Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Nee, dat gaat niet werken. Je kunt aan de onderkant eigenlijk er niet bij. Ik denk eerder aan een blindklinkmoer.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het is te doen om 8 erin te zetten met de toren 1 in stuk, ik heb het ook gedaan ik weet alleen niet meer precies hoe…
Dashboardkastje eruit gaat je idd meer zicht geven, daar zit immers het gat achter waar de lucht vanuit het interieur wordt gezogen als de airco op de recirculatie stand staat.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Alternatief is blindklinkmoeren.
(Popnagels met schroefdraad).
Werkt perfect
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
inmiddels 3 blindklinkmoeren m8 geplaatst.
Ik heb geen speciale tang, maar op deze manier gaat het ook
https://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=33668
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goed bezig
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Zo dat is ook weer klaar
Het hele luchthuis is weer netjes gemonteerd. Kapje 8 zit nu weer netjes vast met boutjes en de krammetjes zijn vervangen door kabelbinders. Ook de verdwenen ligarex band heb ik vervangen door een tyrap. Kachelmotor losgehaald en gesmeerd. Motortje van de luchtklep gesmeerd en alles weer in elkaar gezet. Koelwatervaatje weer terug en gevuld. Koelsysteem ontlucht en LHM aangevuld.
Toen auto gestart en achterremmen ontlucht. Voorruit besloeg helemaal maar dat zal komen omdat ik alles in de afwasmachine had gewassen en nog niet alles droog is (hoop ik).
Verder alles gecontroleerd op lekkages.
Ben er klaar mee.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat beslaan komt doordat het vocht tegen de radiateur aan komt.
Als die afwatering verstopt zit blijft er water in het huis staan, rijdt je dan een helling op komt het water tegen een hete radiateur dan slaat binnen 1 a 2 seconden de gehele voorruit wit. Ik kan je vertellen dan sta je echt midden op de weg stil want je ziet helemaal niets meer. Gelukkig trek het relatief snel weer weg, maar die afwatering wil je dus open hebben.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als die afwatering open is, heb je ook een heel stuk minder kans op een doorgeroeste kachelradiateur ...
Mijn ventilator hoor ik zo nu en dan piepen. Is er een minder bewerkelijke manier om dat ding wat smering te geven?
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
break23m schreef:Is er een minder bewerkelijke manier om dat ding wat smering te geven?
Nee, om beide lagerbusjes te kunnen smeren moet de ventilator uit zijn huis.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Je kunt misschien het huis van de ventilator open maken en het deksel verwijderen zonder dat de hele toren eruit moet. Is wel erg lastig.
De ‘toren’ verwijderen is niet moeilijk of veel werk (wel het voorraadvat met koelwater verwijderen) mits de boutjes van
deksel 8 loskomen.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Nee, om beide lagerbusjes te kunnen smeren moet de ventilator uit zijn huis.
Hoe kom je bij het tweede lagerbusje?
IK heb een reserve motor liggen maar ik krijg de propeller niet van de motor af.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Als die afwatering open is, heb je ook een heel stuk minder kans op een doorgeroeste kachelradiateur ...
Ik heb het hele ‘huis’ inclusief afwateringsslang in de vaatwasser gemikt. Met extra vaatwas blokje, 70 graden wasprogramma. Kwam als nieuw er weer uit. Mooi schoon. Afwatering was sowieso al niet verstopt.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
maartens schreef:Je kunt misschien het huis van de ventilator open maken en het deksel verwijderen zonder dat de hele toren eruit moet.
De toren hoeft er ook niet uit, als je alle bevestigingspunten wat lost, kan je de onderzijde van de toren wat naar de rechterzijde van de auto bewegen, waardoor het deksel van het ventilatorhuis kan.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
maartens schreef:Hoe kom je bij het tweede lagerbusje?
IK weet het even niet meer, heb het in 2014 een keer gedaan.
Geen idee meer of ik toen de waaier van de as gehaald heb.
Ik heb beide busjes destijds gesmeerd met WD-40.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Even terzijde…
Ik weet dat er op dit forum of elders de procedure is beschreven hoe je de kachelradiator kunt vervangen door een luikje in de zijkant te snijden.
Weet iemand nog waar ik die info met plaatjes kan vinden>
Heeft er ook niet ooit iets in LCER gestaan?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI