Dan zou je als test de vacuümvervroeging kunnen uitzetten:
Door het slangetje aan de verdeler kant los te trekken, en het uiteinde dicht te maken met een boutje o.i.d.
Daarna de verdeler afstelling markeren, ik doe dat door een krasje te zetten, en dan de ontsteking iets te vervroegen.
Na een testritje weet je of de lekke onderdruk doos de oorzaak (valse lucht) is van het euvel.
Er zijn vacuüm doosjes waar een by-pass gaatje in zit (ik heb er zo 1 onder de GSA motor kap), check of dit bij jou aanwezig anders lijkt het of hij lek is als je aan het slangetje zuigt maar dan kun je hem allen checken door dit gaatje even dicht te drukken. Ook kun je me met een spiegel zien of de vacuümvervroeger werkt, door (hiervoor moet je het rotor-kap rotor, en stof beschermingsplasticje zijn verwijderd) aan het slangetje te zuigen dat zie je het vervroegingselement verdraaien.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën