Mijn Retro’s beginnen bruin uit te slaan, zitten er een jaar op en zijn pas 1.100 km buiten geweest. Net alsof ik door bruin stof heb gereden. Staat wel stoer, maar niet echt de bedoeling. Iemand ervaring mee? Zal er straks een foto van maken.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Geen last van…
Overal of alleen op de wangen?
Wangen vallen op, maar ook in het profiel zichtbaar op het loopvlak:
Voorband veel minder, andere zijde er tussenin.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Het lijkt mij onschuldig, maar de tijd zal het leren… misschien een ontsnappende weekmaker
Spons erover?
evt bandenzwart?
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Ik rijd al vele jaren tot tevredenheid op Retro’s en heb er zelf nog geen last van gehad, maar het lijkt inderdaad een ontsnappende additief, kennelijk een UV stabilizer. Zie hier:
https://www.dejan.be/nl/advies-hulp/autobanden-zwart-maken-in-3-stappen/
Schoonmaken en bandendressing dus.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Ken dat van de Chinese banden van de brommers van m’n zonen. In de zon ontstond dat heel snel.
Wassen en siliconenspray deed het weer verdwijnen. Maar ja, siliconenspray…. moet je wel zeker weten dat je het alleen op de zijkant sprait .
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Naar mijn idee doen alle banden dat. Alleen bij een auto die je dagelijks gebruik, regelmatig nat wordt door regen en gewassen wordt dan valt het niet zo op.
Idd even goed wassen en als je wil een bandendressing, al is dat vaak maar voor korte duur.
Dan zou ik kiezen voor een product op waterbasis, want zoals hierboven al wordt gezegd siliconen wil je niet. En als je ooit nog iets moet laten spuiten aan je auto is de spuiter niet blij met je…
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Ik heb de retro’s ook. Ze worden nog niet bruin en ik heb nog geen negatieve beleving. Maar gezien vele kanttekeningen en ervaringen denk ik dat ik de volgende keer weer lekker voor Michelin kwaliteit kies. Voor die paar tientjes meer
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Toen ik deze banden incl tubeless velgen kocht stond achtereenvolgens voor grote uitgaven en was het verschil niet slechts een paar tientjes per band maar veel meer. Ik heb alleen bezuinigd op onderdelen die eenvoudig later nog te vervangen zijn, zoals banden dus. Maar op mijn vorige break ook naar alle tevredenheid 20k op die bandne gereden, toen zat er nog zo’n 5mm profiel op.
Dank voor de info mbt de bruine aanslag, weer wat geleerd en daar hebben die Chinezen dus niet op bezuinigd, het is dus een functioneel additief
Interessant: mijn break heeft 2x een uurtje in de zon gestaan in de tuin. langs een border. Daardor viel er alleen direct zonlicht op de rechter achterband. Later op een P plaats tijdens een lange wandeling nog een keer (heb een foto daarvan). De enige band die dus uren zonlicht heeft gehad tov de rest. Duidelijk zichtbaar!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection