ik wil een DS 7 kopen , maar als ik het zo lees , zijn er wat problemen met deze motoren.
wat zijn de nadelen van de PureTech 1.2 en 1.6 180 en 225 pk.
Geen.
Het was de 1.6 THP 156 PK die bij onjuist gebruik problemen gaf.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Bij de puretech motoren werd er tot een bepaald moment (2017/2018?) een distributiesnaar gebruikt die in combinatie met de verkeerde olie ging ontbinden. (Er kwamen zo oa stukjes snaar in kanaaltjes met alle gevolgen van dien.) Die snaar loopt door de olie.
Volgens mij is er (na diverse terugroep acties) nu een snaar die dat probleem niet meer heeft.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Welkom hier Willy!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ben hier ook al lid van 2009 jantje.
ik heb de verkoper gemeld van het probleem met de riem , maar hij heeft niets verteld dat die veranderd is.
CLL Martin schreef:Bij de puretech motoren werd er tot een bepaald moment (2017/2018?) een distributiesnaar gebruikt die in combinatie met de verkeerde olie ging ontbinden. (Er kwamen zo oa stukjes snaar in kanaaltjes met alle gevolgen van dien.) Die snaar loopt door de olie.
Volgens mij is er (na diverse terugroep acties) nu een snaar die dat probleem niet meer heeft.
Inderdaad bij verkeerde olie. Dus ondeskundigheid. Kan de motor niets aan doen.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Verkeerde olie lijkt niet altijd de boosdoener ook de verontreinigingen die in de olie terecht komen zouden oorzaak geweest zijn (ondermeer door het gebruik van E10 brandstof waar maximaal 10% bio-ethanol in zit). Ook Ford heeft zo’n oil-runner distributieriem ook wel eens wet belt genoemd.
Ze hebben deze destijds ontwikkeld (Continental Automotive) om er weer een paar gr. CO2 vanaf te krijgen door minder interne wrijvingsverliezen.
Het heeft hen echter meer kopzorgen als winst opgebracht vermoed ik en het is inderdaad zo dat er sedert enige tijd een nieuwe distributieriem gemonteerd wordt waardoor het probleem van de baan zou moeten zijn.
Toch zou ik persoonlijk absoluut kiezen voor de 1,6 PureTech die voor zover ik weet weinig problemen meer kennen (de tijd van de Thp perikelen ligt gelukkig al even achter ons). De beide 1,6 motoren passen simpelweg beter in de Ds7 die toch geen pluimgewicht is, zelf heb ik de 225 pk al eens proefgereden en dat was met de EAT 8 bak echt een mooie combinatie en ik vermoed dat de 180 pk eveneens volstaat.
Maar mocht de 1,2 PureTech voor jou voldoende vermogen in huis hebben dan zou ik toch geen al te grote angst meer hebben dat deze motoren nog de kwalen hebben uit hun eerste productiejaren. Ga ze gewoon eens testrijden zo weet je in alle geval wat ze aan prestaties, loopcultuur enz. te bieden hebben.
https://app.continental-engineparts.com/technical-news-eu/20-1/technical-news-1_fr.php
welke zou je dan nemen de 180 of de 225 Pk.
E10 is natuurlijk ook een oorzaak, maar een consument is vaak niet deskundig.
Het heet officieel BIO, Belt In Oil. Prima principe, bij het juiste gebruik en onderhoud.
Ik heb een C5 Aircross shine puretech 180 PK Eat8. Prima motor, tot nu toe geen enkel probleem. De 1.6 THP 156 pk had oa problemen door de egr. Heeft de puretech 180-225 niet. Hebben variabele kleptiming.
Heb voor een C5 gekozen omdat deze net wat lekkerder rijdt en vooral achterin ruimer is dan een DS7. Het zogenaamde premium waar je extra voor betaald zag ik niet terug.
Ging in eerste instantie voor de 1.2 130 pk, was meer dan voldoende. Liep daarna tegen een 1.6 180 aan, kon deze voordelig “meenemen”
Als je voor een DS7 gaat zou ik geen nieuwe kopen. Ze schrijven behoorlijk af, ze zijn namelijk bijna onverkoopbaar. De DS7 waarmee ik proef heb gereden was twee jaar oud, stond voor de helft van de nieuwwaarde te koop. Niemand wil ze.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Ik meen destijds in een test gelezen te hebben dat de verschillen tussen beide 1,6 PureTech motoren niet zo enorm zijn en het toch aanzienlijke prijsverschil (hier in België om en bij de 3500€) niet waard zijn. Ik denk dat je met de 180 pk versie ruim voldoende gaat voor handen hebben en ik zou dan eerder een paar leuke of nuttige opties extra nemen.
