14 van de 21
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
waterman’s A124: auf wiedersehen!
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 27 februari 2021 08:00 PM
  [ # 196 ]

Straks weer lekker rijden!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 februari 2021 07:35 AM
  [ # 197 ]

Maar eest nog even lekker sleutelen. Eigenlijk wilde ik ook voor nieuwe dempers monteren, maar bij de dealer zei men dat die echt goed zijn voor zeker 3 ton. Daarbij blijkt de cabriolet aan de voorzijde dempers te hebben die anders zijn dat de demper van alle andere 124 modellen en die zijn dus duuuurrrrrr….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 februari 2021 03:47 PM
  [ # 198 ]

De bediening van de kap gaat dus hydraulisch? Apart! (dacht ik…)

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 maart 2021 03:00 PM
  [ # 199 ]

De kap wordt inderdaad hydraulisch bediend, gestuurd door een aantal elektrisch bediende kleppen. Het hele zaakje werkt met een modulator en een hele bak microswitches.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 maart 2021 03:14 PM
  [ # 200 ]

Naast dat zo’n “124” een mooi gemaakte, goed ontwikkelde en goed afgewerkte auto is (mag het ook, deze basis E200 met 135 pk en handbak kostte FL.135.000,-) heeft ie ook een probleem: roest. Een W124 kan verschrikkelijk roesten. De cabriolet heeft dan de mazzel dat delen van de bodemgroep van 2mm dik staal gemaakt zijn, zoals dorpels en kriksteunen, dat ze relatief vaak alleen in de zomer gebruikt worden en over het algemeen binnen staan, maar helaas….ook bij mijn auto ontkom je soms niet aan rotterij.

Zo trok ik gisteren dus bij het verwijderen van een dopje een gat in m’n binnenscherm bij het achterwiel. Zucht.

Toen ik daar vanmorgen om 10u de slijptol in zette werd dat iets groter zeg maar..

Daar moest dus een nieuw stuk in. 11X7 cm is te overzien, en het is geen lastige hoek. Dus gelijk maar aan de slag.

na wat afwerken en het opnieuw boren van het gat zodat je er achter kunt komen met de tectylspuit ziet het er dan zo uit

En daarna in de zinkspray

En als de carrosseriekit morgen binnen is kan ik het helemaal afwerken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 maart 2021 07:12 PM
  [ # 201 ]

En dan is dat ook meteen weer alsof het nooit gebeurd is Cool Balen dat het moet, maar goed, deze kun je weer afstrepen zonder je er nog druk over te moeten maken.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 maart 2021 08:01 PM
  [ # 202 ]

Ze gaan gewoon allemaal op deze plek. Kennelijk komt het meeste spatwater van de achterwielen uitgerekend hier tegen het binnenscherm. Het vocht schijnt dan onder die verrekte dop te komen en kruipt onder die smerige spuitkit die onze duitse vrinden zo graag gebruiken. Uiteindelijk valt er een gat in. Het plaatwerk rot gewoon van buiten af door. Stukkie vers ijzer er in en klaar. Ik denk dat ik de andere kant gelijk maar aanpak. Ben nou toch al bezig..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 maart 2021 08:15 PM
  [ # 203 ]

En dan heb je nog geen pech dat zo’n dop goed stand houdt. Bijvoorbeeld bij Xantia’s gaat zo’n dop na een paar jaar zandstralen met straatvuil kapot en dan zandstraal je ineens rechtstreeks de binnenkant van je dorpels shut eye

Maar die kunststoflaag die ze in Duitsland in de wielkuipen zetten, dat kan inderdaad heel erg naar aflopen als het begint los te laten. Het is ook vervelend spul om weg te halen voor zo’n reparatie. En haal je niet genoeg weg, dan steek je de hele zooi meteen in de hens. Wat extra vervelend is omdat ze er ook malslijtage en andere beroerde passingen mee wegwerken en daar wil het dan weer niet lekker uit, terwijl de boel vaak juist daar verrot is Rolling Eyes

Maar goed, dit is gelukkig goed te doen zo te zien.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 maart 2021 08:35 PM
  [ # 204 ]

Nou, na het werk toch nog even een paar uurtjes de garage in om de linkerzijde aan te pakken. Die was eigenlijk net zo slecht als rechts..

Daar kwam dit uit;

Daar moest dus een nieuw stukkie in..

Nog even netter afgewerkt en nagelopen en natuurlijk gelijk maar in de zinkspray. Morgen kan ik het gat dan boren en dan kan het netjes in de strijkkit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4913
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 02 maart 2021 09:11 PM
  [ # 205 ]

Leuk hé, die oude meuk.

Het kan erger zoals je ziet en ook dit stukje is weer keihard.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 maart 2021 10:00 PM
  [ # 206 ]

Ik heb bewondering voor wat jij met dat busje gedaan hebt Han. Zo ver zou ik niet komen. Ik heb dan ook een pesthekel aan laswerk aan een auto. Het is dat het moet, en ik er de spullen voor heb, maar graag doe ik het echt niet…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4913
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 02 maart 2021 11:59 PM
  [ # 207 ]

Als ik ergens aan begin, ga ik door tot het bittere eind. Ik heb drie maanden liggen lassen, soms bij 38 graden in de schaduw.

Zelfde plek na wat laswerk:

Ach Yuri, het houdt je van de straat en ik vind het ook nog leuk om te doen.

De bus is bijna klaar voor de APK.

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 maart 2021 12:29 PM
  [ # 208 ]

Gisteren een avondje afwerken: de linkerzijde in de strijkkit:

Rechts was die kit al eerder aangebracht en kon ik de steenslaglaag aanbrengen

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 maart 2021 09:10 AM
  [ # 209 ]

Nadat al het voorwerk droog was heb ik gisteren de beide binnenschermen, zoals origineel, weer netjes in de carrosseriekleur gespoten. Daarmee is er weer een fase afgerond.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 maart 2021 08:51 AM
  [ # 210 ]

Er zijn momenten waarop je als beun denkt “why me’. Waar ben ik in godsvredesnaam toch weer aan begonnen nuts Dat gevoel had ik deze week ook. Heel even, maar toch. Je dumpt je SM omdat je gezeik-moe bent, en stapt over op Duits Premium. Dat rot natuurlijk net zo hard als Frans Minimum natuurlijk.

En zo komt het dan dat je toch weer stukken kofferbakbodem staat uit te hakken. En als je dat dan voor elkaar hebt, dan blijkt één of andere Franse Lamzak de “contole technique” te hebben binnengeharkt met kit, popnagels en plamuur. En heb je voor je het weet een halve vierkante meter nieuw staal nodig. Een beetje zoals Penny Lane hier op Cifo met zijn BMW -02 heeft doorgemaakt de afgelopen weken.

Hoe dan ook, de door mij onlangs aangeschafte stukken accugereedschap hebben hun geld opgebracht en hun nut bewezen. Er zit nu nog 1 gat in de A124, zeg een half binnenscherm groot. Daar is as we speak een nieuw stuk plaatwerk voor onderweg. Voor die lousy 53 euro ga ik zelf niet lopen etteren.

Koffie. Nu.

sleepy

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
14 van de 21
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook