Na een mailtje aan Emerpark Breda of zij deze tape ook kenden en konden leveren sturen ze mij GRATIS een rolletje toe!
Vind ik toch service, ik heb er niet eens om moeten bedelen. Zag dat iemand anders op het forum (incl plakken) er enige tientjes voor moest betalen bij zijn dealer. Nu ga ik dan wel zelf plakken, maar toch.
Enfin, op de foto lijkt het alsof alleen de bovenrand van het portier is beplakt, klopt dat? En tot waar?. Ik zou denken dat de zijkant naast het glas ook zou kunnen rammelen, op de foto lijkt die echter niet beplakt.
Groet,
Frank
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
exroosje schreef:
Enfin, op de foto lijkt het alsof alleen de bovenrand van het portier is beplakt, klopt dat? En tot waar?. Ik zou denken dat de zijkant naast het glas ook zou kunnen rammelen, op de foto lijkt die echter niet beplakt.
In de autoweek van deze week (8 april) staat op pag 59 een lezersvraag over krakende portieren van een C5…. Vast geen forum-bezoeker… Volgens autoweek kan er een laagje kryton op de rubbers gespoten worden….
Ik ga denk ik eerst zelf maar de anti-rattle tape proberen. De enige Nederlandse leverancier die ik op Internet kan vinden is deze (klik) . De anti-rammel tape staat als 5e in de lijst van technische tapes, toch?
Wat mij betreft beplak ik ook alles, ipv alleen de bovenkant. Of is dat niet nodig? Maakt het aanbrengen van de tape ook nog verschil qau windgeruis toevallig?
Die tape (n05) lijkt sterk op het spul dat mijn dealer geleverd heeft. Ik heb het voor over de boven en zijkant van de raam geplakt, achter over de boven en achterzijkant. Heb nog wat over voor de voorzijkant, maar daar leek het me eigenlijk niet nodig. Moet nog een uitgebreide proefrit maken om te kijken of het opgelost is.
Tape no 4 lijkt erg geschikt om op de deur te plakken daar waar de rubberstrip van de carrosserie de deur raakt. Daar kan ie ook kraken en bovendien verbeterd dat de afsluiting qua geluid nogmaals. (Tip van Yahoo C5 forum).
Zag net dat die tent wel veel bezorgkosten rekend zeg, 9,90 per order, dat voor een rolletje tape. Misschien is er iets met mede forummers te doen? Ik wil in elk geval wel een rolletje
KENT ADHESIVE BACKED SHIM STOCK 9 METER ROL maat 16x3mm (art nr 40100) PB me anders even.
<edit> De anti-rattle tape heeft bij mij het rammelen verholpen. Aanrader dus!
Frank
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
exroosje schreef;
Enfin, op de foto lijkt het alsof alleen de bovenrand van het portier is beplakt, klopt dat? En tot waar?. Ik zou denken dat de zijkant naast het glas ook zou kunnen rammelen, op de foto lijkt die echter niet beplakt.
Alles moet worden beplakt d.w.z. enkelzijdig aan de buitenkant (zie foto) en over de volle lengte alleen één zijkant bij het achterraam (bij de C-stijl) hoeft niet want die veroorzaakt geen rammel probleem. Als je echter tape genoeg hebt is er niets op tegen om dit ook hier aan te brengen. Dus de zijkant bij het achterraam (B-stijl) moet wel en uiteraard ook de bovenkant.
Het is wel zeer vreemd dat je verschillende deurrubbers heb op je auto. Is er schade geweest??
Maar goed, je rammel is opgelost en daar ging het om, toch?
Groet, Ton
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
TonK schreef:exroosje schreef;
Enfin, op de foto lijkt het alsof alleen de bovenrand van het portier is beplakt, klopt dat? En tot waar?. Ik zou denken dat de zijkant naast het glas ook zou kunnen rammelen, op de foto lijkt die echter niet beplakt.
Alles moet worden beplakt d.w.z. enkelzijdig aan de buitenkant (zie foto) en over de volle lengte alleen de zijkanten bij de achterramen hoeven niet want die veroorzaken geen rammel probleem. Als je echter tape genoeg hebt is er niets op tegen om dit ook hier aan te brengen.
Het is wel zeer vreemd dat je verschillende deurrubbers heb op je auto. Is er schade geweest??
Maar goed, je rammel is opgelost en daar ging het om, toch?
Groet, Ton
volgens mij is bij exroosje de niet opgeruwde deur ,de originele en hebben ze volgens mij de andere al eens behandeld bij de vorige eigenaar mss ook i.v.m. het rammelen of kraken!! want op mijn Phase II ziet er net zo uit zoals bij exroosje:vilt tegen de deurkant in de groef en een opgeruwd laagje tussen de bodem en de rubberkant van de groef!!
oldenhage schreef:
zwaanzinig schreef:
ik ben niet duidelijk geweest:
elke keer als er een wiel door een kuil(tje) gaat geeft het een kleine klap, bv op kasseiweg (overigens geen last op macadam), het gaat dus om iets meer dan rammelen, het lijkt er ook niet op dat er iets los ligt, kan het het iets te maken hebben met de bollenvering ???
het rammelt dus als versleten schokbrekers, maar hoe leg ik citroenrijders uit hoe een schokbreker rammelt als die versleten is ???
zal begin 2006 toch maar eens bij de dealer langs moeten gaan ??verder tot nu toe (16.000 km sinds medio augustus) meer dan tevreden over C5, na vele 2cv’s blijkbaar 25 jaar op verkeerde weg geweest met VW en Ford ??????????
stabilisator verbindings-stangetje
Juist, Oldenhage, dacht ik ook toen Zwaanzinig het had over het verschil tussen op kasseien rijden en op macadam rijden. Moest denken aan mijn Xantia, die had dat op een gegeven moment óók. Bleek inderdaad het stabilisatorstangetje te zijn. Leuk trouwens dat iemand nog het woord “macadam” gebruikt. Voor de niet-weters: McAdam was de uitvinder van het asfalt…..
FF terug in dit draadje werd er over het stabilisator verbindingstangetje gesproken. Ik zou graag willen controleren of deze goed zijn bij mij. Waar kan ik ze vinden en hoe weet ik of ze vervangen zouden moeten worden?
Als ik bijv een bocht maak bij het afrijden van een woonerfdrempel (niet overdreven hard) dan schommelt de auto nogal heen en weer. Maar misschien hoort het wel een beetje bij de C5?
Type, jaar :
H3 of H3+
kbfifi schreef:Als ik bijv een bocht maak bij het afrijden van een woonerfdrempel (niet overdreven hard) dan schommelt de auto nogal heen en weer. Maar misschien hoort het wel een beetje bij de C5?
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5 break Ligne Prestige, 2.0 HDI, april 2003, H3
zwaanzinig schreef:ook bij mij rammelt er plotseling iets als je over klinkers of over een slechtwegdek rijdt, het lijkt wel of dat de schokbrekers zijn (ervaring met mondeo !). Ik begrijp dat dat niet kan.
Bij mij was dat ook, zeker bij lage snelheden (in woonerven met drempels was het heel erg). Na het vervangen van een stabilisatorstang (onder garantie want verlengd) was de rammel weg. Schijnt een bekend probleem te zijn, want bij de dealer wisten ze onmiddellijk waar ze naar moesten kijken.
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
M&M schreef;
Eindelijk even tijd gehad om het er ook op te plakken , en zowaar het helpt
Nu de andere C5 Berline nog ‘behandelen’ ( ondanks dat deze (nog) niet kraakt/rammelt ) ...
Toch maar wel aangebracht?
Toen we je achterruit repareerde heb ik het je laten zien maar leek je er niet zo warm voor te lopen. Is het rammelen daarna erger geworden?
Groet, Ton
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 02-04-2006
- C5 2.0HDI 140pk millenium
kosten
wat kosten die stabilisatie stangen per stuk of per stel
en wat kost het als ze er dan onder gezet worden???
is niet veel werk toch??
is er nog een draadje voor hoe te vervangen???
groet john
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 02-04-2006
- C5 2.0HDI 140pk millenium
kosten
heb ze ook defect de stabilisatie stangen
geinformeerd wat dit kost om ze te vervangen.
kosten voor de stangen zijn bij garage 116.00 euro en
alleen de stangen 55,00 euro
vervang ze hopelijk is de rammel dan over.
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 02-04-2006
- C5 2.0HDI 140pk millenium
kraken klapperen
stabilisatie stangen vervangen door nieuwe en geluid is weg
is weer plezier om niks te horen haha
stangen via internet besteld komen gewoon over de post en kosten nog minder als bij brezan heron ed en ook in garage
kijk er maar eens allerlei onderdelen te verkrijgen
geen aandelen voor hoor