lager
Openingsdruk wordt afgesteld door een heel dun afstelplaatje boven op de veer. Dit heeft geen positienummer. Dat afstelplaatje is een hele rits aan afstelplaatjes en oplopend met 0,05mm.
volgens werkplaats boek komt het brandplaatje in de verstuiverhouder niet in de verbrandings kamer van de cilinderkop , dus wilt zeggen demontage van de injector - plaatje met bolle kant naar boven , dat is wat de boek zegt
Totaal aantal Berichten: 10222
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dan zit het hier anders dan bij een HDI.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
De TS heeft het over een DW8, dat is dus eigenlijk een TUD 1.9 D met elektronisch gestuurde injectie, maar wel met een pomp-injectie, NIET met een HDI systeem. De “laatste” zonder HDI….
To err is human, not to err is divine.
het is een gewone diesel 1.9d geen turbo niks, een dw8
Hallo Louis, ik heb in mijn documentatie verder gezocht en inderdaad heb je gelijk. Het brandplaatje zit onder in de verstuiverhouder.