Inmiddels alles in de RX5, naden gekit, daarover RX10/RX5 mengsel en de bodem voorzien van RX10 (met 10%RX5)
Iedere laag netjes laten drogen, garage 18C tijdens eerste droogdagen
Nu lijkt het dat RX lagen netjes droogt behalve op de plek waar ook kit zit blijft ie plakkerig.
Ik probeer direct foto te plaatsen
RX 10 droogt langzaam, soms heeft het wel 1 - 2 weken nodig om echt uit te harden, geduld zou ik zeggen
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Ja, inderdaad. En m’n garage is nu ook erg koud dus dat Helpt ook niet.
De RX10 is eigenlijk redelijk droog (niet plakkerig) maar op de plekken waar ik de RX10 over de kit zit blijft ie erg plakkerig.
Overigens, als ik daar de RX10 verwijder is de kit gewoon droog en zet muurvast.
Inmiddels een proefje binnen (warmer) gastart om te kijken of dat een verschil maakt.
Hierbij kit weinig laten drogen, eens kijken of dit een verschil maakt.
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 24-12-2016
- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Komt me bekend voor, volgens mij had ik hetzelfde. Is toch nog goedgekomen.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Waarom eerst kitten en dan rx erop….
Persoonlijk had ik um van binnen gekit en de buitenkant/onderkant in de rx gezet (persoonlijk liever ml)
Maar das ieders eigen keuze.
Want nu kan de rx niet tussen het plaatwerk trekken en dat wil je juist.
En eigenlijk mag de rx 5 niet hard worden want dan verliest het zijn werking….
(Het schilderde eraf ,das mijn ervaring)
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
@OB73
Dank je, toch weer gerust gesteld.
@F.SvM
Ah, nee, ik heb eerst alles zeer goed ontvet (meeste was kaal of nieuw staal) daarna in de RX5 tot het inderdaad overal uit de naden kwam.
Bodem binnenzijde en lakdelen eerst in de epoxy.
Bij m’n vorige projecten eigenlijk nooit problemen gehad met RX. Inderdaad lange droogtijd maar daarna zit ‘t muurvast.
Hoi Allen,
Omdat m’n RX nog niet droog genoeg is om een laatste laag op te brengen ben ik alvast begonnen met de draagarm achter.
Eigenlijk alles los gekregen behalve de bouten bij de achterplaat van de remtrommels
Bestaan er sleutels/doppen om deze bouten los te krijgen?
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja. Dat heet een Wielewaal. Chyparse heeft de tool, onder anderen.
Je kan ook een dopje 8 deels dichtlassen of deze afslijpen en vervangen door inbus.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik had ‘m al eens voorbij zien komen…........
Ronald weet vast wel welke je moet hebben.
https://citrotech.nl/shop/product/wiellewaaldop-schakelcilinders/
https://citrotech.nl/shop/product/wiellewaalsleutel-dop-motorversnellingsbak/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Hé, bedankt voor de tips.
Dat heeft me op het goede spoor gezet.
Na wat googelen kwam ik op deze uit:
https://lepatron.nl/product/sleutel-baktuimelaars/
Ja, deze heeft Burton 2CV parts in Zutphen ook. Volgens mij ongeveer even duur.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Alles gelukt met de wielewaal sleutel.
Nog steeds te koud om de laatste laag RX10 aan te brengen dus alvast begonnen met de draagarmen aan de voorzijde.
Aan de rechterzijde was de onderste draagarm krom & speling op de lagers en daardoor waarschijnlijk water en roest.
Ik ga de onderste draagarm van een donorset met lager gebruiken.
Hieronder foto van inpersen lagerschaal (mbv hydraulisch krikje).
Je hebt kans dat als je het alu huis heet stookt en de lagerschaal in de diepvries, je hem er zo in laat vallen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
het alu huis in de oven, 200 graden, en de ring in de vriezer. Tip: NIET doen als je vrouw thuis is. Been there..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste