Om vergissing te verkomen met het aftappen van de olie. Er zitten er 2 en ik wil niet de versnellingsbak olie vervangen .
Kan iemand mij vertellen welke plug ik moet losdraaien? Ik had eerst een 2.2trs daar was de plug makkelijk te vinden. Bij deze echte citroen 2.5 is het lastig te zien.
Ik heb een foto van een carter gevonden die op die van mij lijkt. daar zit een plug aan de zijkant. Is dat de juiste?
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Ja, de plug aan de zijkant is de juiste!
Totaal aantal Berichten: 1348
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Misschien een domme vraag maar waar zit die 2de plug dan?
Om te antwoorden op jou vraag, het is idd de plug aan de zijkant van het carter.Maar die zit eigenlijk toch op quasi dezelfde plaats als bij de 22TRS…
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
tis ff geleden. Linkerkant is motor op foto. Plug zit aan de zijkant carterpan en wel aan de uitlaat zijde.
Super onhandig, olie vliegt opzij.
Maar dat is nog niks vergeleken met de plek van het filter
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 10222
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Filter gaat het beste met een oliefiltertang met “klauwjes” gekoppeld aan 2 verlengstukken en een ratel van onder af.
Ik deed het door met een steeksleutel de 2 bouten los te draaien waarmee het geheel op het blok zit.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
verkuilm schreef:tis ff geleden. Linkerkant is motor op foto. Plug zit aan de zijkant carterpan en wel aan de uitlaat zijde.
Super onhandig, olie vliegt opzij.
Maar dat is nog niks vergeleken met de plek van het filter
ja ruk plaats maar met brug gewoon goed te doen hoor
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
verkuilm schreef:Maar dat is nog niks vergeleken met de plek van het filter
Bij een benzineblok kan je er met de CX op een brug goed bij en ook te demonteren zonder enig knoeiwerk.
Nee, neem dan een dieselblok, daar kan je prima bij, staat namelijk op z’n kop achter de cilinderkop, maar probeer die maar eens te verwijderen zonder de zooi helemaal onder de verlopen olie te krijgen.
Ik ram er altijd eerst een gat in met een dikke drevel, dan kan er nog enige olie uitlopen richting carter, maar dan nog is het een olieramp in het klein.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Die aftapplug is toch helemaal niets mis mee? Ook gewoon met een normale sleutel te lossen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!