Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ze lijken alletwee wel als nieuw. Maar poeh, wat een bedragen!
https://www.lesanciennes.com/annonce/citroen-cx-2400-gti-1982-a394212?ftype=vo&search=CITROEN CX
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
woow wat een geld maar lijkt bijna new,,
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Die limousine is echt meesterlijk mooi!
één van de eersten…...... (inmiddels verkocht !)
http://ruylclassics.nl/ClassicCars/citroen-cx2200-april-1975-2/?taal=NL
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
hele mooie cx en kijk dat zijn nog eens foto’s!
Dit lijkt me een koopje!
Staat in “Reunion” eiland bij Madagaskar in de Indische Oceaan.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Leuk project om die auto hierheen te halen ....
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Daniel Depenbrock schreef:Dit lijkt me een koopje!
Ik heb contact met de verkoper gehad, de Break heeft een jaartje geleden ook een tijd te koop gestaan. Huidige verkoper heeft de auto toen ook op Réunion gekocht en verkoopt hem nu weer. Behalve dat dat apart is, lijkt het mij ook een interessante koop. Is er iemand die ervaring heeft met transport van een auto vanaf één van de Franse eilanden?
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
April ‘75. Ik heb er 1 van februari
citroen23 schreef:één van de eersten…...... (inmiddels verkocht !)
http://ruylclassics.nl/ClassicCars/citroen-cx2200-april-1975-2/?taal=NL
Importeren uit La Reunion:
Fiscaal is dat geen EU, dus je moet rekening houden met het betalen van import heffingen en BTW als je invoert.
Ik denk dat een container van Reunion naar een Franse haven ( Le Havre of Marseille) het makkelijkste is, want daar zijn “reguliere” diensten voor. Maar dan moet je wel met een Frans bedrijf werken. Kijk bijvoorbeeld eens op de site van Expedom ( Reunion is een DOM, Departement d’Outre Mer) . Een container vanaf 2200 euro. Misschien heb je geen complete container nodig ?
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 08-08-2010
- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Jammer dat het geen Eend is ! Die kunnen zelf zwemmen .
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Citroensmgz schreef:Importeren uit La Reunion:
Fiscaal is dat geen EU, dus je moet rekening houden met het betalen van import heffingen en BTW als je invoert.
Ik denk dat een container van Reunion naar een Franse haven ( Le Havre of Marseille) het makkelijkste is, want daar zijn “reguliere” diensten voor. Maar dan moet je wel met een Frans bedrijf werken. Kijk bijvoorbeeld eens op de site van Expedom ( Reunion is een DOM, Departement d’Outre Mer) . Een container vanaf 2200 euro. Misschien heb je geen complete container nodig ?
Tsja, en vanaf daar moet je dan ook nog weer naar Nederland natuurlijk (al is dat een leuk avontuur!) Maar al met al lijkt het me toch best een risicovolle onderneming…
Als je hem inklaart als je in Frankrijk komt ( dat doet de verscheper ook wel, en anders een douane kantoor) kun je hem daarna eenvoudig naar Nederland halen.
Het gaat natuurlijk om de centen: reken maar 2K transport, 1K aankoop, 1K inklaren, BTW en invoerrechten, Transport Fr-NL( kapotte koppeling, lijkt me logisch, La Reunion is niet echt plat en er is geen snelweg..) ( 500 euro…) Dan heb je al bijna 5K uitgegeven. De aankoopprijs is maar een kleine deel.
Die 96.000 km lijken me wel echt , Reunion is behoorlijk droogden roest zal wel meevallen, en een benzine kun je nog jaren rijden ( oude diesels gaan waarschijnlijk in de ban, of we het nou leuk vinden of niet….) .
Is het je dat waard ? Dat moet je zelf beantwoorden.
To err is human, not to err is divine.