Beste BX forumleden,
Ik ben opzoek naar een contactslot voor mijn BX. Blijkbaar is dit niet zo makkelijk want ik ben al een tijdje aan het zoeken. Ook heb ik gehoord dat het feit dat dit een GTI is en een automaat invloed heeft op welk contactslot er gebruikt kan worden? Dus de vraag is heeft iemand het juiste contactslot voor mij of weet waar ik die kan vinden? Foto in de bijlage.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en vast bedankt.
Seb
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Contactslot voor een type II of III BX zal altijd passen. Het liefst heb je de kruis variant, waarbij de sleutelbaard dus in een kruis geslepen is. Die gaan het minst kapot. Er was een tijd dat je die setjes nog nieuw kon kopen (Valeo).
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
https://www.ebay.es/itm/CITROEN-BX-BX-BREAK-YSM-INTERRUPTOR-DE-ENCENDIDO-252006-256578-4162-W9-/114099394447
Zoiets? Is niet de kruissleutel helaas.
EDIT: Die bij mister-auto zocht ik eigenlijk ook, maar Hilko was sneller .
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Ah dank jullie. Ik ga er meteen achteraan en hoop dan dat het startproblem is opgelost. Ze starte altijd, maar soms duurde het wel 5-10 minuten voordatz e aansloeg. En op een andere dag starte ze meteen weer. Heel vaag.
Gr.
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Doet ook niet meteen aan het contactslot denken. Maar goed, je kunt het maar nieuw hebben.
@Hilko je is maf soms tikte de startmoter wel en dan weer niet. Ze start dus altijd, maar duurd soms heel erg lang. Als ze eenmaal aan is helemaal niks aan de hand.
Gr.
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Nieuw contactslot betekent dat je deuren en benzineklep met een andere sleutel moet openen…. of ook die vervangen.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Vind ik niet zo erg. Heb liever dat ze altijd start want ze rijdt fantastisch! Heb de startmotor en relais al vervangen.
Hallo,
Ik zou graag willen weten of het gelukt is met t nieuwe contactslot (mister auto) want mijn BX 16 TRI heeft een slecht contactslot (veer stuk).
Op mister auto vind ik op kenteken wel een nieuw slot, maar dat is alleen de cilinder - zonder zo een deel waar draad aan vast zit-..
zou dat slot van Mister auto ook passen?
Gegroet Wim