Heb zojuist ook begrepen dat de 225 nieuw niet meer leverbaar is.
€3500,00 is veel voor alleen andere software. Een chiptuning is dan veel goedkoper.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Berlingo2.0HDi schreef:
Heb voor een C5 gekozen omdat deze net wat lekkerder rijdt en vooral achterin ruimer is dan een DS7. Het zogenaamde premium waar je extra voor betaald zag ik niet terug.
Als je voor een DS7 gaat zou ik geen nieuwe kopen. Ze schrijven behoorlijk af, ze zijn namelijk bijna onverkoopbaar. De DS7 waarmee ik proef heb gereden was twee jaar oud, stond voor de helft van de nieuwwaarde te koop. Niemand wil ze.
Dat mag gerust jouw mening zijn maar ik zie het toch net wat anders, b.v. op afwerkingsgebied staat de DS 7 toch echt wel op een hoger plan, hij is echt goed en mooi afgewerkt, kijk enkel eens naar de deurpanelen van een DS 7 vs. een C5 (echt niet fraai…). Nu mag je gerust aanhalen dat dit mijn mening maar is en dat is het ook. Maar AutoGids (een héél degelijk Belgisch automagazine en in mijn opinie een voorbeeld voor de vele andere vaak vooringenomen autojounalistiek!) geeft de C5 een gemiddelde 13,5/20 voor afwerking/kwaliteitsgevoel en de Ds 7 behaald 16/20 op dat vlak. Bovendien kan je op de DS 7 een aantal fraaie opties nemen die je op de C5 (en vaak zelfs op andere merken) niet kan verkrijgen zoals het erg goed werkende Night Vision (echt veiligheid verhogend!), Focal Hifi, verwarmde/geventileerde/masserende zetels, enz.
Maar natuurlijk is de C5 Aircross helemaal geen verkeerde auto, verre van zelfs en het zal wel supercomfortabel rijden, alleen het is mijn ding zo niet en als ik er ging inzitten was het me snel duidelijk “dit is hem niet”. Jammer want ik had steeds een zwak voor Citroën.
Je tweede punt is denk ik beetje gebonden aan Nederland (ik veronderstel dat jij daar woont) en ik vermoed dat de Ds 7 bij jullie niet zo een succes is en misschien daardoor dat bijna niemand ze wil, onbekend maakt onbemind . Los daarvan alle auto’s schrijven verschrikkelijk af ook Duitse Premiums, maar je hebt daar een punt en ik kocht mijn DS 7 Crossback E-tense 4x4 (dealerwagen) met amper een kleine 5000 km. aan een heel fraaie prijs. We kunnen maar blij zijn dat anderen nieuwe wagens kopen zodat wij ze pakken goedkoper kunnen overnemen .
Wat het gebrek aan succes van de DS 7 in Nederland betreft weet ik niet echt de oorzaak want hier België liggen de zaken toch enigszins anders en zie je behoorlijk wat DS 7 rondrijden, zo heeft DS in 2020 hier bij ons rond de 2200 auto’s ingeschreven. Ter vergelijking Alfa Romeo 1200 exemplaren, Honda 1800, Jaguar 2200, Lexus 930, als je daarbij bedenkt dat vrijwel enkel de DS 7 verkoopt (de Ds 3 Crossback zie je hier ook maar mondjesmaat!) dan vind ik dat niet eens zo een onaardig resultaat.
Ik zie het voor DS dan ook wel goed komen zeker nu de echt prachtige DS 4 eraan komt, DS 9 verwacht ik niet al te veel van want die is misschien wel fraai maar teveel een kloon van de Peugeot 508 (die ik stiekem zelfs mooier vind). Toekomst zal het uitwijzen!
Fijn om te horen dat dat gerust mijn menig mag zijn…....
In de deurpanelen en dashboard van een C5 zit net zoveel hardplastic en leer als een DS7. Verschil is wel dat de ruit- en spiegelbediening in de deur zit. Bij een DS7 heel irritant in de middenconsole. Stoelverwarmimg, massage, connectpilot enz. zit er allemaal in. Verkoop van nieuwe DS7 loopt in NL voor geen meter. Vaak wordt een DS7 uit Duitsland of Belgie geimporteerd omdat het aanbod groter is en de afschrijving nog erger is dan in NL.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Nou dat is dan toch heel regio gebonden, aan deze kanten zie je amper een DS7.
Hier zie je meer stelvio’s.
Maar vooral duits.
Mensen kopen liever een kale duitse auto dan een franse.
DS4 is een fraai ontwerp, maar als de prijs ook DS wordt vrees. Ik er ook voor.