Beste lezers
Ben bezig met restauratie van ID/DS break ambulance(met alle toeters en bellen)
Wil m’n achterklep van nieuw vinyl voorzien(binnen bovenkant)Heeft iemand daar ervaring mee?
Zeker, wat wil je weten? De holle vorm is heel lastig, je houdt dus materiaal over en ik ontkwam er niet aan om incisies te doen en over elkaar heen te late vallen. Heb er eerst een isoleren de onderlaag onder geplakt, over de gaten heen. En verder net verder dan het raamrubber afsnijden en na verlijmen laatste 5 mm onder het rubber werken.
Als je handig bent met tapijt leggen en behangen, lukt dit ook.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik heb al 2 keer bekleding van een andere DS eruit getrokken en dat op mijn dak geplakt. Dat was wel vinyl nep-leer maar het lukte prima! Gewoon met standaard lijm. Eerst op een kunststof dak, nu op een aluminium dak. Saarvoor al eens standaard gaatjes hemelbekleding op mijn DS break (stalen dak) laten plakken; ging ook prima
Het probleem met de achterklep itt gewone daken is de sterk concave bol-vorm in de linker en rechter hoek waardoor je materiaal naar randen toe eigenlijk moet krimpen.
Een dakje, ook die van ene break met al zijn dakplooien en welvingen is een eitje. De achterklep is bekleden 2.0. Verstandig om eerst daken te oefenen. Ik gebruik nu deze lijnm, professioneel, bestand tege hitte vd zon, geurloos want vrijwel oplosmiddelvrij en aandroogtijd maar 1 minuut:
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection