OK, en dan meld ik me na mei af voor 2021? Je kunt alleen het jaar kiezen.
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Lijkt mij wel, je hebt al betaald voor de maanden van 2021 tot de 40ste verjaardag.
Daarna ben je niet langer MRB-plichtig.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Klinkt logisch maar het blijft wel de belastingdienst
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Sta je straks te boek als fraudeur!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Je zou eigenlijk een mooi, desnoods blauw, briefje in de bus verwachten met de mededeling dat ze vanaf datum x vrij van wegenbelasting is.
Maar ja, leuker kunnen ze het in ieder geval niet maken. Gemakkelijker valt nog te bezien.
Ja, je krijgt bericht van de belastingdienst zodra de wagen 40 jaar oud is. Mijn eigen Athena is uit (juni) 1980 en ik heb afgelopen zomer een brief van de belastingdienst gekregen dat de wagen wegenbelasting-vrij is. Ik heb natuurlijk wel voor heel dat jaar het overgangstarief moeten betalen.
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
zwrtw schreef:Ik heb natuurlijk wel voor heel dat jaar het overgangstarief moeten betalen.
Dat klopt, wil je namelijk gebruik maken van het overgangstarief moet je dat al voldaan hebben alvorens het kalenderjaar start.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Aan twee portieren zitten aan de onderkant wat blaren. Nu vind wat “jus” in vorm van kleine deukjes et cetera helemaal niet erg en eigenlijk zelfs mooi. Ik hou niet van “concoursstaat” maar een roestbak hoeft nou ook weer niet.
Maar wat is nu wijsheid: nieuwe stukken laten inlassen en bijwerken of beter hele portieren op de kop tikken en die in de kleur laten spuiten. Nogmaals: het hoeft (liever) niet perfect maar wel netjes.
Overigens zit ze vol met Dinitrol. Kun je daar dan zomaar aan laten lassen of fikt dat spul?
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Sable Doré schreef:Kun je daar dan zomaar aan laten lassen of fikt dat spul?
Geen idee, als jij het nu probeert weten wij het daarna ook.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Dinitrol brand zeer zeker en rookt enorm, simpel gezegd “Dinitrol en lassen -> miserie”
Enige optie als je de originele deuren wil behouden is uitslijpen en zoveel mogelijk dinitrol verwijderden en dan ga je nog moeilijk kunnen lassen, want door de warmte word de Dinitrol erg vloeibaar en kruipt hij naar de las waardoor die gaat branden/roken en mooi lassen op een gegeven moment niet meer gaat lukken…
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
René Jongejan schreef:Sable Doré schreef:Kun je daar dan zomaar aan laten lassen of fikt dat spul?
Geen idee, als jij het nu probeert weten wij het daarna ook.
Kijk, daar heb je nu zo’n forum voor: goed en welgemeend advies
Hele portieren is wel handig, maar goede is een andere zaak, en dat weet je pas als je de lak verwijderd hebt.
Je kunt makkelijk voorkomen dat de Dinitrol in je laswerk loopt: Zet de deur met de onderkant boven. Last ook beter
Moet je wel het portier van de CX afhalen, maar aan de auto lassen is altijd moeilijk, je hebt geen goede laspositie.
Bij het uitslijpen een brandblusser er bij houden. ( Bij het lassen ook, sowieso) . Je kunt eerst met een heteluchtpistool de deur goed verwarmen, dan loopt de meeste Dinitrol al weg.
Daarna schoonmaken met remmenreiniger of ontvetter, lassen met vettigheid is geen succesformule. NOOIT de remmenreiniger of ontvetter wegbranden: Dat geeft dampen die je niet wilt inademen.
To err is human, not to err is divine.
OK, dat is een goede tip.
Nu nog iemand vinden die dat kan en wil doen.
Bij Hydraulique stond overigens een keur aan (zover ik weet veelal goede) deuren. Iemand een idee wie daar nu het beheer over heeft?
Maar zo mogelijk de originele deuren behouden vind ik een eigenlijk een beter idee.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Sable Doré schreef:René Jongejan schreef:Sable Doré schreef:Kun je daar dan zomaar aan laten lassen of fikt dat spul?
Geen idee, als jij het nu probeert weten wij het daarna ook.
Kijk, daar heb je nu zo’n forum voor: goed en welgemeend advies
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Sable Doré schreef:OK, dat is een goede tip.
Nu nog iemand vinden die dat kan en wil doen.
.
Hoe groot zijn de gaten blaren…
Heb je een foto.
Als het niet te grote gaten zijn wil ik ze wel lassen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.