Hallo mensen,
Ik heb een Mehari 1974. Deze had een touareg dak, schuin aflopend, helemaal dicht. Het dak was verteerd en ik vond onveilig met een hele dichte achterkant rijden. Ik heb een nieuw standaard buizenframe gekocht. Ik snap alleen de bevestiging van het achterste u-buis op het koetswerk niet. Ik heb een zakje met een bout met een ring, en een zakje met een rubberring, een metalen ring en een buisje. Volgens mij moet je dat zo bevestigen dat je met de vergrendeling de buis makkelijk los en vast klemt. Maar Hoe moet ik deze buis bevestigen? Kan iemand mij de goede volgorde aanreiken, of een detail foto sturen? Alvast bedankt…
Jan
Om de bout schuif je: De kleine platte ring, dan de grote platte ring, dan de rubber ring, en tot slot het vulbuisje.
Je monteert het frame tussen de kleine en de grote metalen ring.
Nee! het kleine busje moet tussen de twee ringen. Daar zit ie ook klem op. Hij zou anders schroefdraad opvreten.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Nee hoor Dat busje is bedoeld om het plastic op te vullen zodat je daar de boel niet laat barsten.Dus hij komt tussen het subframe en de rubber ring.
??? ha, wat nu ?
Heb mehari club cassis maar gevraagd en die komen met zelfde… zalleen eerst rubber en onderaan de grote ringt. Heb gemonteerd en zit prima. Door de grote ring onder beschadigd plaatwerk ook niet. Foto is bijna identiek als van jouw 4x4.
Opgelost dus. Bedankt voor jullie reacties.
Jan
Ah oke je hebt ook de 4x4 railing. Dan kan de grote ring weg. Zoals op mijn foto staat zo zit het orgineel op de 4x4.
Daar komt ook die rails vandaan. De gwone mehari hebben die nooit gehad.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Oh nee sorry, die foto heeft Cassis me opgestuurd. Ik heb gewoon een standaard Mehari