Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Deze? link foto
Daily driver van de eigenaar van deze AMI (Junior aka Rogier)
@ Swiersma; goed gezien, maar Rogier is vorig jaar naar het centrum verhuisd. Waar ik (ook Rogier) afgelopen zomer met mijn witte AX naast ben gaan wonen.
Deze aca er nog bij: link
en de lokale gang is compleet
@ Citrosan; wellicht live te bewonderen @ Waggel….
Groet, Rogier
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Hey, da’s de Aca/Eendrover van DJ. Heeft mij geholpen mijn 2cv te restaureren .
Hee!
Lijkt inderdaad wel of iedereen elkaar hier kent, en uit de buurt van Delft komt
Jaja, ik ben inmiddels ook “lid” van dit digitale kluppie!
Zeg gerben, ik heb je al een tijd niet meer zien rijden in de eend. Je gaat toch niet vreemd he?
Alles wat van je auto afvalt goed bekijken:
- Onnuttig? laten liggen.
- Nuttig? gewoon weer vastlassen!
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gezelligheid! Delft is niet voor niets Citroën-hoofdstad van Nederland…
Ik rijd 50% van de dagen in mijn 2cv hoor!
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Handjes schreef:Hey, da’s de Aca/Eendrover van DJ. Heeft mij geholpen mijn 2cv te restaureren .
Wou het net zeggen, maar hij heeft zich hier al gemeld, blijkbaar
Op LPG toch?
Yep!
LPG en tot voor kort grijs kenteken. Da’s pas goedkoop rijden!!
Vanwege grijs kenteken ook GEEN zijruiten achter! voorzover ik weet rijden er in NL maar 3 aca’s zonder zijruitjes..
(rijdt wel ietsje langzamer op lpg )
Alles wat van je auto afvalt goed bekijken:
- Onnuttig? laten liggen.
- Nuttig? gewoon weer vastlassen!
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Deejee schreef:Alles wat van je auto afvalt goed bekijken:
- Onnuttig? laten liggen.
- Nuttig? gewoon weer vastlassen!
Haha, viel me op dat de Eendrover de onderbalk onder de achterdeuren, vaak behoorlijk roestig (bij de mijne o.a.), helemaal niet meer heeft. Viel die onder de bovenste categorie?
Re: Buurman geeft uitleg
Junior schreef:Maar met wat owatrol trekt dat zo goed dicht dat je echt goed moet kijken dat het niet gespoten.
Euh….Wat is owatrol eigenlijk ??? ops:
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Haha, viel me op dat de Eendrover de onderbalk onder de achterdeuren, vaak behoorlijk roestig (bij de mijne o.a.), helemaal niet meer heeft. Viel die onder de bovenste categorie?
Ehh, nee, die was er al af toen ik hem kocht. Overigens is dat slechts een sier-randje; de echte balk zit onder de achterdeurtjes aan de achterkant van de bumper. Hiervan heb ik wel een paar stukkies verwijderd en weggelaten
Verder zijn ook de draagarmaanslagrubbersteunen in de beide achterwielkasten er uitgedonderd (eentje bij de keurmeester op zijn tenen!) en nooit meer teruggelast. Kan je achter veel bredere banden monteren!
Alles wat van je auto afvalt goed bekijken:
- Onnuttig? laten liggen.
- Nuttig? gewoon weer vastlassen!
Junior schreef:Hoi Martijn, tijd alweer niet gezien.
De DS is heel erg RIP, ik heb hem voor zeer weinig geld met nog 2 maanden APK verpatst, ding was absoluut gaar maar wel erg tof. Letterlijk een bodemloos zwart gat . Kenteken bestaat inmiddels ook al niet meer dus die is naar de sloop.
De eerste laag was inderdaad niet dekkend, zondag hebben we de tweede laag gedaan, en die is wel mooi vlak dichtgetrokken. Alleen jammer van al dat stof, maar ja.. Nog maar eens met commandant ertegenaan.
Ik weet trouwens niet of deze kleur ook in hoogglans te krijgen is, maar het is gewoon een pot verf van de gamma. Over het algemeen is zijdeglans wat makkelijker te verfen in een egale laag, dus vandaar. En ik vind het wel passen bij het type auto. Geen idee hoe lang dat goed blijft.
De binnenkant is nu aan de beurt, hele interieur eruit en dan alles zijdeglas zwart, en dan nog zwart vynil op de binnenplaten van de deuren.
Helaas ga ik denk ik de Citromobile niet halen, want ik moet naar een bruiloft in Oostenrijk. Maar ik neem hem zeker mee naar Waggel!
toevallig de ds schoolbord verkocht aan Hidde uit Groningen
(de AMI freak die ook ooit een pick-up heeft gemaakt?!?)
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Deejee schreef:(eentje bij de keurmeester op zijn tenen!)
AA-Autoservice??
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
On-topic: De verf is dus Alkyd/Acrylaat-basis van de Gamma? Weet je nog ongeveer de mengverhouding Owatrol, en met wat voor rollers aangebracht?
Heb het idee dat ik dit binnenkort ook nog eens moet gaan doen namelijk. Fijn dat er iemand is die er net ervaring mee heeft opgedaan…
@gerben: was volgens mij nog bij Verwoerd in den haag; bij AA-autoservice hoef ik hem meestal niet eens op de brug te zetten
On topic again: (sorrie dat ik me ermee bemoei, Rogier)
Als je verf neemt op basis van alkyd-hars (dat is dus niet hetzelfde als acryl!!), zeg maar ouderwetsche terpentine-verdunbare lak, dan kun je dit met owatrol aanlengen. Op de owatrolbus staan allerlei advieze aangaande mengverhoudingen; maar tot nu toe hebben we bij al onze auto’s (de ami is zeker niet de eerste die in ons kluppie van een nieuwe kleur is voorzien..) een verhouding aangehouden van +/- 10%.
Ook kun je daarbij nog een klein beetje terpentine doen, als de verf door bv. ouderdom wat dikker is.
Ik heb ooit van een vakman geleerd, dat er na het roeren max. 5 druppels verf kort na elkaar van je roerhoutje mogen vallen; dan heb je de goede dikte voor roller-gebruik te pakken. Voor spuiten is dit 7 a 8 druppels.
Voor de bezitters van een niet-roestend automobiel: owatrol is een roestwerend product uit oa. scheepvaart en industrie. Het is een olieachtig goedje dat na enige dagen opdroogt als verf. Zie ook de website van fabrikant Owachem.
Alles wat van je auto afvalt goed bekijken:
- Onnuttig? laten liggen.
- Nuttig? gewoon weer vastlassen!
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Als je eigen veiligheid je lief is, ga je beter niet naar AA Autoservice voor de APK. Duurt ook niet lang meer denk ik voordat ze hun licentie kwijt zijn . Bij Verwoerd sta ik met 15 minuten ook weer buiten, maar weet dan wel zeker dat alles ok is.
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Handjes schreef:Als je eigen veiligheid je lief is, ga je beter niet naar AA Autoservice voor de APK.
Gerben, het valt echt wel mee hoor. Ik heb al vaak auto’s daar laten keuren, en nog nooit later ernstige gebreken ontdekt. Okee, de remmentest met de hand is misschien niet heel nauwkeurig, maar je remmen wil je sowieso zelf gewoon goed in orde hebben. Je moet veiligheid ook niet van de APK laten afhangen.
DJ, bedankt voor de verftoelichting! Voorlopig heeft mijn Aca het nog niet nodig, maar dat moment gaat zeker een keer komen