Sinds kort krijg ik de tank niet meer vol. Het vulpistool slaat af na 3,5 liter. Als ik het vulpistool meerdere malen laat afslaan, gaat de auto daarna onregelmatig lopen. Als ik het vulpistool maar een keer laat afslaan is er geen probleem met het lopen. Geen storingsmeldingen op het scherm. Benzine meter werkt goed.
Wie heeft een idee??
C4 Picasso nov 2015
C4 Picasso nov 2015 12 puretech



Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 24-06-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
probeer het eens met het tankpistool op zijn kop als dat lukt. Heb ik ergens eens gehoord, vacuumdruk wordt dan omzeild oid. Maar geen idee wat de oorzaak kan zijn.
Het onregelmatig lopen is mij een raadsel
Het onregelmatig lopen zou veroorzaakt kunnen worden doordat het absorptievat volloopt met benzine. Zo is mij verteld. Dat ding zit blijkbaar ergens onder het rechter voorscherm, blijkbaar komt daar ook de ontluchting van te benzinetank uit.
Het blijft een raadsel.
Over twee dagen naar de dealer. Ben benieuwd.
C4 Picasso nov 2015 12 puretech





Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Als ik naar de symptomen kijk lijkt het mij een probleem met de tankbeluchting c.q. ontluchting. Ik weet verder niet hoe dat zit bij zo’n model, maar in die richting moet je het denk ik zoeken. Dat verklaart beide problemen. Als de beluchting verstopt zit trekt de tank vacuum bij het rijden en stokt de benzineaanvoer, idem dito bij tanken, dan moet de overtollige lucht er juist uit.
Auto staat nu in de garage. er is een defect aan de benzinetank, en deze moet vervangen worden.
Kost naar schatting 1700 eurootjes….Hopelijk vrijdag klaar, tank alleen leverbaar in Duitsland.
Balen
C4 Picasso nov 2015 12 puretech





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij wordt er met een kanon een mug doodgeschoten met deze oplossing.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Het lijkt me niet dat de tank hier het probleem is inderdaad. Alle onderdelen die op of aan de tank zitten die dit probleem kunnen veroorzaken zijn los te vervangen…
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon














Totaal aantal Berichten: 1386
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Er wordt in de wereld steeds meer modulair vervangen: zou dat hier ook niet het geval kunnen zijn? Of dat tegen de onwetende klant ‘tank vervangen’ geroepen wordt om aan te geven dat ze dat ding toch moeten uitbouwen om die onderdelen die het probleem veroorzaken, te kunnen vervangen?





Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Ik zou minstens van de garage eisen dat ze je kunnen uitleggen wat de oorzaak van het probleem is, i.p.v. onderdelen naar het probleem gooien in de hoop dat het probleem opgelost is en denken, ach het is maar het geld van de klant. Diagnose stellen is er niet meer bij. Het is natuurlijk voor een garage veel interessanter om een lekkere marge te maken op het verkopen van onderdelen, dan er uren in te stoppen die aan de monteur uitgegeven worden.
Als ik een buizenradio repareer is er niets mooier dan de echte oorzaak van het probleem te vinden en dan het onderdeel van enkele euro’s te vervangen, maar daar is inzicht voor nodig en ik heb sterk het gevoel dat dat bij veel garages ontbreekt.
jos van loon schreef:Sinds kort krijg ik de tank niet meer vol. Het vulpistool slaat af na 3,5 liter. Als ik het vulpistool meerdere malen laat afslaan, gaat de auto daarna onregelmatig lopen. Als ik het vulpistool maar een keer laat afslaan is er geen probleem met het lopen. Geen storingsmeldingen op het scherm. Benzine meter werkt goed.
Wie heeft een idee??C4 Picasso nov 2015
Wat voor benzine tank je?
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat is mijn idee ook. Maar, ondanks uitleesapparatuur, is diagnose stellen toch meestal wel lastiger dan 30 jaar geleden.
Ik denk dat de gemiddelde monteur dat niet meer lukt.
Ik heb, weliswaar op een ander vakgebied, jarenlang lesgegeven op een tecchnische mbo opleiding en heb wat betreft analytisch vermogen op dat niveau er niet veel vertrouwen in.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik heb dit ook wel eens, maar alleen bij het tankstation bij ons op de dijk.
Wanneer ik ergens anders tank heb ik er geen last van.
De auto is inmiddels gerepareerd. De terugslagklep in de tank was defect, waardoor ook het absorptievat vol benzine liep. Deze klep zit in de tank en kan niet afzonderlijk vervangen worden.
Het gevolg: de tank kan niet volgetankt worden omdat het absorptievat dichtzit. Daardoor gaat ook de motor slecht lopen (motor zuigt pure benzine aan ipv benzinedampen; geeft ook emissiestoringen, opgeslagen in de OBD), maar zonder meldingen op het dashboard.
Tank en absorptievat beide vervangen, storingen uit de OBD gewist.
Snelle en deskundige service van Driessen Citroen Eindhoven.
C4 Picasso nov 2015 12 puretech