Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Nee jij bent ‘n bon-vivant….
daarom neem ik ook genoegen met een schraal flesje…
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik zit al een aantal jaren met een parkeerhulp die standaard “UIT” staat maar zonder storingsmeldingen. Is begonnen met een haperend en knipperend centraal dash paneeltje. Is niet meer “AAN” te krijgen.
Hetzelfde probleem als hieronder in de link beschreven.
Kan iemand met een account inloggen en doorgeven wat geadviseerd wordt ?
http://www.amtgarageforum.nl/peugeot/607/parkeerhulp-32877.html
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Bijna 4 jaar verder, er was bijzonder weinig te melden. Dat ding heeft me weinig kopzorgen gegeven. Behalve: Elke paar jaar staat de accu opeens leeg. Ook vorige week. Alarm ging af midden in de nacht, waarschijnlijk agv een zogenaamde stroomonderbreking. Accu 6 V. Lang verhaal kort, vandaag nieuwe accu erin want hij wilde niet meer starten. Ook met nieuwe accu niet. Startmotor draait als een malle maar geen vonk
Ik heb al genoeg gelezen over mogelijke oorzaken, de meest geloofwaardige zijn denk ik de “BSM overleden” versies.
De meeste verhalen zijn al jaren oud.
Weet iemand inmiddels een kant en klare oorzaak en/of oplossing ?
Ter info: beide sleutels werken, de ecomodus is inmddels niet meer altijd in beeld, ik heb de SHUNT zekering er een tijdje uit gehad. Ik hoor de benzinepomp zoemen bij contact.
Hallo Jaap,
Ik heb zo ongeveer dezelfde C5 en een soortgelijk probleem. Soms maanden achter elkaar geen probleem. Soms is zomaar ineens de accu binnen 12 uur leeg. Het enige vermoeden dat ik heb is dat het is gekoppeld aan regen.
Inmiddels haal ik standaard de min van accu los als ik een paar dagen achter elkaar niet weg hoef. (kan dat voor weer andere problemen zorgen?)
Na een wat valse start met twee keer een vastgelopen handrem rechtsvoor vrij weinig problemen met de C5 gehad. Ruim, comfortabel, niet heel duur. Wel wat olieverbruik bij snelheden vanaf 130 (maar dat komt in nederland niet zo vaak meer voor).
Helaas geen oplossing voor je. Misschien kan je het topic van PennyLane eens doorlezen. Die heeft genoeg wetenswaardigheden neergetypt.
Nu:
C5 2.0i-16v type 2 (2005)
C4 Cactus 1.6 blueHDI shine 100 (2014)
Voorheen:
CX Break Reflex
BX 1.9 D Deauville
BX 1.4 Deauville
Berlingo 600 D
Peugeot 205 Generation
Xantia 2.0i-16V Millésime
C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Even voor de volledigheid. Auto is eind januari weggesleept naar mijn monteur, kreeg ‘m ook niet aan de praat. Regelunits zijn opgestuurd naar een revisiebedrijf maar zijn daar nooit aangekomen, thnx Post.nl
Ben voorzichtig aan het informeren bij Bart Ebben naar de mogelijkheden maar die willen een foto van de serienummers van de originele…..Tja, even aan Post.nl vragen.
Soms zit het mee…....soms…..
JaapJ schreef:thnx Post.nl.
Tja… Breek me de bek niet open over Postnl!
Nu:
C5 2.0i-16v type 2 (2005)
C4 Cactus 1.6 blueHDI shine 100 (2014)
Voorheen:
CX Break Reflex
BX 1.9 D Deauville
BX 1.4 Deauville
Berlingo 600 D
Peugeot 205 Generation
Xantia 2.0i-16V Millésime
C3 1.4 Exclusive
dhl is al niet veel.beter, net als me c5.