3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Levensduur dynamo
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 juni 2019 02:27 PM
  [ # 31 ]
tmrrental schreef:

Maar waar het mij om gaat is dat die dealer tegenover mij gaat staan en niet naast mij…

Tja, dat is een gevoel en daar is het lastig over oordelen natuurlijk. Jouw startvraag ging over de levensduur van een dynamo: heeft er inmiddels onderzoek plaats gevonden naar de problemen met de dynamo? Is daar iets uit naar voren gekomen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
tmrrental
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 21-01-2006

Gepost: 18 juni 2019 02:35 PM
  [ # 32 ]

@FastFred
Daar heb je wel een punt. Dat had ik achteraf gezien anders moeten doen.

@waterman
Ja, iets met de lagers en spanningsregelaar. De dealer wil overigens, na mijn aandringen op garantie, en inmiddels een paar maanden verder, de dynamo terugmonteren, maar daar zit ik niet meer op te wachten. Dat betekend voor mij een paar honderd km rijden, dag auto kwijt en voor hem nog meer onkosten. Hebben we allebei niks aan.

Ik had het achteraf anders moeten aanpakken maar de dealer natuurlijk ook.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 juni 2019 03:47 PM
  [ # 33 ]
tmrrental schreef:

De dealer wil overigens, na mijn aandringen op garantie, en inmiddels een paar maanden verder, de dynamo terugmonteren, maar daar zit ik niet meer op te wachten. Dat betekend voor mij een paar honderd km rijden, dag auto kwijt en voor hem nog meer onkosten. Hebben we allebei niks aan…

Ook al ben jij zelf van mening dat jullie daar beiden niets aan hebben, toch is het een goed en net voorstel, helemaal als we het voorgaande proces waar je zelf voor gekozen hebt in ogenschouw nemen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
tmrrental
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 21-01-2006

Gepost: 18 juni 2019 04:07 PM
  [ # 34 ]

Wat is daar goed aan?
Door de inferieure kwaliteit ben ik inmiddels €1200 verder en heb ik schade geleden.
Ik ga juist naar de dealer voor service en 2 jaar garantie.

Wat heb ik aan nog een dynamo? moet ik die op de achterbank leggen? Dan wordt mijn finaciele schade enkel nog groter ipv kleiner.

Had tie eerder mee moeten komen, niet achteraf op het moment dat ik hem aanspreek op het niet kunnen maken van een afspraak en de door mij gemaakte kosten.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 juni 2019 04:34 PM
  [ # 35 ]

Wat ik al schreef: het is zo jammer dat we eigenlijk nooit wederhoor krijgen, een eenzijdig verhaal blijft lastig. Voor jou geldt naar mijn idee dat het mooiste is als je samen in de minne kunt schikken. Jij hebt zelf ook een aandeel gehad immers, je had e.e.a. anders kunnen aanvliegen. Omdat we nu niet het verhaal van de andere kant kennen kunnen we alleen naar de feiten kijken die jij hebt neergelegd. En dan denk ik, op basis van mijn eigen ervaringen in dit soort zaken dat deze garage/dealer eigenlijk nu, na het voorgaande, helemaal niets meer voor je hoeft te doen.

De geëigende weg bij dit soort lastige zaken is om alles schriftelijk te doen als je er telefonisch niet helemaal lekker uit komt met elkaar:

- probleem melden
- verzoeken om een oplossing
- blijft dat uit dan kun je sommeren de garantiebepalingen na te komen.
- komt er dan nog niets dan stel je de dealer schriftelijk in gebreke en meld je dat je hem bij het niet nakomen van de garantiebepalingen aansprakelijk zal stellen voor alle kosten
- komt er geen reactie op? Dan meld je dat je de auto door een derde laat herstellen en dat je de kosten gaat (laten) verhalen.

Op die manier zal een rechter je namelijk wél in het gelijk stellen mocht het zo ver komen Wink

Maar ik hoop voor jou dat je er toch uit kunt komen natuurlijk Wink

Edit: wat jammer dat je op dat andere forum wel meer info geeft en hier niet. Dat voelt toch niet helemaal lekker/transparant moet ik zeggen..huh

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 18 juni 2019 06:41 PM
  [ # 36 ]
waterman schreef:

Nogmaals, voor 600 zullen ze vast meer dan alleen een dynamootje op je wagen geschroefd hebben. Ik ken de dealertarieven. Nogal goed zeg maar.

Ik was voor mijn C5 indertijd 415 kwijt voor dynamo en looprol.


En dat was zekwr geen dealerwerk…

Profiel  
 
Palas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 26-01-2016

Gepost: 16 februari 2021 01:51 AM
  [ # 37 ]

De levensduur van de dynamo in een C5 2.0 HdI??

Bij mijn C5 uit 2003 heeft het leven van de origineel gemonteerde dynamo tot vandaag geduurd. Na 347.000 kilometer vond de dynamo het wel genoeg en heeft de Wegenwacht er voor € 325,49 een nieuwe ingepeuterd. Met 1 jaar garantie!
Opvallend trouwens welke storingen je bij een tekortschietende stroomtoevoer allemaal te zien, te horen en te voelen krijgt: niet alleen de, te verwachten, ‘storing acculaadstroom’, maar ook ‘storing ABS’, ‘storing remwerking’, ‘storing automatische versnellingsbak’, ‘storing airbag’ en bovendien een continue gong, de bekende waarschuwingspiepjes, een ontregelde automatische versnellingsbak, de snelheidsmeter die uitvalt, de displays die aan- en uitgaan, de radio die in de eco-mode gaat en misschien ben ik nog een deel van het circus vergeten. Maar wat wil je als er nog maar 9,5 volt wordt afgegeven.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3709
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 16 februari 2021 10:25 AM
  [ # 38 ]

De TS meld in zijn 3e post dat het een 2.0i is, een RFN, dus een EW10 motor.

Ik denk dat de “communis opinio” hier is dat 14 maanden en 16.000 voor een dynamo weinig is.

Wat de TS echt wil weten is of hij een poot heeft om op te staan voor een “claim”: Dat is voer voor advocaten, want daarbij speelt veel meer dan alleen de techniek. Dan moet je in overweging nemen dat hij zelf een derde partij opdracht heeft gegeven het probleem op te lossen ( probleempje) en ook is niet duidelijk of het probleem “acuut” genoeg was, ( hoe erg was het geluid, gaat een lager acuut stuk etc) en wat was de voorgeschiedenis ( tussen de regels door lees ik dat die er is, want deze reparatie was niet op zichzelf staand maar blijkbaar deel van meer werk aan de C5).

Ik zou Watermans advies ter harte nemen: probeer er uit te komen, want die advocaat gaat je meer kosten. Ik denk niet dat die EurRepair onder de indruk is van een “slecht bericht” op een forum ( en dat is hier zelfs verboden) het internet staat vol met zaken van ontevreden mensen.
Mijn persoonlijke advies: Is het je een maagzweer en hartproblemen waard? Je moet niet over je heen laten lopen maar soms moet je je verlies kunnen nemen. 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook